Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 22:52:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Deurpaneel los/vastmaken  (gelezen 14404 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
-Yv-
Gast
« Gepost op: 07 December 2009, 22:00:00 »

Kan iemand mij vertellen hoe ik het deurpaneel aan de bestuurderszijde los kan maken en vervolgens ook weer erop kan krijgen?

Reden is dat ik sinds een paar dagen de deur van binnenuit niet meer open kan maken :s Staat nogal idioot om elke keer aan de passagierszijde eruit te klimmen... Van buitenaf gaat ie overigens wel open. Ik wilde kijken of er misschien iets losgeschoten is.

Tips van harte welkom!!

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 26 December 2008, 15:10:00 »

er is een ijzeern trekstaafje dat van de handel naar het slot gaat, dat zal los of gebroken zijn.

Voor de deurpanelen:
Eerst de zwengeltjes er af (zit vast met een clipdie er met een schroevendraaier of goeie tool uit te wippen is).
en daarna voorzichtig lostrekken. Het hele paneel zit vast met klemmetjes die er niet zo moeilijk uit komen.
Als je hier zoekt op deurzwengels of iets dergelijk kom je op de volledige uitleg voor die dingen

-Yv-
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 26 December 2008, 15:49:00 »

Dank voor je snelle antwoord! Ik heb op meerdere woorden gezocht en ook handmatig de topics doorgespit. Maar ik kon helaas geen uitleg hierover vinden... Linkje misschien?

Is het paneel er ook gemakkelijk weer op te krijgen?

NIJNR812
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 26 December 2008, 15:49:00 »

om Jinx even aan te vullen: De handgreep die op de deurbekleding zit zit ook geschroefd. Dat zijn 2 grote kruiskop schroeven. en als je die er ook af hebt gehaald, dan kun je inderdaad de deurbekleding er voorzichtig stukje bij beetje afklikken. Zit gewoon geklemt met kunstof bekledingsklemmetjes. stelt niet zoveel voor.

groeten renko
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 26 December 2008, 15:57:00 »

hierzo:

http://www.kadett-b.nl/php/forum/index.php?forumID=8&ID=1373

Het er terug op krijgen is makkelijker. paneel terugduwen. clip op de zwengel en die er terug op duwen. armsteun/klink er terug op en klaar is kees

-Yv-
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 26 December 2008, 16:09:00 »

Super, daar kan ik mee uit de voeten!
Bernadette
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Oktober 2009, 22:14:00 »

Hoi:),
Ik ga as donderdag een opel kadett b coupe uit 1973 kopen. Kan niet wachten tot ik ermee kan rondrijden. Nu heb ik alleen wel een probleempje met de deur.
Ik las het probleem van iemand anders dat hij/zij hem alleen van buitenkant open krijgt. Bij mij is het alleen mogelijk de bestuurderdeur van binnenuit open te maken. Weet jij misschien wat ik hieraan kan doen?
bedankt alvast!,

groetjes Bernadette
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Oktober 2009, 14:39:00 »

IK heb helaas geen ervaring met de buitenklinken. Kan iemand anders hier licht op schijnen?

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Oktober 2009, 14:53:00 »

Dan werkt de drukknop in het handvat buiten dus niet.
Dat zal dus waarschijnlijk te maken hebben met de nummers 110 en/of 119; daar zou iets of afgebroken kunnen zijn, of eenvoudig los kunnen liggen.
Ik heb hier ook nog nooit bewust naar gekeken; dat doe je pas, als het niet meer werkt :{blink}

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Oktober 2009, 16:35:00 »

Als de deur ook niet meer met de sleutel op slot of open te krijgen is, kan het stangetje wat achter de drukknop zit misschien niet goed bevestigd zijn. Het is een plat stangetje, wat het binnenslot bediend als je de knop van buitenaf indrukt en het binnenslot verdraaid (op slot of open) als je de sleutel draait. Door plaat no 118 van de tekening van Gert een stukje naar buiten te schuiven, kun je de klink uit de deur pakken. Het stangetje komt dan mee en bij montage moet je deze een beetje op gevoel en geluk in het binnenslot steken. Groeten, Reinier.
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Oktober 2009, 18:03:00 »

Nog even een foto. Het stangetje zit aan de knop bevestigd maar kan een beetje vrij bewegen. Op de foto te zien dat hij niet midden in de rode cirkel zit. Het kan zijn dat de klink in de deur gezet is en het stangetje niet goed in het binnenslot is geschoven.

Groeten,
Reinier.
Kadettilec
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 07 December 2009, 22:00:00 »

Bedankt voor de info jongens;smirk

Ik moet namelijk ook steeds heel charmant aan de passagierskant uitstappen hahaha.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: