Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 04:31:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: autoradio  (gelezen 9173 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjaak
Gast
« Gepost op: 10 November 2009, 22:49:21 »

hoi,
weet er iemand mischien een goede manier om een autoradio helemaal in het dashboard te laten passen.
de radio blijft nu een stuk uitsteken omdat hij achter ergens tegenaankomt.
alvast bedankt allemaal
bcoupe25
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Juni 2009, 10:37:00 »

eventjes goed kijken want dan zal hij tegen de kachel buizen aan komen als het een nieuwe radio is dan is het beste om hemm van achter in je slede teschuiven ..ik heb het ook zo moeten doen met mn jvc radio
Sjaak
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Juni 2009, 11:26:00 »

ik heb nog even gekenen. de radio komt achter tegen de hendel aan van de luchttoevoer. dus zodra ik die hendel naar voren trek, trek ik ook de radio naar buiten toe. :angry

bcoupe25
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Juni 2009, 15:33:00 »

beetje raar want ik heb daar geen last van.. mischien de beugel gebogen of is het een oude radio??
Sjaak
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Juni 2009, 09:43:00 »

inderdaad een beetje raar dan. ik zal eens kijken of er mischien iets verbogen is en of ik dat nog kan terugbuigen dan.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Juni 2009, 09:46:00 »

Bij mij gaat de hefboom voor de luchtklep ruim links langs de radio; het lijkt mij dus dat er iets fout of verbogen ingebouwd is.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Juni 2009, 13:03:00 »

neem aan dat het een vrij nieuwe radio gaat??

want net wat gert zegt het hoort gewoon vrij langs tegaan .dus zal wel verbogen zijn
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 12 Juni 2009, 13:24:00 »

Ook bij nieuwe radio's moet het geen probleem in de breedte zijn; oud of nieuw, ik dacht dat de breedte niet veranderd is, maar wel de dikte. In de originele uitsparing passen moderne (ook eind jaren 70 =modern) dikke radio's niet.
Ik vind het zonde om daarom het radiogat groter te slijpen:[reallymad]
Bij mij heeft m'n voorganger dat wel gedaan, en dit gat was breder dan m'n jaren-70 Blaupunkt is.
Of mijn bewering over de breedte dus klopt??

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bleu silver
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 10 November 2009, 22:49:21 »

Citaat
 Ook bij nieuwe radio's moet het geen probleem in de breedte zijn; oud of nieuw, ik dacht dat de breedte niet veranderd is, maar wel de dikte. In de originele uitsparing passen moderne (ook eind jaren 70 =modern) dikke radio's niet.
Ik vind het zonde om daarom het radiogat groter te slijpen:[reallymad]
Bij mij heeft m'n voorganger dat wel gedaan, en dit gat was breder dan m'n jaren-70 Blaupunkt is.
Of mijn bewering over de breedte dus klopt??

Je bewering klopt, ik heb de orginele radio nog in mijn kadett (niet meer aangesloten enfin)
Toen ik deze wilde vervangen door een hedendaagse JVC kwam ik er achter dat het gat idd. véél kleiner is in de breedte.
Ik heb een klein doorstekend ''schermpje'' welke door het dashboard komt (waar de radiofrequentie op aangegeven wordt) Deze radio is via de achterkant in het dashboard geplaatst en van de voorkant bevestigd met 2 (platte)moeren met gaatjes die over draadeinden draaien op de volumeknoppen.

Volgens mijn pa (ben zelf 23) was dit vroegah std. in Opels.

Daarnaast schijnen er wel overloopjes te koop te zijn waarin je een hedendaags-radio-gat kunt verkleinen voor een oude radio.
Ik vermoed wel dat deze achter het front/sierplaatje weg komt van een oude radio

Overigens een hedendaagse radio past net niet in het dashboardkastje...
Sjaak
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 21 Januari 2010, 08:24:40 »

na wat gekloot met het dashboard uiteindelijk toch gelukt,
radio is nu een klein beetje gekanteld om zo onder het mechanisme te komen maar dat is van de buitenkant neit zichtbaar.
bedankt voor de hulp.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: