Holland Kadett B Club Forum
17 April 2026, 16:29:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: verwijderen asjes stabilisatorstang 1200  (gelezen 6350 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Opelix
Gast
« Gepost op: 17 Juni 2006, 07:14:32 »

hoi nu heb ik een as van een 1200 b dett bemachtigd en staat daar dus vaneigens een stabilisatorstang op . Maar nu . ik wou dus die verwijderen maar aan 1 kant wil het stangetje niet lossen en aan de andere kant is deze afgebroken  :cry:  .

En volgens de tekening die ik heb gevonden over de as moet dat asje door die middenste bus naar onderen toe verwijderd worden maar dit lukt niet . zou het kunnen dat dit hetzelfde geval is zoals bij de deuren en dat deze dus vol roest zit en dus zeer moeilijk te verwijderen is . Ik durf er niet op doormeppen aangezien aan de andere kant het al was afgebroken door deze los te willen draaien en ik had nochtans veel kruipolie/wd40 erop gedaan .

waar kan ik andere rubbers hiervoor krijgen ?

het asje met rubbers erop bovenaan en moertje .

En hier zonder met het stuk dat niet losgaat dus . deze moet toch naar onderen geklopt worden he ?of heb ik het mis ?

groeten opelix
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Juni 2006, 12:30:00 »

Roodgloeiend stoken dan krijg je ze wel los, alleen je rubbers smelten dan. Ik denk dat die complete setjes nog wel bij Opel te krijgen zijn.
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Juni 2006, 07:02:00 »

deze stabilisator stangen zijn gewoon te koop zitten bijna onder iedere opel (ascona-manta-record-monza-senator&c-kadett) moet geen probleem zijn.

kadett caravan 2.4 1969
Opelix
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Juni 2006, 07:14:32 »

Citaat
 Roodgloeiend stoken dan krijg je ze wel los, alleen je rubbers smelten dan. Ik denk dat die complete setjes nog wel bij Opel te krijgen zijn.

dat roodgloeiend stoken , daar ben ik niet zo voor . ondertussen heb ik de stang er heelhuids afgekregen met de rubberhamer en kruipolie.

Ook heb ik nog een tip gekregen , als ik nieuwe plaats,de buisjes te vullen met kopervet om bij latere reparatie of demontage het vlotter te laten verlopen en minder kans op roest .
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: