Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 07:20:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: uitlaat voorstepijp dubbele aansluiting  (gelezen 6927 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 06 Juli 2009, 20:31:00 »

Wie kam me helpen aan een voorpijp van ee bkadett 1100 1973 met dubbele aansluiting of waar ze in nederland nog te krijgen zijn.

Fred
bcoupe25
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Juni 2009, 11:23:00 »

ff kijken bij cartal

ik had zelf een flinke tyd zo voorpijp tekoop staan en werd geen reactie op gedaan

tevens heb ik nog wel een gebruikte liggen die mag wel weg voor een schappelijke prijs van 20e
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Juni 2009, 20:19:00 »

Zelf woon ik in de buurt van Arnhem en cartal zit hoofdzakelijk in Noord Holland dus een eindje van mij vandaan. Ik neem aan dat je ook daar woont, evt. heb ik wel interesse in die pijp als hij in een goede staat is,maar ben bang dat de verzendkosten hoger uitvallen als de prijs van de pijp.Het moet wel de 38mm diameter pijp zijn.

Fred
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juni 2009, 19:18:00 »

Heb inmiddels via *onderdelen direct* een voorpijp besteld en binnengekregen, ze hebben trouwens de complete uitlaat en zomaar leverbaar, dus ben je zoekende hier kun je terecht en gewoon 38 mm.Kan gesloten wordfen
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juni 2009, 15:47:00 »

Wie weet of er verschil bestaat tussen uitlaat midden dempers . Heb vandaag een nieuwe voorpijp geplaatst samen met een betere middendemper gebruikt gekocht bij Willem Bras en vandaag gemonteerd en het geeft wel een heel sportief geluid, alles is 38 mm.Ik vraag me eigen af of er een 2 soorten middendempers zijn 1 voor de enkele pijp en 1 voor de versie met de achterdemper en kan ik achteraf zo,n achterdemper monteren. Ook andere oplossingen zijn welkom.  Bedankt vast voor jullie reactie.

Fred/
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Juli 2009, 08:07:00 »

In het Bosalboek wat ik heb, worden bij de enkele en de dubbele voorpijpen andere dempers opgegeven. Voor de enkele pijp onderdeelnummer 185-563 en voor de dubbele pijp de 185-575.

Bron: Bosal 1991

Reinier.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Juli 2009, 07:56:00 »

Reinier, bedankt voor je uitleg, ik ga eens de nummers vergeliken omdat ik ook een bosal heb.De laatste 1100 modellen hadden ook een dubbele pijp ,maar een enkele demper.Heb inmiddels de oude demper pas gemmakt en gemonteerd,zal bij de bosal een einddemper moeten gebruiken of de middendemper van de enkele pijp,dit alles in 38 mm. Bij ONDERDELENDIRECT ze hebben nog de gehele uitlaat incl einddemper in hun bestand de moeite waard om eens te kijken.

groeten Fred
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Juli 2009, 20:31:00 »

Hoi Fred,
ik heb nog een link naar de grote foto op mijn album. Het is geen openbaar album, dus ik weet niet of de link op deze manier werkt. ik wil hem hier niet als img plaatsen omdat het nogal ruimte inneemt. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VNQRXVUM.jpg
Misschien heb je nog wat aan de nummers die erbij staan.

Groeten, Reinier.http://
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: