Holland Kadett B Club Forum
25 Augustus 2026, 15:29:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Restauratie Fastback "69  (gelezen 110283 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Chippie
Gast
« Antwoord #75 Gepost op: 12 Februari 2007, 22:34:00 »

Chris, het komt niet verkeerd over hoor! Maak je geen zorgen. Ik weet dat je het zegt met de beste bedoelingen Knipoog
Ik heb verder nog niks gepast met knipperlicht units.. Ben er verder ook nog niet mee bezig geweest om het te pas te maken. Aangezien ik van de week ook weinig tijd heb, zal het wel vrijdag worden vrees ik. Zal dan wel effe kijke hoe ik het netjes en goed kan maken
Chippie
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: 13 Februari 2007, 21:11:00 »

Ik heb in het topicgedeelte "carosserie" even de vraag geplaatst hoe ik de schermen het beste kan monteren. Ik ben benieuwd naar jullie reacties Knipoog
kadett-doc
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: 13 Februari 2007, 21:47:54 »

Citaat
 Ik heb in het topicgedeelte "carosserie" even de vraag geplaatst hoe ik de schermen het beste kan monteren. Ik ben benieuwd naar jullie reacties Knipoog

heb al gereageerd,
Pedro
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #78 Gepost op: 13 Februari 2007, 21:57:00 »

Johan,

volgens mij wordt die fastback van jou beter dan nieuw, mijn complimenten. Wat ik ook erg mooi vind, zijn die witte vlakken op de banden. Zijn die nog ergens nieuw te krijgen?
Chippie
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:00:31 »

Citaat
 Johan,

volgens mij wordt die fastback van jou beter dan nieuw, mijn complimenten. Wat ik ook erg mooi vind, zijn die witte vlakken op de banden. Zijn die nog ergens nieuw te krijgen?

Allereerst bedankt voor het compliment Peter Knipoog
Die witte vlakken zijn losse rubberen ringen die je tussen de band en de velgrand klemt door de band op te pompen. Deze worden met grote regelmaat op marktplaats aangeboden. Even je inch maat opgeven aan de verkoper et voila Knipoog
Chippie
Gast
« Antwoord #80 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:01:27 »

Citaat
heb al gereageerd

Mijn dank is groot Chris Knipoog
Chippie
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: 18 Februari 2007, 15:15:00 »

Overigens kun je die witte ringen ook bij Meindert van Wijk bestellen van het Firesche Opelmuseum Knipoog
Een setje ringen kost zo rond de 40 euro
Chippie
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: 18 Februari 2007, 15:18:00 »

Gisteren de binnenkant van de wagen aangepakt en dan bedoel ik de bodemplaat. Ik heb er nieuwe dempingsmatten in geplakt, de lassen afgestreken met kit en vervolgens de gehele bodem in de antidreun gezet. Ook de stuurinrichting gespoten en het dashboard. Nu moet ik de bodemplaat nog in de primer zetten, de schermen afmonteren en dan kan de wagen weg... Krijg ik eindelijk eens de mogelijkheid op te ruimen en een verdieping in de loods te maken. Hierop komen stellingen met alle reserve onderdelen etc.
Chippie
Gast
« Antwoord #83 Gepost op: 18 Februari 2007, 15:24:00 »

Chippie
KEESMAAS
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #84 Gepost op: 18 Februari 2007, 15:57:00 »

die witte ringen lopen wel in  op de zijkant van de band. ik heb ze zelf ook op mijn olympia. maar met de apk-keuring werd er wel kommentaar op gemaakt.je kunt beter banden hebben met een vast wit zijvlak

Kees

eens een kadett altijd een kadett
kadett-doc
Gast
« Antwoord #85 Gepost op: 18 Februari 2007, 18:52:36 »

Citaat
 Gisteren de binnenkant van de wagen aangepakt en dan bedoel ik de bodemplaat. Ik heb er nieuwe dempingsmatten in geplakt, de lassen afgestreken met kit en vervolgens de gehele bodem in de antidreun gezet. Ook de stuurinrichting gespoten en het dashboard. Nu moet ik de bodemplaat nog in de primer zetten, de schermen afmonteren en dan kan de wagen weg... Krijg ik eindelijk eens de mogelijkheid op te ruimen en een verdieping in de loods te maken. Hierop komen stellingen met alle reserve onderdelen etc.

Johan, je bent wel zeker van jou zaak dat de auto meteen waterdicht is of komt ie nooit buiten met regenweer. iets erin plakken vooraf is zonde, maar ja
kadett-doc
Gast
« Antwoord #86 Gepost op: 18 Februari 2007, 18:58:00 »

Kees, er zijn APK stations die moeilijk doen, maar in de regel valt het wel mee. ze zien liever een nieuwe auto op keuring komen als een oldtimer waar ze vaak geen ballen vanaf weten. vraag eens aan een APK keuringstation hoeveel kokers er goed moeten zijn bij een B-tje, de meeste weten het niet dat er een langsdrager er in zit en achter nog een koker zit. als de buiten koker slecht is mogen ze hem nog niet eens afkeuren omdat de buitenkoker een sier / afdichtingskoker is. je hebt maar 2 goeie nodig zoals bv. bij de kadett-c daar is alleen maar een binnen en een buitenkoker aanwezig en daar kunnen ze de auto wel op afkeuren. hoezo bij een b-tje die er 3 heeft een afkeuren. mooi niet dus.
Chippie
Gast
« Antwoord #87 Gepost op: 18 Februari 2007, 19:56:24 »

Citaat
Johan, je bent wel zeker van jou zaak dat de auto meteen waterdicht is of komt ie nooit buiten met regenweer. iets erin plakken vooraf is zonde, maar ja

Chris, de gelaste delen zijn aan de buitenkant al volledig dicht gemaakt. Vervolgens is de binnenkant ook nog eens afgestreken en ik kan je verzekeren dat ie 100% dicht is! En inderdaad, de wagen komt niet buiten met regen Knipoog
kadett-doc
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: 18 Februari 2007, 21:13:00 »

als de auto klaar mag ik hem dan op de proef stellen. oa. is er geen lekkage bij de ruiten?, komt er geen water binnen via het verwarmingskanaal?, sluiten de deurrubbers 100% aan? ik kan nog een paar punten aanhalen en spreek daarom uit ervaring.

Chris
kadett-doc
Gast
« Antwoord #89 Gepost op: 18 Februari 2007, 21:20:50 »

Citaat

Citaat

Je bedoeld waarschijnlijk die achterplaat onder de bumper. Deze is inderdaad nog wel nieuw te krijgen, maar voor die 100 euro wat ie moest kosten, kon er ook eentje met de hand en een rol/zetbank worden gemaakt. Kosten: niets Knipoog
De bodemplaat waar de tank opstaat, kon ik niet meer aankomen

Ik bedoel inderdaad deze achterste plaat. Ik heb hem zelf vorigjaar gekocht voor ca. 20 euro.......

Ralph

wees er maar zuinig op omdat de achterplaat ook al niet meer leverbaar is. heb al meerdere leveranciers en fabrieken gemaild.

Chris
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: