Vraag aan de "ervaren" carburateur-afstellers.
Op m'n 1.1SR hoort origineel een 2-carburateurset; die heb ik niet.
Er zat op een 1.1N carburateur en daar liep hij redelijk op.
Hoofdsproeier: x117.5
Lucht: 100
Stationair: 50
Vlotternaald 1.5
Venturi 26
Nu heb ik de 1.1S carburateur op (1.1S motor ligt denk ik in de buurt van de 1.1SR motor; de SR heeft een nog iets hogere compressie verhouding))
Hoofdsproeier: x130
Lucht: 110
Stationair: 50
Vlotternaald 1.75 (is origineel bij de 1.1S maat 1.5)
Venturi 28
Hij start normaal.
Bij warme motor loopt hij stationair prima.
Stilstaand proefdraaien reageert hij goed op gasgeven; pakt goed op.
Onder belasting (rijdend dus) is dit anders.
Bij het wegrijden wil hij inhouden, hikt hij; dat is minder bij meer gas geven en iets slippende koppeling.
Idem bij gasgeven vanuit lagere toerentallen (alle versnellingen); bij gasgeven tussen de 2000 en 3000 toeren hikt hij, houdt hij in, pakt dan wel op maar niet krachtig.
Bij gasgeven in de hogere toeren (3000-5000) pakt hij wel direkt op en trekt hij goed door (tot 5000-5500)
Nu weet ik dat de 1.1SR motor op toeren moet worden gehouden (in ieder geval met de 2-carburateurset erop), maar dit inhouden wil ik er wel af hebben.
Mogelijke oorzaken??
-ik heb automatisch Euro 95 er in gegooid ; zou dit "super" moeten zijn? Welk verschil merk je bij andere brandstof.?
-zou de grotere venturi de oorzaak kunnen zijn (28 hoort wel bij de 1.1S motor).
grotere venturi=meer vermogen boven in, kleinere venturi = meer kracht onderin, lagere top.
-acceleratiepomp? stilstaand en bij hogere toeren reageert hij wel vlot op gasgeven.
Mijn probleem met het afstellen is, dat ik bij inhouden denk; Is hij nu te arm of verzuipt hij. Hoe herken ik het verschil

Het lijkt mij of hij bij lagere toeren te weinig vermogen heeft

Wie heeft raad, voor ik met venturi's en sproeiers ga goochelen