Holland Kadett B Club Forum
11 Mei 2026, 19:34:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Welke carburateur op de 1.1SR  (gelezen 51179 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 31 Maart 2011, 11:26:02 »

Het was mij pas inderdaad ook opgevallen dat er van deze rare/loze holtes in de carburateur zitten.
Echt een officiele verklaring heb ik niet.

Geen idee, maar ik zou zo kunnen bedenken dat het wellicht bufferruimtes zijn.
als bijvoorbeeld gassen met een bepaalde snelheid stromen en het gas wordt in 1x gestopt kun je een drukgolf krijgen.
Wellicht dat deze holle ruimtes bedoeld zijn om een deel van die drukgolf op te vangen...

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 31 Maart 2011, 14:38:27 »

Ik heb de boring vol gezet met wasbenzine; die loopt er niet uit.
De boring, lopende van het smoorklepdeel door de carburateurwand tot aan de carb. deksel incl. boringen in de pakkingen lijkt een gesloten begin en een gesloten eind te hebben.
Zijn functie Verbaasd Verbaasd  Ik ga er voorlopig maar van uit, dat hij geen functie heeft Ik weet het niet

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 31 Maart 2011, 15:01:18 »

Hoi Gert,

Het zou best wel eens kunnen dat dit is gedaan voor temperatuurdoeleinden en materiaal besparing. Een massief deel warmt langzamer op en koelt langzamer af, een carburateur zou dus kunnen vervormen tijdens koude start of bij afschakelen van een warme motor.

Qua materiaal besparing gaat het niet hard maar als je dit bij 250 carburateurs doet dan heb je er al weer eentje uitgespaard aan materiaal (ongeveer).

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 31 Maart 2011, 15:52:04 »

Ik heb hem weer (zorgvuldig) in elkaar gezet; er kan eigenlijk weinig fout zijn in zo'n carb. (behalve dan verstoppingen of valse lucht).
t.z.t. maar eens proberen hem goed afgesteld te krijgen.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 06 April 2011, 10:02:30 »

0,0

Motor warm gelopen met de 1.1N carb. (doet het redelijk, maar op de snelweg boven de 110 houdt hij in, schokt, en in de stad/woonwijken rustig rijdend in z'n 2-3 neigt hij ook tot inhoudend rijden) en toen de 1.1S er op gezet.
Start goed, maar stationair toerental blijft of veel te hoog (3000) en valt dan plotseling terug tot 500-900 of na enig bijstellen lijkt het wel of iemand met het gaspedaal zit te spelen.
Zonder handelen van mijn kant fluctueert het toerental van 1200 naar 3000 (ongeveer) en weer terug en dat zich steeds herhalend.
Zou er een boze geest in die carb. huizen Verbaasd  of is dit anderszins te verklaren.
Ik ga nu een 1.2S carb. die ik heb liggen uitproberen; kijken wat die voor kunsten uithaalt Ik weet het niet

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 06 April 2011, 10:25:01 »

Zondag 17/04 ga ik naar Reprotec.
Naar Beekbergen neem ik de 4 beugeltjes voor de uitzetramen voor je mee; de bijbehorende rubbers en de versn.pook-steunring moeten dan na 17/04 per post.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 06 April 2011, 16:45:23 »

hallo Gert

lukt het nu nog niet met de carb? ik heb het idee dat de hoeveelheid lucht dat door de carb gaat grote verschillen geeft, heb je niemand in de buurt die een synchroontester heeft? als je er een van op de carb zet zie je de hoeveelheid lucht die wordt aangezogen en misschien zie je grote verschillen in de waardes??
weet niet of het helpt maar je kunt het proberen Knipoog aan de kleine stelschroef onder de carb zit ook een rubber O ring (is die nog goed ) wordt ook nog wel eens vergeten te controleren.
en misschien een stomme opmerking IS HET WEL EEN STELSCHROEF?? Geschrokken Geschrokken  kennis had een c kadett die helemaal niet was af te stellen (je kon draaien tot je een ons woog zonder verschil) zat er een zelfgemaakte m2/3 schroef in zonder punt.

ik hoop dat ik iets waardevols heb gewouweld Grijns Grijns Knipoog

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 06 April 2011, 17:03:18 »

Er valt eigenlijk nauwelijks iets aan af te stellen; de aanslag voor het stangenstelsel en de stationairmengselschroef.
Verder is alles goed vlak en goed afgedicht, het binnenwerk is schoon netjes voor elkaar; alles zou moeten kloppen Ik weet het niet
De kleine schroef (zie pijl van ander type carb.) heeft deze 1.1S carburateur nog niet.

Met name het zwabberen tussen 3000 en 1000 toeren gisteravond verbaasde me; je zit nergens aan en het toerental gaat op en neer.
Betreffende de hoeveelheid lucht denk ik nu aan de venturie. De 1.1S heeft een venturie van 28 terwijl de 1.1N die er op zat 26 heeft en de dubbele set ook (2x) 26.
Ik zou het met een 26er venturie kunnen proberen.
Eerst vanavond de 1.2S carb. eens uitproberen; die is beter instelbaar. Stationair mengselschroef, CO-waarde schroef, smoorklepaanslagschroef en startklepaanslagschroef.
Kijken wat die doet Rollende ogen

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 06 April 2011, 17:22:50 »

Gert in de venturi zit een klein gaatje in de wand bij de dubbele uitvoering misschien bij de 1.1s ook? kijk eens in de wand van de carb?
ik heb een carb nog nooit niet aan de praat gekregen (niet verkeerd bedoeld naar jou) maar dit knaagt wel behoorlijk Boos .
met al mijn gestunt en geexperimenteer met carbs lijkt het me sterk dat het me tot nu toe altijd gewoon gelukt is Beschaamd  Knipoog

gr paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 06 April 2011, 17:41:05 »

Je hebt gelijk Paul; zo'n ding moet toch z'n werk kunnen doen Boos  Vooral omdat ze in feite zo eenvoudig zijn.
Als ik de 1.2S heb uitgeprobeerd (als hij het doet mag hij blijven  Knipoog  ), ga ik toch weer met de 1.1S bezig.
In dat geval neem ik hem mee naar Beekbergen; misschien zien de experts er iets aan Verbaasd

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 06 April 2011, 18:42:59 »

ze zijn in principe eenvoudig ja ,maar als er iets fout zit of ontbreekt dan doet ie niets meer, Ik weet het niet

gr paul
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 06 April 2011, 18:51:59 »

Ik heb eens een spreuk van een oud mannetje die ooit monteur is geweest gehoord "als je denkt dat het de carburateur is zoek het dan maar in de ontsteking" in jou geval veranderd er wel steeds iest als je de carburateur vervangt dus het zal daar wel in zitten.

En een orgineel setje sr's er weer op?
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 06 April 2011, 19:01:39 »

Gert ik heb je foto's nog eens bekeken en boven de venturi zit een afdichting met 1.4 erop op mijn 3 carbs van een 1.1s staat er 1.7 boven?VerbaasdVerbaasdVerbaasdVerbaasd? of zijn dan mijn carbs niet origineel?(sta er niet van te kijken tussen de +/_ 30 carbs die ik heb).

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #58 Gepost op: 06 April 2011, 21:25:28 »

Ik heb eens een spreuk van een oud mannetje die ooit monteur is geweest gehoord "als je denkt dat het de carburateur is zoek het dan maar in de ontsteking" in jou geval veranderd er wel steeds iest als je de carburateur vervangt dus het zal daar wel in zitten.

En een orgineel setje sr's er weer op?

Een goede, betaalbare en complete set is welkom Grijns

Net proefgereden met de 1.2S carburateur er op; ik ben voorzichtig positief.
Pakt goed op, hapert niet, toerenvriendelijk en rustig stationair; misschien worden m'n 1.1SR motor en de 1.2S carburateur wel vriendjes.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #59 Gepost op: 06 April 2011, 21:37:23 »

Gert ik heb je foto's nog eens bekeken en boven de venturi zit een afdichting met 1.4 erop op mijn 3 carbs van een 1.1s staat er 1.7 boven?VerbaasdVerbaasdVerbaasdVerbaasd? of zijn dan mijn carbs niet origineel?(sta er niet van te kijken tussen de +/_ 30 carbs die ik heb).

gr Paul

achter dat doorboorde plaatje zit de mengbuis; de benzine gaat vanuit de vlotterkamer door de hoofdsproeier naar de mengbuis.
En ja, daar staat 1,4 bij, maar of dit origineel is?? Misschien hoort bij de 1.1S wel 1.7 Verbaasd
Ik heb de carb. gekregen en mijn zorg is, dat deksel, huis en smoorklepdeel niet origineel bij elkaar hoeven te horen Verbaasd

Ik richt me nu maar op de 1.2S carburateur; die is hoopgevend Grijns

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: