Max
Gast
|
|
« Gepost op: 18 December 2009, 17:52:00 » |
|
Dag mensen,
Mijn dimlichtje heeft vandeweek de geest gegeven. Ik dus netjes de dag erna naar de halfords.. Was maar 1 lampje dat leek op wat ik nodig had, dus die maar gehaald. Ik denk nou met alleen een kruiskopschroevendraaier en de vraagbaak moet et wel lukken.. tot ik ontdekt dat een van de schroeven kapot is gedraaid.. Deze krijg ik er met geen mogelijkheid met ofwel een kruiskop een platkop of zelfs een tang uit..
Om een lang verhaal kort te maken: HELP! heeft iemand een suggestie hoe ik die schroef eruit krijg want oom agent wordt niet blij als ik met alleen stadslicht rij aan 1 kant..
groet
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Gert
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 14 December 2009, 21:02:00 » |
|
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de juiste schroefkoppen te pakken? Ik draaide me ook eens wezeloos en toen bleek het de afstelbout te zijn:[barf] Rood=4x kruiskop (als het goed is) ter bevestiging. Blauw=2x sleuf ter afstelling. Als je bedoeld dat de kop stuk gedraaid is, dan of de kop er af boren of, dat zou ik doen, met een dremel-achtig gereedschapje het kopje wegslijpen. Als dan de koplamp er af is, kun je met een goede tang het stukje draad er meestal goed uitdraaien.
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
wienf390
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 14 December 2009, 21:06:00 » |
|
max,
Volgens mij kun je het beste met een metaalboortje niet groter dan de diameter van schroefkop de kop uitboren ,dan kun je hem als de kop weg is voorzichtig wegtikken ui het gat.Je zult waarschijnlijk een iets groter diameter schroef nodig hebben en daarom het gat van de koplamprand iets opboren.Hopelijk lukt het zo.
Groeten Fred
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
wienf390
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 14 December 2009, 21:09:00 » |
|
Gert Je bent me net voorgeweest met je advies,toen ik het berichtje intikte stond jou reactie ernog niet op. Niet belangrijk natuurlijk als Max maar geholpen is.
Fred
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Gert
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 14 December 2009, 21:14:00 » |
|
ja, beter dubbel dan niets:{blink}
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
Max
Gast
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 14 December 2009, 22:15:00 » |
|
Ja ik zat ook per ongeluk aan de afstelbout. Mijn vraag betrof echter inderdaad een kapotgedraaide kop. Ik heb maar twee schroeven die me lamp eraan houden .. Ik ga vandeweek maar even proberen te boren, want nu is het daar toch echt wat te donker voor.. Alvast hartstikke bedankt!
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Gert
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 14 December 2009, 22:26:00 » |
|
Zo'n "dremeltje" van de Aldi (Topkraft) voldoet prima en als ze ze in de aanbieding hebben, kosten ze 20-25 Euro. Boren is soms lastig; omdat de boor vaak weg wil draaien.
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
wgortenmulder
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 15 December 2009, 19:39:42 » |
|
Boren is soms lastig; omdat de boor vaak weg wil draaien. Even met een hamer en een centerpunt een beginnetje slaan. Dan met een klein boortje (bijvoorbeeld 1,5mm) eventje aanboren en vervolgens met een grotere boor de schroef doorboren. Groet, Wouter
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 16 December 2009, 01:54:23 » |
|
Even met een hamer en een centerpunt een beginnetje slaan. Dan met een klein boortje (bijvoorbeeld 1,5mm) eventje aanboren en vervolgens met een grotere boor de schroef doorboren. Groet, Wouter mijn grootste probleem met boren is dat die priegel boordjes vaak breken
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
Gert
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 16 December 2009, 08:16:00 » |
|
Dat ken ik, ja. Vandaar dat ik het kopje weg zou slijpen. De koplamp is er dan af, en het stukje draad dat blijft zitten, zal er meestal eenvoudig uitgaan. Het "vastzitten" komt vaak door de kop op het aandraaivlak en niet door de snijdraad van de schroef in de plaat.
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 16 December 2009, 17:22:33 » |
|
Dat ken ik, ja. Vandaar dat ik het kopje weg zou slijpen. De koplamp is er dan af, en het stukje draad dat blijft zitten, zal er meestal eenvoudig uitgaan. Het "vastzitten" komt vaak door de kop op het aandraaivlak en niet door de snijdraad van de schroef in de plaat. zo doe ik dat dus ook... gewoon met de dremel.
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
Max
Gast
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 17 December 2009, 11:41:00 » |
|
Dan ga ik binnenkort maar eens even langs de aldi en/of doe het zelf zaak. Tijd om mijn gereedschapskist wat uit te breiden..
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 18 December 2009, 14:51:00 » |
|
nog een tip voor die multitools, koop van dremel de slijpschijfjes... die dingen gaan veel langer mee... en zijn niet heel duur. gewoon die dingen die je erop moet schroeven, die passen ook in het bitje die je bij je ferm of topcraft oid krijgt.
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
Max
Gast
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 18 December 2009, 17:16:00 » |
|
Nou ik zal je wat vertellen, moederlief was in een goeie bui dus er ligt nu een echte dremel op tafel, inclusief lading slijpschijfjes. Echter heeft het weer mij niet echt toegelaten de boel open te slopen. Wel lachen als je uit gaat parkeren in dit weer
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Gert
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 18 December 2009, 17:52:00 » |
|
Geef mij zo'n moederlief:{blink} klasse
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|