Holland Kadett B Club Forum
25 Juni 2026, 14:38:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett op mijn manier  (gelezen 52019 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Maart 2010, 07:20:16 »

Als je het pookrubber omhoog doet zie je een zo'n ronde veer met gaatjes aan de uiteinden zitten, een punt tangetje in deze gaatjes zetten en dan naar elkaar toe knijpen, de veer kan dan met wat prutsen omhoog en je pakt de hele pook eruit.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Maart 2010, 08:29:31 »

segering en segeringtang Knipoog

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Max
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 27 Maart 2010, 18:02:49 »

Dag jongens.. na een drukke week doordeweeks hebben we vandaag wat tijd gevonden om te gaan klussen. De bak is eruit! dankjulliewel voor de tips. Ik had niet zo'n tangetje, dus we besloten maar twee priemen te gebruiken. Niet helemaal je van het, maar het lukte. Op dat moment was ik blij dat de krik nog onder de bak stond, want die viel ineens een end naar beneden. Na wat wrikken is ie er uit gekomen!

behalve de bak hebben we het laatste restje uitlaat en manifold eraf gehaald. Nu iets verzinnen om dat blok eruit te hijsen, want onder de dett door wordt lastig.

Ik was ook nog even in mijn interiers gedoken, want ik dacht dat het wel handig was mijn stuurkolom los te maken als ik mijn vooras er onderuit wil halen. Nu heb ik heel wat schroefjes en boutjes gevonden, maar toen kwam ik dit tegen..

Juist jah.. wat gaan we daar aan doen? Is hier een andere manier voor dan een gleuf erin slijpen en de schroevendraaier erop zetten?
hier nog een fotootje van dichtbij.

Ook moest er even naar de rem van mijn klusmaatje zijn Honda gekeken worden, die liep aan. Toen het wile eraf was dachten we eens even kijken hoe dat staat. Dit is 17 inch met 215/40 eromheen.. uiteraard niet helemaal op de naaf, want het boutenpatroon is anders (4x114.3 ipv 4x100)..

Leuk, maar ik denk dat ik er niet meer dan 15 inch onder ga schroeven.

Max
Max
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 27 Maart 2010, 18:35:22 »

ja nee das de heg voor ons huis. De klimop die daar in zit heeft af en toe wat last van de zwaartekracht, dus dan valt ie over de onderdelen die tegen me huis aan liggen..

max
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 28 Maart 2010, 10:36:31 »

om het motorblok onderuit de auto te krijgen pak ik niet de motor omhoog maar de auto Grijns (de motor laat ik op de as staan).ik maak alleen de as los en dat gaat prima.

gr Paul

ps het boutje de kop eraf boren,en later een gewone bout terug zetten.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 28 Maart 2010, 16:29:48 »

wat voor bout is dat dan, want op de wazige foto zie ik niet echt een duidelijke kop ofzo... Grijns

Kadett B L "super" 1968 LPG
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 28 Maart 2010, 16:32:23 »

das een breekbout (term correct?). Origineel gemaakt om secundaire inpakt bij botsing op te vangen door dat ie breekt (het stuur geeft dan mee als je met je borst op je stuur klapt)
Volgens de handboeken te vervangen door nieuwe bouten, maar zelden wordt dit zo gedaan. Ik heb voor deze reden m'n stuurhuis nog in de auto zitten (ik twijfel nog of ik hem er uit haal of niet)

Max
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 28 Maart 2010, 17:31:14 »

Hmm.. dan ga ik hem binnenkort er maar uithalen. Ik ga minimaal een vierpuntsgordel in de dett jassen, dus knappe jongen als je dan het stuur nog raakt.. Bedankt voor de info!
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 28 Maart 2010, 19:42:48 »

naar de info die ik heb heeft de "breekbout"tot doel het moeilijk maken het contactslot te verwijderen i.v.m. diefstal,de boutjes hebben een zeskantkop maar als je ze op moment aandraait dan breekt de kop eraf en is er geen mogelijk ze er nog uit te draaien Grijns.
 de aluminium plaatjes (3x) zorgen voor het wegschuiven van de stuurkolom bij een ongeluk.
dus de breekboutjes"" kop eraf boren en het restant kun je met een tang eruit draaien. de"breekboutjes" kan ik hier nog aankomen bij een MAN dealer (sorry heeft niets met kadett te maken).

mvg Paul
Max
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 28 Maart 2010, 19:45:18 »

Er zit gewoon een stekker met alle nodige draadjes heel handig achterin het contactslot, waar je geen enkel boutje hoeft los te draaien. Als er iets makkelijk aan deze auto is, is het wel stelen..
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 28 Maart 2010, 19:50:46 »

het stelen is wel makkelijk maar het stuurslot "kraken"heeft me toch aardig wat lomp geweld gekost,en toen werd het rijden toch best lastig met een krom stuur..... (ps heb het uitgeprobeerd met een sloop kadett voor de weet).

paul
kadett-doc
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 28 Maart 2010, 20:12:25 »

het stelen is wel makkelijk maar het stuurslot "kraken"heeft me toch aardig wat lomp geweld gekost,en toen werd het rijden toch best lastig met een krom stuur..... (ps heb het uitgeprobeerd met een sloop kadett voor de weet).

paul

daar is een andere manier voor om het stuurslot te omzeilen.  Geschrokken Geschrokken
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 28 Maart 2010, 20:49:40 »

waar de versnellingspook dikker wordt zit aan de onderzijde een borg clip in als je deze verwijderd kun je de pook eraf halen
suc6

kadett caravan 2.4 1969
Max
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 13 December 2010, 13:56:22 »

Goeiemorgen het is alweer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ik werk tegenwoordig voor me centen dus dan rollen er wat dingen binnen. hier een lijstje van wat ik allemaal reeds aangeschaft heb:

Motorblok (jaja, met nog geen ton erop, vind die maar es)
ohc getrag (en ook een cih getrag  Huilen)
GT 1900 achteras
1.8s carterpan, aanzuigbuis, motorsteunen en peilstok
GT stuur
GT vooras (hoofdzakelijk om de boel op mijn ohv as over te zetten zodat ik schijven heb)
GT hoofdremcilinder+bekrachtiger (misschien nog vervangen door een wat nieuwer model, bijv corsa a) en verlengdinges (zodat uitlaatspruitstuk niet in de weg zit met de hoofdremcilinder)
calibra turbo radiateur
gsi oliekoeler
ATS cup velgen
echte engelmann spiegels in superstaat

wat ik nog nodig heb voordat ie rijdt:

Stoelen
gordels
laswerk (iemand die me wil helpen/leren voor een kratje bier?)
banden
PU bussen rondom
Nieuw remmateriaal voor en achter (geventileerde schijven voor  Grijns)
dashboard (digidash uit een kadett gsi)
verven
koni geel rondom
-60mm veren rondom (ben er nog niet over uit of ik een ohv blad of cih blad wil gaan rijden)
uitlaat (wederom, er staat bier koud voor de mensen met een lasapparaat)
nog een hele lijst kleinigheden (motorrubbers, olie, bougies, distributie, filters, koelvloeistofreservoirtje etc)

Ik zit nu op de faculteit, dus heb geen fotootjes paraat, maar ik zal binnenkort wat fotootjes schieten van vanalles en nogwat.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 13 December 2010, 14:51:00 »

Max, een setje koni geel staat momenteel te koop op marktplaats (voor+achter).

Klik hier voor meer informatie.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: