Holland Kadett B Club Forum
25 Augustus 2026, 12:26:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: startermotor B kadett LS Fastback  (gelezen 18806 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
harrytjuh
Gast
« Gepost op: 12 April 2010, 21:20:02 »

Heey Allemaal,

Ik heb een Kadett 5 deurs coupe LS Fastback en heb problemen met het starten van deze mooie auto.
Er is een monteur bijgeweest en deze zegt dat ik een nieuwe startermotor nodig ben.

Is er toevallig iemand in het bezit van een startermotor???

Alvast bedankt!
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 12 April 2010, 21:30:29 »

Uitbouwen en naar een revisiebedrijf brengen; is eigenlijk altijd repareerbaar/revisiebaar.
Een oude, andere er onder zetten heeft het risico dat je binnen de korste keren weer een haperende startmotor hebt, en het vervangen is in verhouding veel werk (vind ik; uitlaat en motorbloksteun zitten in de weg  Boos  )

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12 April 2010, 22:05:24 »

Heey Allemaal,

Ik heb een Kadett 5 deurs coupe LS Fastback en heb problemen met het starten van deze mooie auto.
Er is een monteur bijgeweest en deze zegt dat ik een nieuwe startermotor nodig ben.

Is er toevallig iemand in het bezit van een startermotor???

Alvast bedankt!

helaas verstuur ik niks naar het buitenland, de verzendkosten zijn te hoog!!!!!!
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 13 April 2010, 04:35:10 »

graag inderdaad de woonplaats  Knipoog zou makkelijk zijn ja
wooty22
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Juni 2010, 21:38:43 »

Is het uitbouwen veel werk?? Ik zag idd wel dat het motertje mooi verstopt onder het spruitstuk en de motersteun zit.
Ik kan alleen nergens vinden hoe de startmoter verwijderd kan worden? iemand een link of staat het in het handboek? ik heb gezocht op de cd kon het alleen niet direct vinden.

Reden van vervanging: Ik had al een tijdje problemen dat de startmoter niet echt krachtig was zelfs met volle accu. En op een gegeven moment maakte hij een knarsend geluid als ik starte en kwamen er wat roook pluimpjes uit.

Zouden de koolborstels eventueel versleten zijn?

wat te doen wat te doen?

gr wouter
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Juni 2010, 21:42:17 »

hoi wouter, als het mogelijk is en kan, dan doe je de motor aan de kant van de startmoter iets tillen en je maakt dan de motorsteun los waarna je zo aan de 2 bouten komt van de startmotor, deze ingreep valt reuze mee. succes
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Juni 2010, 21:48:04 »

Accu pluspool voor je begint loskoppelen, want anders kunnen de vonken eraf springen  Grijns
Uitlaat los, motorsteun demonteren, startmotor zit vast met twee bouten
Bevestigingsgaten in motorblok voor de bouten v.d. motorsteun zijn doorlopend; bij montage dichtpasta gebruiken en geen langere bouten monteren Ik weet het niet

kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Juni 2010, 21:51:57 »

Accu pluspool voor je begint loskoppelen, want anders kunnen de vonken eraf springen  Grijns

sorry gert, dit is bij mij al zo van zelf sprekend, had het niet vermeld. maar vuurwerk in de zomer is ook appart Lachen Lachen
wooty22
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Juni 2010, 23:06:25 »

Oke! bedankt voor de uitleg.

het is wel spijtig dat ik nog geen maand geleden mn moter al had ''hangen'' omdat ik toen mn hele vooras had vervangen toen kon ik er makkelijk bij! Ik neem aan dat ik dus allen de rubberen knobbel en het metalen deeltje wat aan de moter vast zit moet verwijderen. Omdat de motersteun zelf aan de as vast zit.

En dan over de startmoter: natuurlijk eerst kijken hoe hij eruit ziet. Maar wat raden jullie aan een ''nieuwe'' ( is er een echt nieuwe te koop?) of als het bijvoorbeeld koolborstels zijn deze vervangen.. ( waar koolborstels kopen?) of een nieuwe oude aanschaffen Knipoog?

gr woet
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Juni 2010, 07:24:33 »

De motorsteun moet ook van de as af; gaat goed, twee doorgestoken bouten met moeren.
Deze twee om hem van de as te halen en 2 bouten van het blok.
"Nieuw" is volgens mij zo goed als altijd een gereviseerde.
Reviseren kan altijd; kosten ?? Hangt van de toestand en het bedrijf af.

wooty22
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Juni 2010, 00:10:45 »

vanavond mijn startmoter bevrijdt!

echter zonder de motersteun te verwijderen. ik had alleen het spruitstuk (die om 1 of andere reden ontzettend los zat) los gehaald en aan de kant geschoven en met een beetje frikken komt de startmoter alsnog los.

mischien goed om te weten! is namelijk minder werk als motersteun los maken.

Morgen word ie gerepareerd, heb geen idee wat de kosten zijn. ik wacht het wel af.

gr wouter
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 23 Juni 2010, 07:25:22 »

het werk viel dus gelukkig mee.

Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 23 Juni 2010, 08:19:50 »

Er zijn 2 soorten startmotoren, een lange en een kortere variant, de kortere kun je vervangen zonder de motorsteun te demonteren. Waarschijnlijk had hij dus de kortere erop zitten.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 23 Juni 2010, 08:37:08 »

Ja, ik heb de langere uitvoering; dan moet de motorsteun er wel af Ik weet het niet

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Juni 2010, 12:14:42 »

Hoi Wouter,
heb je wel een goede massakabel tussen de carrosserie en het blok zitten? Dit kan een platte gevlochten strip zijn die van de carrosserie naar je vliegwielhuis van de bak loopt. Bij sommige auto's zit de massakabel vanaf de accu rechtstreeks onder een bout op de motor en gaat de massa vanaf de motor via een kabel naar de carrosserie. Je verhaal te zien lijkt het er wel op dat het de startmotor zelf is, maar als de massa niet goed is, krijgt alle electra gigantisch op zijn kop, de startmotor te weinig vermogen en kan daardoor ook doorbranden.

Groeten,
Reinier.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: