Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 02:30:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: APK afgekeurd door roest aan bodem  (gelezen 24203 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lauraubachs
Gast
« Gepost op: 01 Juni 2010, 20:17:57 »

Hallo allemaal,

Mijn kadettje (B Coupe uit '73) is afgekeurd op roestgaten in de bodem, en een plek in een balk. Verder is ie motorisch eigenlijk nog prima.
De garagehouders inschatting van de kosten om alles te laten maken (daarbij zit ook het opnieuw afstellen van de remmen, het repareren van mijn handrem linksachter en nog wat kleine dingetjes) is €800-€1000 euro. Dat vind ik veel, ook omdat ik er anderhalf jaar geleden €1600 euro voor betaald heb.

Wat zouden jullie doen? De garagehouder vond mijn Dettje het niet meer waard (ook doordat de bodem al eerder, niet zo mooi, gelast is), maar voor mij is het ongelofelijk moeilijk afscheid te nemen. Hieronder wat foto's.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Juni 2010, 20:40:19 »

Dat wat je ziet is meestal maar het topje van de ijsberg; waarschijnlijk kom je dus meer tegen.
Als je het zelf kunt (lassen e.d.) is repareren een optie; als je het moet laten doen ?? DUUR Huilen
Misschien een goede basis kopen en de boel omzetten?
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8848.0.html
Daar zou ik denk ik voor gaan (ik kan niet lassen of plaatwerken)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 01 Juni 2010, 20:49:06 »

Wat zouden jullie doen? De garagehouder vond mijn Dettje het niet meer waard (ook doordat de bodem al eerder, niet zo mooi, gelast is), maar voor mij is het ongelofelijk moeilijk afscheid te nemen.

weer een garage die de mensen voor de gek houd. voor jouw is die auto veel waard maar daar hechten hun echt geen waarde aan. heb hier al auto's gehad die totaal afgeschreven waren en door de garagehouders aanbeveling om de auto maar meteen te verschrotten, dus niet. het totale plaatje was dan achteraf vele male minder duur dan wat hun hadden opgegeven. kort gezegd niet verschrotten.

chris
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 01 Juni 2010, 21:12:05 »

de kadett die ik nu voor dagelijks gebruik rijdt (4,5 jaar) heb ik een maand geleden door de keuring gekregen mede door het laswerk zelf te doen Grijns voordat ik de auto had heb ik nooit een lasapperaat in mn handen gehad laat staan aangekeken.. door het te proberen en niet op te geven kun je ver komen.

ik hoop dat ie toch op de weg blijft en niet op de schroot komt doordat garages zulke tarieven vragen.

succes

gr Paul
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Juni 2010, 21:14:52 »

heb de foto's nog eens goed bekeken maar het zijn toch maar de bekende plekjes. zoals paul het ook schreef gewoon doen en vragen naar raad dan kom je er echt wel.

chris
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 02 Juni 2010, 09:34:13 »

Zoals Chris al zegt zijn het de standaard plekken niet zo heel ingewikkeld om te lassen, als je een beetje kan lassen ben je er 1 dag mee bezig, bij een "beun" moet dat wel voor 200 euro weer klaar zijn. en dan nog 100 voor de rest als ik het zo inschat.
bcoupe25
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 02 Juni 2010, 12:16:40 »

nou mn pa en ik lassen zelfs ook de ( volgens de keur meester ) hopeloose geval

en wat ik zie .. valt nog echt wel mee .. aangezien die van mij wel wat erger was ....dus ze is echt wel teredden hoor

gr
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Juni 2010, 17:09:40 »

Zoals ik het zie op de fotoos kun je waarschijnlijk nog een reparatierand kopen, dit maakt het inlassen aan de bodem een stuk makkelijker, wat de andere betreft weet ik het niet, zelf passen en meten.

Met die rand heb ik het ook gedaan, vraag eens op het forum of deze rand nog te bestellen is.

Zeker niet wegdoen is het repareren waard.

Fred.
Nicole
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Juni 2010, 22:09:14 »

Idd zelf proberen. Zijn wel plekjes waar je niet perfect voor hoeft te lassen omdat het gespoten gaat worden.

Waar woon je? Volgens mij zijn er genoeg mensen hier, incl mezelf, die wel willen helpen of je willen leren lassen.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 02 Juni 2010, 22:21:25 »

Idd zelf proberen. Zijn wel plekjes waar je niet perfect voor hoeft te lassen omdat het gespoten gaat worden.

Waar woon je? Volgens mij zijn er genoeg mensen hier, incl mezelf, die wel willen helpen of je willen leren lassen.

dat is het probleem van vele die niet weten waar iemand woont, al vullen ze de provincie maar in dan kunnen ze beter geholpen worden. vaak schrijf ik gewoon als iemand me vraagd voor een onderdeel met de post te versturen en er staat geen woonplaats of provincie erbij dan verstuur ik niks naar het buitenland. Geschrokken Geschrokken

Chris
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Juni 2010, 22:42:00 »

Op je foto's zie ik dat je met het lasapparaat goed uit de voeten kunt; zelfstudie/oefening of beroepsmatig/opleiding?
Verder dan "bakken" tijdens een avondje oefenen ben ik helaas nooit gekomen; petje af voor je kunnen.
Als ik een keertje hulp nodig heb, geef ik misschien wel een gil.
Verder is het super, dat zovelen in dit forum bereid zijn anderen te helpen

lauraubachs
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 02 Juni 2010, 22:46:23 »

hee bedankt voor alle reacties!

Ik woon in Rotterdam, maar ga de auto verplaatsen naar Heerlen. Daar woont mijn oma die een grote oude bakkerij heeft, die nu vooral gebruikt wordt als stalling. Dan kan ik mijn kadettje gewoon uitschrijven en er rustig aan werken.

Een vriend van me kan een beetje lassen, die wil wel helpen. Maar andere hulp is zeker welkom! Mocht ik vragen hebben dan kan ik die hier gewoon plaatsen, super snelle reacties!
Thanx!
kadett-doc
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 02 Juni 2010, 22:51:11 »

kijk dat is nou zogoed als naast de deur, nu gaat er meteen een wereld open, hopelijk zien de anderen dat ook in. Geschrokken Geschrokken als je vragen hebt hoor ik het wel.

chris
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 03 Juni 2010, 09:45:22 »

Erg verstandig van je oma om in Heerlen te wonen, want Chris woont daar dicht bij, en Chris kan (even dit niet lezen Chris, want dan wordt je nog verwaand  Knipoog  ) als geen ander toveren met plaatwerk, lasapparaat en de verfspuit  Grijns

Max
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Juni 2010, 18:53:41 »

Ik kom zelf ook uit rotterdam. Ik kan dan wel niet lassen, maar ben altijd bereid te helpen. Klopt het dat jou kadett wel eens op de Zaagmolenstraat geparkeerd staat?

Max
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: