Holland Kadett B Club Forum
24 Juni 2026, 17:11:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Plaatsen trekhaak  (gelezen 6558 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Gepost op: 29 Juli 2010, 16:21:41 »

Aangezien ik met het meiske en met fietsendrager vol fietsen op vakantie wil met de Kadett, wil ik een trekhaak gaan plaatsen. Ik heb er twee, volgens allebei Brink, met enkel twee opstaande stukken staal aan de uiteinden die volgens mij paralell staan of komen te staan met de draagbalken die onder de achterbak doorlopen.

Nu weet ik niet precies waar ik moet beginnen; moet ik twee gaten in de bodem slijpen en in elke draagbalk een drietal gaten boren waar het geheel vervolgens op komt te zitten? En is dit enigszins gemerkt?

Vast bedankt!
Gelogd
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Juli 2010, 16:37:35 »

Er komt geen slijptol aan te pas!!
Alleen een boormachine moet volstaan.
Als het goed is heb je er ook 2 metalen strippen bij die aan de binnenzijde van de kofferbak komen.
Kwestie van goed uitmeten en dan eerst kleine gaatjes vanuit de kofferbak door de kokerbalken boren!
Tip: boor eerst aan beide zijden 1 gaatje en vervolgens passen!! Mbv de strippen verder uitmeten.
De trekhaak kun je het handigst met een krikje op de plaats drukken. Dan kan je het zelfs in je uppie.

Succes,
Erwin 
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Juli 2010, 16:47:31 »

vergeet de bussen niet die in de chassisbalk komen anders draai je de balk plat Knipoog
Gelogd
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Juli 2010, 21:17:58 »

Bedankt! Lachebek

Voor de zekerheid: Als ik het goed begrijp is de bevestiging door de kokerbalken heen, van onderaf naar boven? (De trekhaak suggereert van links naar rechts, of begrijp ik nu iets verkeerd?)
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Juli 2010, 21:47:24 »

bij een brinktrekhaak gaan de bouten van links naar rechts of andersom. vanuit de binnenkant, dus kofferbak moet je de gaten groter maken om zo de bussen over de bout in de chassisbalk te plaatsen om zo de chassisbalk niet plat duwen en om de sterke verbinding te maken Knipoog
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines