Holland Kadett B Club Forum
18 Juni 2026, 07:49:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rubber  (gelezen 7383 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Gepost op: 16 September 2010, 17:29:42 »

Nirt iedereen hier is van de mooie velgjes en bredere bandjes onder de B, maar voor degenen die dat wel zijn: hoe breed rubber hebben jullie er voor en achter onder gekregen? Ik overweeg om 205 rondom te doen.. wat wel moer passen.. maar 225 achter spreekt me ook wel aan. Wat zijn jullie ervaringen?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 16 September 2010, 17:47:07 »

hoi max, ligt eraan welke velg je gebruikt dat is een, smalle velg brede band wordt dweilen op de weg dat twee, brede band op juiste velg is gewoon mogelijk met 205/225 dat gedraagd zich goed dat is drie, brede band op te brede velg geeft problemen aan het chassis en voorwielophanging dat is vier, slijtage van de lagers is groter bij brede banden is groter dat is vijf, brandstof verbruik is velemale hoger bij een te brede band dat is zes, bij regen weer wat hier in nederland wel vaker voorkomt gaat ie ook zweven op de weg of te wel aqa planning dat is zeven, we kunnen blijven doorgaan voor welke keuze mogelijkheid je kiest.

er zullen nog wel meer punten naar voren komen, maar het begin is er Knipoog Knipoog
Max
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 16 September 2010, 18:15:30 »

Ik ken de voor en nadelen van brede banden, maar met als doel 150 tot 200 pk heb ik liever iets breders dan de 175 die ik eronder had. Velgen die ik ga gebruiken zijn 15/7 et 28 voor en et 20 achter. Uiteindelijk ga ik het sowieso opmeten voordat ik banden koop, maar ik ben vooral gewoon benieuwd.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16 September 2010, 18:31:52 »

Ik ken de voor en nadelen van brede banden, maar met als doel 150 tot 200 pk heb ik liever iets breders dan de 175 die ik eronder had. Velgen die ik ga gebruiken zijn 15/7 et 28 voor en et 20 achter. Uiteindelijk ga ik het sowieso opmeten voordat ik banden koop, maar ik ben vooral gewoon benieuwd.

zelf heb ik voor 195 en achter 205 erop liggen en dat is ruim voldoende met droog weer met de bijbehorende pk-tjes. met nat weer vooral wegdek wil de achterkant wel als voorkant spelen, en als je dat niet weet en zo te zien aan je leeftijd heb je de achterwielaandrijving niet echt gekend. dus eerst maar eens ruime ervaring zo opdoen is mijn advies.  Knipoog

ieder die dit tijdperk heeft meegemaakt kan het je zo vertellen
Max
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 17 September 2010, 06:21:45 »

NJa ik heb voordat me kadett plofte er wel 3500 kilometer mee gereden, in weer wind en sneeuw.. uitbreken was de orde van de dag  Rollende ogen

Carosserie is een tweedeurs sedan.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 17 September 2010, 06:28:34 »

NJa ik heb voordat me kadett plofte er wel 3500 kilometer mee gereden, in weer wind en sneeuw.. uitbreken was de orde van de dag  Rollende ogen

Carosserie is een tweedeurs sedan.

hoi max, met uitbreken was de orde van de dag, dit zeg je met een 1,1 / 1,2 motortje met hooguit max 60 pk en dat heb je in de hand. ga je echt hoog in vermogen dan denk ik (weet wel zeker) dat je die ervaring niet hebt. en met 3500 km heb je die echt niet, maar succes mat wat je wil bouwen. wacht wel af wat het wordt. Knipoog
Mitch
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 19 September 2010, 20:18:27 »

Toen ik mijn dett kocht lag er 225 onder en dat paste prima. Maximale stuuruitslag was iets minder, maar niet noemenswaardig.

Mitch
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: