|
wienf390
|
 |
« Gepost op: 02 Oktober 2010, 18:20:58 » |
|
Wie kan mij zeggen als je de knipperlichten aan heb staan en de remlichten inwerking zijn, deze licht meeknipperen met de knipperlichten of dit voor een apk afkeuring kan zorgen. Het rechterknipperlicht knipperde wel sneller als eerst, maar dit heb ik verholpen.
Mijn auto is 1 oktober j.l. gekeurd en op verschillende punten afgekeurd waarvan deze wel moeilijk op te lossen is. Ook dacht ik dat het meeknipperen kan ontstaan omdat er vroeger 18 watt lampjes gebruikt werden en nu meestal 21 watt,weet iemand of het hieraan kan liggen.
groeten Fred.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-b20
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Oktober 2010, 18:54:46 » |
|
Hallo Fred,
Het mee knipperen van andere lampen, is vrijwel altijd het gevolg van een slechte massa van dat achterlicht. Controleer de massaverbinding bij de benzinetank eens.....
De lichtere lampjes kunnen hooguit een andere knipperfrequentie veroorzaken.
Ralph
|
|
|
|
|
|
Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
|
|
|
|
Knutselsmurf
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Oktober 2010, 21:40:49 » |
|
Je zou de massa kunnen testen met een draadje rechtstreeks aan een schoon (blank) punt van de carrosserie naar de bevestigingsdraadeindjes van de achterlichtunit. Moertje even los, draadje er onder en weer vastzetten.
Groeten, Reinier.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Oktober 2010, 07:27:44 » |
|
Voor de goede orde moet ik toch even zeggen dat als ik de alarmlichten gebruik alles wel goed doet,alleen op het knipperlicht links of rechts zie ik de remlichten maar heel iets meeknipperen. Je moet wel heel goed kijken wil je het zien, het is alleen met de remlichten niet met de achterlichten. Zelf weet ik niet wat ze precies gezien hebben, maar ze kunnen er wel moeilijk over doen.Begrijp niet waarom dit een apk afkeurpunt is.
Ik ga vandaag nog eens naar de strip tussen chassis en motor en bevestiging plusdraad naar zekeringskast bekijken.
Als er nog andere mogelijkheden zijn, hoor ik het graag.
Groeten Fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Oktober 2010, 07:30:41 » |
|
duidelijk, dit is een massa probleem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Oktober 2010, 08:17:52 » |
|
chris,
Waar moet ik dit massa probleem vinden en/of oplossen. Heb de achterlicht units eral uitgehaald en opnieuw er in gezet.Heb ook al met behulp van de startkabels een verbinding gemaakt vanaf de achterlichten naar de min pool van de accu. Massastrip schoongemaakt en weet je misschien of dit altijd een afkeur is of gezien de leeftijd van de auto dat ze dit wel accepteren.
Groeten fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 Oktober 2010, 08:22:20 » |
|
vraagje; heb je een trekhaak onder de auto of gehad?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 03 Oktober 2010, 08:30:33 » |
|
Chris,
Inderdaad heeft er een trekhaak onder gezeten maar die moest ik toen voor de apk onderuithalen, auto is toen wel gewoon goedgekeurd. Door dat deze garagehouder me eens dubbele uren gerekend had voor mijn andere auto, heb ik hem nu bij een andere garage gebracht.
groeten fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 03 Oktober 2010, 08:37:13 » |
|
Chris,
Inderdaad heeft er een trekhaak onder gezeten maar die moest ik toen voor de apk onderuithalen, auto is toen wel gewoon goedgekeurd. Door dat deze garagehouder me eens dubbele uren gerekend had voor mijn andere auto, heb ik hem nu bij een andere garage gebracht.
groeten fred
kijk de oude kabelboom eens na waar de kabels verbonden zijn geweest naar de trekhaak. vreemd een trekhaak onder de auto halen voor de APK, dat is nieuw voor me
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 03 Oktober 2010, 08:47:29 » |
|
chris,
Dat kwam omdat een ik geloof een westfalia trekhaak eronder had zitten en die heeft bevestiging door de bodemplaat en door de roestvorming kon hij het niet goed beoordelen, zodat hij er onder uit moest. Er zitten alleen losse eindjes aan de achterlicht units en heb ze ook afgetaped, maar ik zal ze ereen helemaal vanaf halen misschien scheelt dat.
Ga het proberen,in iedergeval bedankt zover en je hoort nog of het gelukt is.
Groeten fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 03 Oktober 2010, 08:49:56 » |
|
oke succes ermee
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Oktober 2010, 14:22:10 » |
|
Van alles gedaan ook de oude bedrading van de terkhaak weggehaald, maar de remlichten blijven heel iets mee knipperen met de richtingaanwijzer zowel links of rechts. Ik ga morgen kijken in hoeverre dit een apk afkeur is.
Fred.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Oktober 2010, 14:37:41 » |
|
fred, maak meteen een rechtstreekse massa van de min van het knipperlicht, wil ook werken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 04 Oktober 2010, 11:19:01 » |
|
Kadett weggebracht en gevraagd over het knipperen en dit was geen probleem gelukkig. Alleen nog de hoesjes vervangen en een remslang en dan moet het wel weer 2 jaar kunnen.Wel druk meegeweest , maar ook wel wat geleerd.
Hopelijk kan ik morgen of overmorgen meldeln dat de apk in orde is.
Iedereen en speciaal Chris bedankt voor het meedenken en de goede adviezen.
Groeten Fred.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mitch
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 04 Oktober 2010, 11:56:31 » |
|
Ik wil hier graag nog een vraag aan toevoegen als het mag...
Ik heb het vermoeden dat mijn relais gaat is. Maar ik weet het niet zeker..
Wanneer ik mijn knipperlicht aanzet knippert deze de eerste +/- 3x op normaal tempo maar knippert daarna sneller.Alsof er een lampje stuk is zeg maar.
Soms blijft hij echter ook continu branden. Heeft niets te maken met indrukken rempedaal, verlichting aan of iets dergelijks.
Is dit inderdaad het relais of moet ik het elders zoeken?
Mitch
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|