Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 04:44:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dimmer dashboardverlichting  (gelezen 7921 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 23 November 2010, 10:20:35 »

Aangezien ik bij eigenlijk elke Kadett het knopje voor de dashboard- en tellerverlichting zie zitten, maar het in de boekjes omschreven dimmen bijna nergens werkt behalve toevallig pas bij de Car-A-Van waar ik me op gestort heb, ben ik eigenlijk wel benieuwd of iemand hier iets over weet? Sterven de dimmertjes gewoon, of is er een simpele fix?
Aangezien luxere auto's er veelal mee uitgerust zijn is het een leuke gimmick om aan de gang te hebben.

Weet iemand er toevallig iets over?
Edit: Klopt mijn beeld van dat dit schakelaartje ongeveer altijd stuk is (werkt ie bij jullie?), of niet en is dit te repareren?
Ben benieuwd.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 23 November 2010, 11:02:48 »

Bij mijn weten is dit voor de kadett b gewoon een standaard item.
Als het niet werkt lijkt het mij voor de hand liggen dat bij jou de dim schakelaar defect is...

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 23 November 2010, 11:56:01 »

alleen de luxe en aparte modellen hebben naast de lichtschakelaar een dimmer zitten, voor de rest hebben ze een gewone aan /uit schakelaar er zitten die het dashboard verlicht, maken is een optie maar waar het kogeltje in zit is vaak versleten, dat is dan ook de oorzaak waarom ze het niet doen.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 23 November 2010, 17:42:32 »

mijn ervaring met een dimbare is dat het spiraaltje versleten is en geen contact meer maakt, maar of dat weer te repareren is?? volgens mij vrij lastig de schakelaar HEEL open te krijgen Ik weet het niet

gr Paul
Mitch
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 23 November 2010, 19:05:31 »

Naar mijn weten zijn ze inderdaad in 95% van de gevallen stuk.
Wel makkelijk om te leggen via de lichtschakelaar zodat je dashboardverlichting automatisch aangaat bij het inschakelen van de verlichting.
Dat deed hij namelijk bij mij niet in eerste instantie.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 23 November 2010, 23:46:21 »

Kijk, dat wilde ik weten. Zal zelf nog eens kijken of er wat met een schakelaar te beginnen is, maar als ie moeilijk open te krijgen is zal dat wel niet. Mocht dat anders zijn, dan zal ik mijn bevindingen uiteraard posten.
Bedankt! Lachebek
wooty22
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Maart 2011, 01:06:34 »

die van mij doet het nog!! whoehoe waardevol blijkbaar Knipoog

ik heb mij wel altijd afgevraagd het praktisch nut van deze dimmer? iemand die het opneemt voor de dimmer??

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: