Holland Kadett B Club Forum
05 Juni 2026, 05:43:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: stangen 2 carburateurset  (gelezen 27979 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 29 November 2010, 11:02:37 »

Ik heb veel afbeeldingen van de 2-carburateurset voor de 1.1SR en ook overzichten van welke bedieningsstangen daar bij horen.
Jammer genoeg heb ik geen goede afbeeldingen van een compleet gemonteerd stangenstelsel vanaf het punt waar de bedieningsstangen voor een enkele carburateur eindigen en waar dus de specifieke 2-carburateursset stangen beginnen.
Afbeeldingen waarop de gemonteerde stangen goed te zien zijn en waarop ook de "verbindingspunten" met de daarbij behorende lagerpunten en klemmen, veren e.d. goed te zien zijn.
Kan iemand me daar aan helpen? Of heeft iemand in de buurt van Enschede een SR motor waarvan ik foto's kan/mag maken?

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 November 2010, 17:02:07 »

Volgens mij vanaf  het eerste scharnierpunt op het schutbord is het al anders...
Echt origineel heb ik het ook nog niet gezien maar volgens mij zit ik dicht in de buurt van origineel..

Gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 29 November 2010, 19:29:11 »

Dit zijn de duidelijkste foto's met bedieningsstangen die ik heb:

Tot aan de rode cirkel is gelijk aan 1-carb. (bij mij zit op dit punt geen kogel maar een haakse as met een sluit/klem-clip)
Bij de 1-carb loopt een lange stang richting groene cirkel, waar hij aansluit op een dwarsstang die in de groene cirkel gelagerd is, en waaraan een zijarmpje/hefboompje zit.

Bij de 2-carb. loopt een kortere stang naar de hefboom die gelagerd is bij de blauwe cirkel en aan de andere kant vast zit op een opneempunt (kogel bij mij)(paarse cirkel) op het kleppendeksel.
Vanaf de hefboomarm bij de paarse cirkel gaat het volgens mij tussen de twee carbs door naar een kogelpunt dat weer zit op de verbindingsas van de twee carbs; een goed plaatje hiervan heb ik niet.

Verder horen er bij de stangen twee trekveren (362/363) Hoe/waar zitten die in het echt?
373 zijn losse kogelkoppen, 374=borgclip? 364=?
362=terugtrekveer chokeas? (of aan as gasklep achterste carb?)
363=terugtrekveer as voor de bediening van de gasklep van de voorste carb?

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 14 December 2010, 18:30:37 »

dat is een leuk uitlaatspruitstuk Lachen is dit een auto van de club? en weet iemand waar je een dergelijk spruitstuk kunt vinden voor een OHV?

gr Paul
froggy
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 14 December 2010, 19:18:16 »

Mooi he? maar zoooooooo duur! 330 euro

splendit
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 14 December 2010, 19:21:08 »

Niet erg; voor dat mooie spul mag je me midden in de nacht wakker maken.

dat is een leuk uitlaatspruitstuk Lachen is dit een auto van de club? en weet iemand waar je een dergelijk spruitstuk kunt vinden voor een OHV?

gr Paul

Oeps; uitlaatspruitsuk. Ja, dat weet ik. Dat mooie spul komt weg bij Reprotec  http://www.afterbuy.de/afterbuy/shop/storefront/start.aspx?shopid=54004

Prachtig spul en hoge kwaliteit.

Betreffende mijn gezochte stangenstelsel; betere foto's heb ik nog niet gevonden, maar al zoekend wordt
het mij wel duidelijker.
Verder maakt Reprotec sinds kort ook de repro's van de borgklemmen op de kogelgewrichten van het stangenstelsel .

Verder voor een ieder als je (korte) pook rammelt, je gaspedaal speling heeft, je gasbedieningsstang in de beugel danst en je uitzetraampjes achter fladderen

Zo, einde van het "reklame-blok"  Grijns

Toch nog even:
Welke beter voldoen  Verbaasd Verbaasd  Ik weet wel dat Steffen Saalman erg veel weet van tuning en opbouw van motoren.
Het voordeel van zijn (gepolijste) RVS uitlaten is, dat ze 100% getrouwe nabouwen zijn van de originele "Rallye-Anlage".

(Ondertussen klopt de volgorde in ons verhaal voor geen meter meer Grijns )

froggy
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 14 December 2010, 19:21:44 »

Ik vind die  op de foto in de  auto trouwens mooier lopen.
froggy
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 14 December 2010, 19:26:06 »

Dat is waar ,maar mijn uitlaat doet het nog goed.
Maar we dwalen een beetje van het onderwerp af .

Sorry strarter Beschaamd
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 14 December 2010, 19:37:55 »

inderdaad sorry Gert

maar de spagetti op de foto is van 4 naar 1 en van splendit parts is van 4 naar 2 naar 1 en daar schijnt een groot verschil in te zitten Cool

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 14 December 2010, 19:51:19 »

Maar zijn die niet voor de GT met de grote motoren?

froggy
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 14 December 2010, 19:59:19 »

Citaat
Zo, einde van het "reklame-blok"  Grijns

Wat gek , op tv erger ik me dood aan reclame .
Waarom nooit dit soort reclame !nee hoor wasmiddel en maand verband ,daar hebben wij toch niets aan Lachen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 14 December 2010, 20:44:13 »

Welke beter voldoen     Ik weet wel dat Steffen Saalman erg veel weet van tuning en opbouw van motoren.
Het voordeel van zijn (gepolijste) RVS uitlaten is, dat ze 100% getrouwe nabouwen zijn van de originele "Rallye-Anlage".

nu blijft er een vraag over: hoe bevestig je roestvrijstaal tegen een gietstalen blok, als het nieuw is, is het leuk maar rvs reageerd in bijzijn van van Fe, deze vraag is ook al in het duitse forum gesteld en hierop is geen fatsoenlijk antwoordt op gekomen. dus als het nieuw is, is het leuk maar het gaat toch kapot met de tijd Geschrokken Geschrokken
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 14 December 2010, 21:22:41 »

Dat ze elkaar slecht verdragen weet ik, maar er zit natuurijk ten eerste een pakking tussen, en verder .....
Wel zie je bij erg veel merken old-timers het gebruik van RVS voor uitlaatsystemen.
Hoe zich dat houdt???
Het lijkt mij minder waarschijnlijk dat deze systemen slecht zouden voldoen, omdat dat zeker niet onopgemerkt zou blijven.

kadett-doc
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 14 December 2010, 21:45:05 »

Dat ze elkaar slecht verdragen weet ik, maar er zit natuurijk ten eerste een pakking tussen, en verder .....
Wel zie je bij erg veel merken old-timers het gebruik van RVS voor uitlaatsystemen.
Hoe zich dat houdt???
Het lijkt mij minder waarschijnlijk dat deze systemen slecht zouden voldoen, omdat dat zeker niet onopgemerkt zou blijven.

Gert, het zit veelal tussen de oren bij diegene die het RVS gebruiken, laat ze de oldie's maar eens dagelijks gebruiken, dan kunnen we verder praten Knipoog

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 14 December 2010, 22:24:26 »

Daar kun je wel eens gelijk aan hebben; veel van die mooie glimmers worden erg ontzien, maar ook dat is het goed recht van hun bezitters.
Ieder doet het op zijn eigen manier. Knipoog

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: