Holland Kadett B Club Forum
05 Juni 2026, 08:36:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: V-snaar  (gelezen 10992 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nicole
Gast
« Gepost op: 08 December 2010, 22:49:08 »

Vanavond besloot mijn V-snaar voor de vrijheid te kiezen en uit de motor te vallen (volledig doorgesleten op 1 punt) Gelukkig nog in een woonwijk, dus de auto staat nu veilig op een parkeerplek. Maar waar moet ik op letten bij het opleggen van de nieuwe snaar?
Ik heb de oude teruggevonden, dus kan dezelfde weer halen, maar kan niet meer spieken hoe hij er op moet. Ik gok over de drie pullys, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Vandaar mijn vraag.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 08 December 2010, 22:55:21 »

bij de vakhandel merk Gates 6266MC, deze heb ik erop liggen. Knipoog
Nicole
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 08 December 2010, 22:59:31 »

Ik ga morgen bellen naar bedrijven of ze een V-snaar voor me hebben. Het is hier koopavond, hopelijk zijn ze ook open. Maar dan nog erop leggen.
Eerst maar eens schoonmaken, ben bang dat ik olie heb gemorst vanmorgen met bijvullen en dat hij daardoor is gaan slippen (en slijten)
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 08 December 2010, 23:09:04 »

Ik ga morgen bellen naar bedrijven of ze een V-snaar voor me hebben. Het is hier koopavond, hopelijk zijn ze ook open. Maar dan nog erop leggen.
Eerst maar eens schoonmaken, ben bang dat ik olie heb gemorst vanmorgen met bijvullen en dat hij daardoor is gaan slippen (en slijten)

erop leggen: maak de spanner / houder van de dynamo iets los, dan komt de dynamo naar binnen toe waarbij je de V-snaar zo erop kunt leggen en dan de dynamo naar buiten duwen met behulp van een lange schroevendraaier of een stuk lat en dan de bout vast draaien dan is de V-snaar gespannen. succes ermee. Knipoog
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 08 December 2010, 23:53:03 »

Spannen wil zeggen, dat hij halverwege dynamo-ventilator met lichte druk d.m.v. de duim (of vinger  Knipoog  )ongeveer 15 mm. "ingedrukt" moet kunnen worden.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 09 December 2010, 06:43:58 »

Spannen wil zeggen, dat hij halverwege dynamo-ventilator met lichte druk d.m.v. de duim (of vinger  Knipoog  )ongeveer 15 mm. "ingedrukt" moet kunnen worden.

je hebt gelijk Gert, maar daar is ie weer? als er een oude waterpomp erop zit dan deze zodannig spannen dat de V-snaar niet over de poelies heen slipt, anders is de waterpomp binnen de korste keren kapot, heb hier al vele gehad die deze raad niet opvolgde en waar ik meteen een nieuwe waterpomp erop moest monteren. dit als tip Knipoog
Nicole
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 09 December 2010, 07:04:30 »

Er is vorig jaar bij het opknappen ook een nieuwe waterpomp gekomen, en een nieuwe V-snaar.
Ik heb een lijstje met mogelijke verkooppunten, dus vandaag een belrondje doen en hopelijk vanavond weer een rijdende auto
kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 09 December 2010, 07:14:03 »

dan gaat het wel lukken, succes ermee
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 09 December 2010, 09:53:42 »

Het is hier koopavond, hopelijk zijn ze ook open

Het Oosten, Heron, Twimva en Brezan doen volgens mij niet mee met de koopavonden; ik heb al eens zonder resultaat een rondje gemaakt Droevig
Als er haast mee is, heb ik nog wel een nieuwe liggen; breng je me er later 1 terug.

Nicole
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 09 December 2010, 18:01:47 »

Had hier vandaag niet meer gekeken.
Maar het is gelukt, was nog op tijd bij Het Oosten. Had vanmorgen gebeld en ze hadden hem op voorraad. Hun gok is dat de dynamo toch te strak afgesteld stond, dus straks goed op letten.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 09 December 2010, 18:09:49 »

Had hier vandaag niet meer gekeken.
Maar het is gelukt, was nog op tijd bij Het Oosten. Had vanmorgen gebeld en ze hadden hem op voorraad. Hun gok is dat de dynamo toch te strak afgesteld stond, dus straks goed op letten.

het kan ook nog zijn dat de rubber onder de dynamo steun versleten is dan gaat ie ook heen en weer
Nicole
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 09 December 2010, 19:01:54 »

heb dezelfde als eruit kwam maar hij past niet Droevig snap er niks van
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 09 December 2010, 20:53:39 »

Hier iets over de maten voor de V-snaar. Ik weet niet hoe zwaar dit weegt.

Nicole
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 09 December 2010, 21:21:20 »

Gelukt! Met de hulp van kwadettilac, waarvoor nogmaals hartelijk dank.
Mijn "nieuwe" dynamo is dikker dan de oude, waardoor de V-snaar er niet op de makkelijke manier op kon.
Maar kwadettilac wist een trucje waardoor het wel lukte zonder de dynamo los te schroeven. Hij gebruikte de pully van de waterpomp als 3e pully en kon door het formaat van de ventilator met minder kracht de pully's ronddraaien en zo de snaar er overheen trekken.
Leerzaam avondje zo Knipoog
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: