|
kadettje73
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 16 December 2010, 17:46:50 » |
|
ik heb jaren geleden een A-manta gehad met het zelfde probleem elke keer de accu leeg of het laadstroomlampje brande weer en na veel geklooi bleek dat de stekker achterop het dashbord die de laadstroom lampjes laat branden geen goed kontact maakte . bij jouw kan het wel heel wat anders zijn maar misschien kun je dit kun je wel even kontroleren .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
evelijn
Gast
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 16 December 2010, 19:07:53 » |
|
sluit me bij doc aan....14.4 is perfect....gaat het lampje branden, is het of een verkeerd pitje, of massa.....ik denk het laatste vanwege vocht en koude
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 16 December 2010, 19:27:28 » |
|
Altijd verstandig de twee massa-banden (bij accu en startmotor) te controleren; zitten ze goed vast en zijn ze nier "verrot".
|
|
|
|
|
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 17 December 2010, 13:17:40 » |
|
Ik zal eens met een doek en WD40 aan de slag  Gisteren dacht ik even dat ik het gevonden had: lampje ging uit als ik de ruitenwissers aan deed. Maar 5 minuten later bleef het lampje weer branden als de ruitenwissers aangingen. Helaas.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 17 December 2010, 13:23:24 » |
|
Ik zal eens met een doek en WD40 aan de slag  Bevestigingen controleren op goed vastzitten en ruim met WD40 inspuiten; zo weer je in ieder geval het vocht.
|
|
|
|
|
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 17 December 2010, 16:10:57 » |
|
Ik zal eens met een doek en WD40 aan de slag  Bevestigingen controleren op goed vastzitten en ruim met WD40 inspuiten; zo weer je in ieder geval het vocht. ik zal kijken of ik nog spuitwas heb, dan eerst schoonmaken met WD40 en dan beschermen met spuitwas. Zo maar eerst zien dat ik thuiskom met deze sneeuw 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 21 December 2010, 07:45:48 » |
|
Ben bang dat ik het heb gevonden: ik heb geen ontsteking meer 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 21 December 2010, 20:31:39 » |
|
Vrees dat je dat nog even nader moet toelichten... klinkt alsof er iets goed fout is? Sterkte!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 22 December 2010, 09:18:11 » |
|
startmotor draait, maar motor start niet Helaas ben ik nu ziek, dus kan niet uitzoeken wat er precies mis is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 22 December 2010, 17:30:52 » |
|
startmotor draait, maar motor start niet Helaas ben ik nu ziek, dus kan niet uitzoeken wat er precies mis is.
als eerste, beterschap. krijgt de bobine wel stroom via het contact, anders een lijntje maken van de accu naar de bobine. dan zien we wel verder. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 22 December 2010, 22:09:49 » |
|
Dank je
Ik had op een motorforum ook al een aantal tips gekregen om te proberen, waaronder testen of er wel stroom naar de verdeler gaat. Zodra ik beter ben ga ik wel wat dingen proberen, en dan laat ik hier wel horen hoe het is gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 30 December 2010, 19:31:14 » |
|
Motor was waarschijnlijk gewoon verzopen, want hij startte gelijk  Nu nog uitvinden waarom het lampje blijft branden, heb de schema's uit een ander topic al gedownload.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 08 Januari 2011, 13:11:49 » |
|
volgens mij is mijn auto een puber: als ik gewoon weg wil gaan start hij niet als ik later terugkom met gereedschap e.d. start hij ineens wel  Lampje brandde net na het starten niet, al vrij snel weer wel, en na 10min. niet meer. Hopelijk blijft hij nu uit. Weet iemand hoe dat circuit van het lampje werkt? Zit er een logische poort tussen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 15 Januari 2011, 16:21:11 » |
|
Ik heb uiteindelijk maar de kadett naar de garage gebracht, omdat het lampje maar spontaan aan bleef gaan. Het bleek een slecht contact en slechte draad te zijn van de dynamo naar het lampje  nu kan ik weer rustig rijden zonder storend door lampje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadettje73
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 16 Januari 2011, 14:39:31 » |
|
ik heb jaren geleden een A-manta gehad met het zelfde probleem elke keer de accu leeg of het laadstroomlampje brande weer en na veel geklooi bleek dat de stekker achterop het dashbord die de laadstroom lampjes laat branden geen goed kontact maakte . bij jouw kan het wel heel wat anders zijn maar misschien kun je dit kun je wel even kontroleren .
had ik dus ook
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|