Beste mede forummers,
Ik heb de volgende vraag:
Bij het reviseren van de motor (wat bijna afgerond is) zijn we nu met de cilinderkop bezig. Nu haal ik de kleppen eruit en kom erachter dat er helemaal geen klephoedjes inzitten, maar gewoon een metalen hoedje. In de vraagbaak lees ik dat er 1.1 motoren zijn mét en zonder hoedjes...
Klopt dit, of ontbreekt er iets?

?
Wie weet hier wat meer over?
Het gaat dus om een 1.1 blok
Johan
hallo Johan, ik heb maar eens afgewacht als iemand een antwoordt weet op jou vraag, dus niemand, dan zal ik maar het verlossende antwoordt maar geven. op de type 1 cylinderkop zitten bronzen klepsteelgeleiders en worden een beetje gesmeerd door de olie die er minimaal erlangs loopt. daarom waren de koppen niet uitgerust met klepsteelrubbers, het grote voordeel hiervan dat ze langer meegaan en voor hogere drukken en de slijtage tegen over de huidige is veel minder en de onderhoud wijst zich zelf uit dat die niet nodig is. kijk eens op de zijkant van de cylinderkop welke getallen er op staan, dit heeft te maken met de kopdruk waarvoor deze kop bestemd was. ze komen het meeste voor bij de 1,1S en 1,1SR blokken. :[barf]
chris