Holland Kadett B Club Forum
05 Juni 2026, 00:30:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pech en huilen maar !!  (gelezen 22466 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mr.Yap
Gast
« Gepost op: 30 December 2010, 11:01:15 »

Hey beste mensen!

Ongeveer 3 weken geleden zat ik met de kou op de snelweg.. en toen was het over en uit! De motor kwam niet op temperatuur ... snelheid ging er uit.. olielampje ging branden.. ik rook een brandlucht.. en stil stond ik op de snelweg. Een vriend heeft mij naar mijn zuster gebracht en gisteren heeft Jan Heling mij naar huis gebracht, zal binnen kort even zijn webadres vermelden + foto's van mijn verdriet... en blijdschap dat mijn bijvrouw weer thuis is.

Alleen nu moet hij weer aan de praat! Ik heb mijn lief, plechtig beloofd dat ik hem volledig in originele staat zal terug brengen! Maar ook dit maakte geen verschil in het starten. Al is een belofte een belofte.

Hoe dan ook...  als ik start hoor ik alleen Tak (of tik) en verder niks. Accu is natuurlijk opgeladen en staat te springen van energie! Maar geen mogelijkheid om het ding te starten. Al een paar liefdevolle klappen op de startmotor gegeven.. ook dit maakt geen verschil.

Wie weet wat te doen?

Jaap
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 30 December 2010, 11:06:41 »

Als je met de hand probeert de motor rond te draaien aan de waterpomp bv dan wil ie wel draaien? Als hij dan wel wil draaien zit het in de bedrading denk ik, als hij niet wil draaien... tja dan zit ie vast.

Als hij wel wil draaien zou je kunnen kijken of de kabelboom tegen de uitlaat is gekomen en is gesmolten, bij de startmotor.
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2010, 11:08:35 »

Hij wil niet draaien Droevig is dat wat ik denk dat het is.. motor vastgelopen? zoja.. wat te doen.. ander blok er in? of is er nog een tussen stap?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 30 December 2010, 12:10:42 »

kijk eerst eens naar het olie niveau, pak dan een ringsleutel 15 en zet deze onder op de poelie en draai ook nog effe de bougie's eruit om nog minder weerstand te krijgen en te maken en draai vervolgens met de klok mee aan de poelie onder, wel in de vrij zetten Knipoog, als de motor echt vast gelopen is doordat er te weinig of geen olie enof koelwater/ vloeistof dan wijst het op een hevig lek en nu niet schrikken Geschrokken of nalatige onderhoud. bij deze blokjes moet er veel gebeuren om ze om zeep te helpen
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 30 December 2010, 13:25:02 »

Nalatig onderhoud.. mag het eigenlijk niet zijn.. heeft net een kleine buurt gehad.. olie ververste, bla bla.. je weet wel.. nog geen 1000 km mee gereden, na de laatste onderhoudsbeurt...

Nu dank.. laat weer van me horen!

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 30 December 2010, 13:43:47 »

kijk eerst eens naar het olie niveau, pak dan een ringsleutel 15 en zet deze onder op de poelie en draai ook nog effe de bougie's eruit om nog minder weerstand te krijgen en te maken en draai vervolgens met de klok mee aan de poelie onder, wel in de vrij zetten Knipoog, als de motor echt vast gelopen is doordat er te weinig of geen olie enof koelwater/ vloeistof dan wijst het op een hevig lek en nu niet schrikken Geschrokken of nalatige onderhoud. bij deze blokjes moet er veel gebeuren om ze om zeep te helpen
Hoi Jaap,
Ik sluit me bij Chris aan, check eerst het oliepijl.
Het is namelijk voor mij een herkenbaar verhaal, tijdens mijn diensttijd kreeg ik hetzelfde verschijnsel.
Ik reed toen 1000km per week met mijn B-Ascona, combinatie hoog olie verbruik en slecht werkende oliedruk sensor veroorzaakte een vast loper....
Thuis gebracht door de wegenwacht. 
Te veel schade om te repareren en dus een ander motorblok geplaatst. Sinsdien rij ik altijd met een can motorolie in de kofferbak.
Succes en duimen,

Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 30 December 2010, 14:32:54 »

Kut "sorry" er valt helemaal geen olie te pijlen... heb gedaan, wat de opties waren.. ben begonnen met duimen.. maar er zit geen beweging in. Wat moet een nieuw blokje (1.1) ongeveer kosten?

Groeten,

Jaap

kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 30 December 2010, 15:41:50 »

Kut "sorry" er valt helemaal geen olie te pijlen... heb gedaan, wat de opties waren.. ben begonnen met duimen.. maar er zit geen beweging in. Wat moet een nieuw blokje (1.1) ongeveer kosten?
Groeten,

Jaap

dat is dan effe veel pech hebben, maar nu blijft het nog altijd naar de oorzaak gissen, mag ik vragen welke olie op dat blokje is gegooid?
voor een 1,1 begint de prijs van een paar tientjes tot wat de gek er voor wil hebben en uitgeeft.
succes ermee.

chris
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 30 December 2010, 15:44:36 »

Uit mijn hoofd 40 op 15 meende ik
kadett-doc
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 30 December 2010, 15:50:58 »

15 W 40 en dan maar niet de half synteet?
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 30 December 2010, 16:13:26 »

15 w 40 idd, half synteet, geen idee wat het is.. maar wel bij een autospeciaalzaak vandaan, Rijpma roden. Wat gooi jij er in dan?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 30 December 2010, 16:19:16 »

15 w 40 idd, half synteet, geen idee wat het is.. maar wel bij een autospeciaalzaak vandaan, Rijpma roden. Wat gooi jij er in dan?

ik zou maar eerst eens kijken of het niet om een half syntetische olie gaat, dan heb je zelf de motor gekild, dit is moordend omdat de keringen er echt niet tegen kunnen.
zelf gebruik ik 15W40 of als de motor iets remoerig loopt dan wil ik er wel 20W50 in gooien dat wil vaak helpen maar beide de gewone ouderwetse goedkope olie.
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 30 December 2010, 16:23:18 »

Ga me nu niet vertellen dat ik door verkeerde olie mijn bakkie heb vermoord  Beschaamd ik ga de bon opzoeken !!
kadett-doc
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 30 December 2010, 16:24:54 »

ja met verkeerde olie gaat ie olie zuipen omdat deze te dun is en de keringen gaan lekken, ik hoop het niet voor je
froggy
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 30 December 2010, 16:35:57 »

Vraagje.

Moet er in een nieuwer blok ook gewone olie of kan daar wel  half syntetische in?
Ik heb een corsa a blok in mijn kadett.

Groetjes jan
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: