Holland Kadett B Club Forum
05 Juni 2026, 00:26:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pech en huilen maar !!  (gelezen 22450 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 30 December 2010, 16:44:22 »

ik heb altijd 10W40 van de Hema, en een olieverbruik van +/-1liter op 450km (1liter op volle tank). en hij loopt er mooi rustig op.

gr Paul
kadett-doc
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 30 December 2010, 16:49:50 »

Vraagje.

Moet er in een nieuwer blok ook gewone olie of kan daar wel  half syntetische in?
Ik heb een corsa a blok in mijn kadett.

Groetjes jan
voor geen risico te nemen de gewone ouderwetse olie erin doen, doe ik ook
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 30 December 2010, 16:55:28 »

klopt helemaal Chris, "ouderwetse olie" maar wat versta je onder ouderwets? heb het hier in de omgeving rondgevraagd maar je krijgt honderd verschillende soorten olie aangeboden.... van de goedkoopste "prut" tot de duurste "formule 1" olie  Knipoog

gr Paul
Nicole
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 30 December 2010, 17:04:00 »

Ow jee, dan moet ik ook maar eens goed kijken welke ik heb. Moet toch nieuwe halen.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 30 December 2010, 17:33:04 »

klopt helemaal Chris, "ouderwetse olie" maar wat versta je onder ouderwets? heb het hier in de omgeving rondgevraagd maar je krijgt honderd verschillende soorten olie aangeboden.... van de goedkoopste "prut" tot de duurste "formule 1" olie  Knipoog

gr Paul

zolang als er maar geen semi of vol synthetisch is. de goedkope olie van de aldi, lidle, praxis, gamma enz. enz. voldoen goed aan hun eisen. elke olie die in de winkel te koop aangeboden wordt moet voldoen aan minimum eis anders mogen ze niet voor die grade verkocht worden. dus de goedkoopste prut voldoet ook maar is iets meer gevoeliger voor vocht, dus de slurrie wat vaak boven in de kleppendeksel voorkomt omdat het daar het hards afkoeld. bij de iets duurde olieen heb je iets minderlast ervan. bij mij gaat elke jaar de olie van de motor af om zo deze kwaaltjes tegen te gaan Knipoog
roger H
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 30 December 2010, 20:13:27 »

ow dat is natuurlijk shit,hoop ook voor je dat het niet aan de olie lag zeg,ik wist trouwens niet dat ze er zo gevoelig voor waren.
en dat ze toch zoveel olie verbruiken. Ik weet het niet
ik heb de klepdeksel pakking aant lekken,heb deze wel al nieuw gehaalt,en heb vandaag gekeken voor olie,heb al kunnen vinden en vernomen dat 10W40 eigenlijk net iets te dun zouw zijn, en 15W40 is iets dikker dus ook beter voor de blokjes.

chris, ik heb me vandaag de condensater besteld,nu heb ik alles compleet,en kan ik hopelijk volgende week beginnen.
ik heb me ook motor reiniger gehaalt, maar ik maak het blok nog niet schoon,lijkt me niet verstandig met dat weer   Knipoog

ik had olie gezien bij heuts voor 5ltr  ongeveer 20euro.
hoort dit bij de goedkope Verbaasd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 30 December 2010, 20:24:19 »

ow dat is natuurlijk shit,hoop ook voor je dat het niet aan de olie lag zeg,ik wist trouwens niet dat ze er zo gevoelig voor waren.
en dat ze toch zoveel olie verbruiken. Ik weet het niet
ik heb de klepdeksel pakking aant lekken,heb deze wel al nieuw gehaalt,en heb vandaag gekeken voor olie,heb al kunnen vinden en vernomen dat 10W40 eigenlijk net iets te dun zouw zijn, en 15W40 is iets dikker dus ook beter voor de blokjes.

ik had olie gezien bij heuts voor 5ltr  ongeveer 20euro.
hoort dit bij de goedkope Verbaasd
ligt eraan welke viscoos, maar 10W40 is kritiek vooral dat je de motor niet kent
kadett-doc
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 31 December 2010, 11:49:14 »

ik heb altijd 10W40 van de Hema, en een olieverbruik van +/-1liter op 450km (1liter op volle tank). en hij loopt er mooi rustig op.

gr Paul
Paul, ik zie dit juist staan, gooi maar eens wat dikkere olie erop dan verbruikt ie ook minder olie, 1 op 450 is best heel veel, heb nu de caravan en die gebruikt nog geen 1/2 liter per jaar bij zogoed als dagelijks gebruik en met de aanhanger erachter. Knipoog
verbruikt de motor de olie of lekt die?
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 31 December 2010, 12:10:04 »

Beschaamd Beschaamd sorry Chris ..nu zie ik het ook pas , ik bedoel eigenlijk tot een halve liter per tankbeurt (1liter fles op twee tankbeurten). laatste tijd zit ik ook veel langere afstanden te rijden op de snelweg met 120 op het uur dan heeft ie wel een halve liter per tankbeurt nodig. (had het getypt en niet meer nagelezen) Beschaamd Beschaamd

gr Paul

ps ik heb niet het idee dat ie echt verbruikt maar dat ie zweet bij de carterontluchting(hoort soort staalwol in te zitten) als ik er een kogeltje in laat vallen rolt ie er gewoon doorheen(met klepdeksel eraf natuurlijk) en de rubber slang is hard dus valt iedere keer uit het klepdeksel.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 31 December 2010, 12:36:23 »

Beschaamd Beschaamd sorry Chris ..nu zie ik het ook pas , ik bedoel eigenlijk tot een halve liter per tankbeurt (1liter fles op twee tankbeurten). laatste tijd zit ik ook veel langere afstanden te rijden op de snelweg met 120 op het uur dan heeft ie wel een halve liter per tankbeurt nodig. (had het getypt en niet meer nagelezen) Beschaamd Beschaamd

gr Paul

ps ik heb niet het idee dat ie echt verbruikt maar dat ie zweet bij de carterontluchting(hoort soort staalwol in te zitten) als ik er een kogeltje in laat vallen rolt ie er gewoon doorheen(met klepdeksel eraf natuurlijk) en de rubber slang is hard dus valt iedere keer uit het klepdeksel.

toch nog veel in gebruik Geschrokken
OlympiaA
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 31 December 2010, 12:55:22 »

Inderdaad erg veel in gebruik.
Ik heb altijd 15w40 van het goedkoopste merk dat er maar is .
Ik heb mijn Olympia bijgevuld toen ik hem kreeg en daarna nooit meer en dat is nu drie jaar geleden en een kilometertje of 10.000,net wat Chris zegt goeie olie hoeft niet duur te zijn die van de aldi is al goed genoeg.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 31 December 2010, 13:05:04 »

als ik er tijd voor heb zal ik het klepdeksel eens vervangen en de slang.. het blok eens schoonspuiten en het verbruik eens in de gaten gaan houden.

gr Paul
Nicole
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 31 December 2010, 13:13:46 »

Inderdaad erg veel in gebruik.
Ik heb altijd 15w40 van het goedkoopste merk dat er maar is .
Ik heb mijn Olympia bijgevuld toen ik hem kreeg en daarna nooit meer en dat is nu drie jaar geleden en een kilometertje of 10.000,net wat Chris zegt goeie olie hoeft niet duur te zijn die van de aldi is al goed genoeg.
Ik heb bij de restauratie alle olie weg laten lopen, nieuw filter erin en bijgevuld. Ik geloof dat ik het afgelopen half jaar er in totaal 2 liter in heb gegoten (ongeveer 8000km) Fles is leeg, dus de volgende keer zal ik goed opletten dat ik niet synthetische olie haal.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 31 December 2010, 13:21:19 »

als ik er tijd voor heb zal ik het verbruik eens in de gaten gaan houden.

gr Paul

dat doe je nu toch al, anders wist je niet dat je olie moest bijgooien Lachen Lachen Lachen Lachen
Mr.Yap
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 31 December 2010, 17:08:09 »

Hoe dan ook, ik moet voor nu zorgen, dat ik wat geld bij elkaar krijg, zodat ik mijn nieuwe blokje kan ophalen! En het gaat waarschijnlijk Hema Olie worden in het vervolg!

Voor nu een goede wisseling allen !!

En tnx voor de info.. foto's van harttransplantatie volgen !!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: