Holland Kadett B Club Forum
18 Juni 2026, 00:10:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoofdremcilinder Reviseren  (gelezen 16313 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tryant
Gast
« Gepost op: 09 Februari 2011, 21:51:35 »

Hey,

Ik heb een B Kadett Coupe 1100N uit 1973
En als ik de rem intrap moet ik hem echt helemaal onderin trappen voor hij echt gaat remmen.
Dit houd toch in dat de hoofdremcilinder kapot is?

Zo ja is dit dan het setje wat ik moet kopen?(op opel-classic-parts.nl)

Main brake cylinder repair set Kadett B 1966
» Webshop » Brakes » Main brake cylinder parts and repair set ATE-FAG-DELCO systems » Main brake cylinder repair set Kadett B 1966
1605082
Kadett B 1966-72,

Price: € 30,00

Alvast bedankt Grijns

Edit:
Nog klein vraagje ernaast soms wil hij moeilijk in een versnelling vooral om hem in de 1t krijgen moet ik soms flink klooien.
Wat kan dit zijn?

kadetdilack
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Februari 2011, 21:58:20 »

dat met de versnellingsbak

dat kan zijn de sinchromesring

dat is de plastic ring wat om de yzeren staaf heen zit

als die kapot is kunnen de plastic stukjes op de verkeerde plaats komen

groeten robin
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Februari 2011, 22:04:15 »

Als de rem heel diep zit is het meestal de afstelling van de remmen, bij defecte remcylinder zou je eigenlijk geen druk hebben.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Februari 2011, 22:14:20 »

Ik neem aan dat je een korte pook hebt.
Als je de pook verwijderd

zie je in de hals een kunststof ring/zitting zitten.

De knop met de twee gleuven rust hier op.
Als deze ring versleten of vergaan is, is de "sturing" van de pook weg en losliggende delen van de ring kunnen in de weg liggen.
Een bijkomende klacht is dan vaak, dat de pook bij hogere toeren (snelwegrit en zo) ergelijk resoneert/rammelt.
Om de ring te vervangen en een nieuwe/goede gebruikte in te bouwen moeten de twee pennen in de hals eigenlijk verwijderd worden (lastig met ingebouwde bak).
In Duitsland wordt deze ring als (goede) repro aangeboden met gleuven, waardoor hij ingebouwd kan worden met gemonteerde pennen.
http://www.afterbuy.de/afterbuy/shop/storefront/start.aspx?shopid=54004

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Februari 2011, 08:55:24 »

Edit:
Nog klein vraagje ernaast soms wil hij moeilijk in een versnelling vooral om hem in de 1t krijgen moet ik soms flink klooien.
Wat kan dit zijn?

Houd er rekening mee dat de wagen nagenoeg volledig stil moet staan om de versnelling in zijn 1 te zetten.
Zodra de wagen een al 5 tot 10km/uur rolt is het niet meer aan te raden om terug naar zijn 1 te schakelen.
Als het zo is dat dat bij stilstand ook heel moeilijk naar de eerte versnelling geschakeld kan worden, kunnen het inderdaad de synchromesse ringen zijn (versnellingsbak versleten).
Wellicht kan het ook zo zijn dat de koppelingskabel niet helemaal goed afgesteld staat. Als er niet voor 100% ontkoppeld wordt, dan gaat het schakelen ook heel lastig.

MVG

Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Tryant
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Februari 2011, 17:22:08 »

Hey,

Heel erg bedankt voor alle info Grijns

Ik ga de remmen nakijken als ik de auto op de krik zet hij staat nu toch nog ff in de garage.

De pook heb ik eruit gehad maar de sinchromesring is nog heel.
Dus dan zal het er wel aan liggen dat de auto eerst helemaal stil moet staan?
Wel vreemd vond ik dat de olie bijna tot aan de sinchromesring kwam is dit normaal?

Heel erg bedankt voor die site.
Want allebij die rubbers van me gaspedaal zijn kapot en laten die nou ook daar te koop zijn en ook de achteraamhouders/rubbers.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Februari 2011, 18:52:25 »

In het voorjaar heb ik een afspraak met de leverancier Reprotec en dan rijd ik een keer naar Essen.
Zelf neem ik dan ook wat klein spul mee; eventueel kan ik op bestelling meer meenemen.
Ik laat het op tijd weten wanneer ik ga; liefhebbers kunnen dan aangeven wat ze willen hebben. Dat scheelt dan in ieder geval
de porto/behandelingskosten.
Ik houd je op de hoogte.

doorwerth
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Februari 2011, 20:04:27 »

Citaat
Als de rem heel diep zit is het meestal de afstelling van de remmen, bij defecte remcylinder zou je eigenlijk geen druk hebben.

Hier ben ik het dus niet mee eens.
Heb het zelfde gehad  en toen bleek dat een van de 2 cupjes in de hoofdremcilinder kompleet kapot te zijn.

Met als gevolg, nauwelijks / geen remdruk op de achterwielen.

Pedaal ging bijna helemaal naar de bodem en had alleen op het allerlaatst pas wat remdruk.

Dus eerst kijken of je wel druk hebt achter en dan pas remmen afstellen.

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
Max
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Februari 2011, 20:16:40 »

Citaat

Hier ben ik het dus niet mee eens.
Heb het zelfde gehad  en toen bleek dat een van de 2 cupjes in de hoofdremcilinder kompleet kapot te zijn.

Met als gevolg, nauwelijks / geen remdruk op de achterwielen.

Pedaal ging bijna helemaal naar de bodem en had alleen op het allerlaatst pas wat remdruk.

Dus eerst kijken of je wel druk hebt achter en dan pas remmen afstellen.

Dit kan ik beamen.. hetzelfde probleem gehad..
Tryant
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Februari 2011, 22:36:44 »

Ik zal is ff gaan kijken of ik me remkracht voor of achter kwijt ben.
Maar hij remt ook echt heel slecht hoor is ong even erg als een versleten trommelrem op een scooter.

Tryant
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Februari 2011, 22:40:09 »

Hey,

Als ik het pedaal helemaal onderin trap krijg ik geen beweging in mijn achterwielen hoor.
Toch remmen opstellen?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Februari 2011, 22:59:39 »

dat met de versnellingsbak
dat kan zijn de sinchromesring dat is de plastic ring wat om de yzeren staaf heen zit als die kapot is kunnen de plastic stukjes op de verkeerde plaats komen
groeten robin

sinchromesringen zitten in de versnellingsbak en niet daarbuiten, die zorgen dat je gemakkelijker kunt schakelen anders moest je bij het overschakelen naar een andere versnelling tussen gas geven en nu niet Knipoog
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Februari 2011, 23:10:19 »

Ja, dan moest je dubbel klutsen  Grijns  (double clutch=dubbel koppelen=ontkoppelen-naar vrij-koppelen-ontkoppelen-naar volgende versnelling-koppelen)

Dit zijn de synchronisatieringen die er voor zorgen dat tandwielparen qua toerental gelijk oplopen (nr.22) en je dus gelijk kunt doorschakelen.

kadett-doc
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Februari 2011, 23:24:34 »

dus niet wat er met in de pook bedoeld wordt, dat is wel heel wat anders. en zoals Gert het beaamt met nr 22 is dus duidelijk in de bak en niet erbuiten Geschrokken
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Februari 2011, 23:51:47 »

die kunststofring in de hals is gewoon een steunring die de pook op z'n plaats houdt

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: