Afgelopen 2 weken weer is druk bezig geweest het kadettje klaar te stomen voor het komende seizoen.
Olie ververst, originele verloopstukje geplaats voor de oliedrukopnemer, nieuwe stofhoesjes om de stuurkogels en de nieuwe achterveren zijn geplaatst.
Aan de oude veren is duidelijk te zien dat er toch een intern corrosie heeft gezeten op de plek van de breuk..
Zie op de foto de donkere plek.
Tevens de originele speaker onder het dashboard gefrommeld..
Was even een rotklusje en ik ontkwam er niet aan om het handschoenenkastje los te halen.
Maar het resultaat is super!
het valt mij alles mee wat voor geluid er nog uit dit kleine mono-speakertje komt..
Als ik tzt weer wat ijd heb ga ik ook eens kijken of ik op mijn radio nog een MP3 aansluiting kan maken, om weer is wat lekkere rock&roll over de speaker te krijgen.
Gistern ook maar is een eerste testrit gemaakt... en dat klonk helaas niet heel erg best.
Zodra ik gas gaf begon het motortje behoorlijk te protesteren en te pingelen.
Je hoorde de zuigers duidelijk klappen... mijn grootste vrees was dat ik misschien toch de timing van de distributie niet juist had staan.
Gelukkig was het niet zo ernstig... nadat ik de ontsteking met de sroboscoop had bijgesteld was dit helemaal over en snort het torretje weer als vanouds...pffff
Dus ik heb er weer vertrouwen in dat ik weer een mooi seizoen in de kadett kan toeren..