Holland Kadett B Club Forum
01 Mei 2024, 22:50:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 249758 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #225 Gepost op: 24 Juni 2012, 09:47:45 »

Is dat zeker???
Ik was in de veronderstelling dat het gewicht van de auto niet voldoende was om de bladveer op zijn plek te krijgen daar deze onder een nogal flinke voorspanning staat.
Als je de bladveer inderdaad gewoon los kan halen onder de auto....Dan is het beter om de hele draagarm te demonteren.

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Max
Gast
« Antwoord #226 Gepost op: 24 Juni 2012, 10:43:16 »

Ik denk dat als jij een krik onder de veer zet en dan de veer van de draagarm losdraait dat er eigenlijk vrij weinig gebeurt. De veer draagt nogsteeds het gewicht van je auto dus die gaat niet ineens wegvliegen ofzo. Als je dit gedaan hebt kan je je draagarm zo positioneren dat je je bus erin kan doen. die PU bussen erin krijgen kan soms enigzins stroef verlopen, maar mijn grote vriend de rubberen hamer heeft me braaf geholpen. Ook een lijmklem/bankschroef wil helpen. De stalen bussen/randen kan je gewoon laten zitten.
Gelogd
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #227 Gepost op: 24 Juni 2012, 12:04:02 »

Met een garagekrik heb ik wel al de draagarm gedemonteerd en gemonteerd. Het gewicht is inderdaad te laag, maar je kunt iemand even op de slotplaat laten gaan zitten bijvoorbeeld.
Wil je één bus met poly doen en de anderen met rubber?

gr Henk
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #228 Gepost op: 24 Juni 2012, 12:37:42 »

Volgens mij hoort de binnenste bus los over het asje geschoven te zitten en word door de bout in positie gehouden!
De buitenste kun je mischien met een dremel inslijpen en dan eruit friemelen!
gr. erik
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #229 Gepost op: 24 Juni 2012, 13:18:03 »

Volgens mij hoort de binnenste bus los over het asje geschoven te zitten en word door de bout in positie gehouden!
De buitenste kun je mischien met een dremel inslijpen en dan eruit friemelen!
gr. erik

De binnenste bus hoort inderdaad los over de as te zitten....maarja die zit na al die jaren toch behoorlijk vast geroest. Het staat ondertussen al flink in de WD-40 maar ik denk niet dat ik die eraf ga krijgen zolang de boel nog onder de auto gemonteerd zit.

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #230 Gepost op: 24 Juni 2012, 13:24:24 »

Als je dit gedaan hebt kan je je draagarm zo positioneren dat je je bus erin kan doen. die PU bussen erin krijgen kan soms enigzins stroef verlopen, maar mijn grote vriend de rubberen hamer heeft me braaf geholpen. Ook een lijmklem/bankschroef wil helpen. De stalen bussen/randen kan je gewoon laten zitten.

Tanx dat wilde ik inderdaad nog even zeker stellen. Ik wist namelijk niet 100% zeker bij het monteren van de PU-bussen de stalen buitenbus kon laten zitten.
In dat geval weet ik nu zeker dat ik de PU-bussen ga bestellen.
Ik had al even zitten rommelen met het positioneren van de draagarm, maar dat moet wel lukken.
Balkje eronder, dan de brug met auto iets laten zakken en dan de rest een beetje bijtrimmen met wat lijmklemmen.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #231 Gepost op: 24 Juni 2012, 13:29:11 »

Met een garagekrik heb ik wel al de draagarm gedemonteerd en gemonteerd. Het gewicht is inderdaad te laag, maar je kunt iemand even op de slotplaat laten gaan zitten bijvoorbeeld.
Wil je één bus met poly doen en de anderen met rubber?

gr Henk

Ik wil voorlopig 1 bus vervangen... dan kan ik namelijk in iedergeval weer rijden.
Gaat het erg makkelijk dan vervang zowel de achterste als de voorste bus tegelijk...
De andere zijde laat ik voorlopig voor wat het is.
Dat is dan misschien nog is een leuk klusje voor een gure winterdag.  Knipoog

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #232 Gepost op: 24 Juni 2012, 13:31:29 »

Max, Henk, Erik,
Dank voor het meedenken, dat heeft mij weer een beetje op juiste spoor gezet... Rollende ogen Rollende ogen Rollende ogen

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #233 Gepost op: 24 Juni 2012, 21:52:21 »

Met een garagekrik heb ik wel al de draagarm gedemonteerd en gemonteerd. Het gewicht is inderdaad te laag, maar je kunt iemand even op de slotplaat laten gaan zitten bijvoorbeeld.
Wil je één bus met poly doen en de anderen met rubber?

gr Henk

Ik wil voorlopig 1 bus vervangen... dan kan ik namelijk in iedergeval weer rijden.
Gaat het erg makkelijk dan vervang zowel de achterste als de voorste bus tegelijk...
De andere zijde laat ik voorlopig voor wat het is.
Dat is dan misschien nog is een leuk klusje voor een gure winterdag.  Knipoog

Je symmetrie is dan wel verstoord,  mogelijk ga je dat merken bij hard remmen, snel genomen bochten enzovoort. In ieder geval goed om te proberen lijkt me
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #234 Gepost op: 24 Juni 2012, 22:39:10 »

Dat ik misschien iets op het rijgedrag moet inleveren.. dat is dan helaas maar zo.. Ik verwacht echter niet dat je het met de wegligging van een kadett echt zal merken  Tong

Ik heb vanmiddag even op een oude draagarm geoefend om de bussen eruit te persen, maar dat valt nog niet mee...
De buitenbus krijg ik er met de bankschroef nog wel uitgeperst (gaat echter wel ten kosten van de lak  Boos Boos )
De binnenbus wordt een ander verhaal. Die zal ik eerst met de slijptol aan beide kanten iets moeten inkorten om het scharnierblok(??) uit de draagarm te krijgen. Daarna is het wellicht mogenlijk om met een dremeltje oid de zijkant open te slijpen. Eruit persen gaat niet lukken omdat je op de binnenbus nergens grip kan krijgen.

Maar zoals het er nu uitziet heb ik alle hoop op de PU-bussen gevestigd.
En dan houd ik inderdaad links rubberbussen en komen er aan de rechter kant PU-bussen... so be it..
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #235 Gepost op: 24 Juni 2012, 22:50:27 »

nog even over je spanningsregelaar... nu je toch voor imitatie bent gegaan omdat dat niet anders kon, waarom dan niet gelijk upgraden naar een elektronische regelaar?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #236 Gepost op: 24 Juni 2012, 23:04:18 »

Dat ik misschien iets op het rijgedrag moet inleveren.. dat is dan helaas maar zo.. Ik verwacht echter niet dat je het met de wegligging van een kadett echt zal merken  Tong

Ik heb vanmiddag even op een oude draagarm geoefend om de bussen eruit te persen, maar dat valt nog niet mee...
De buitenbus krijg ik er met de bankschroef nog wel uitgeperst (gaat echter wel ten kosten van de lak  Boos Boos )
De binnenbus wordt een ander verhaal. Die zal ik eerst met de slijptol aan beide kanten iets moeten inkorten om het scharnierblok(??) uit de draagarm te krijgen. Daarna is het wellicht mogenlijk om met een dremeltje oid de zijkant open te slijpen. Eruit persen gaat niet lukken omdat je op de binnenbus nergens grip kan krijgen.

Maar zoals het er nu uitziet heb ik alle hoop op de PU-bussen gevestigd.
En dan houd ik inderdaad links rubberbussen en komen er aan de rechter kant PU-bussen... so be it..

Buitenbus half naar buiten persen, binnenbus verzuipen in de WD40 een paar dagen, flinke doorslag in het boutgat en proberen het scharnierblok los van de binnenbus te tikken. (Controleren door deze te draaien).
Is me op die manier gelukt. Met de buitenbus er uit wordt dat een drama. (Trouwens het rubber moet je er ook uit prutsen, er liggen hier nog vier bussen te wachten op dat akelige karweitje.....
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #237 Gepost op: 25 Juni 2012, 08:19:09 »

nog even over je spanningsregelaar... nu je toch voor imitatie bent gegaan omdat dat niet anders kon, waarom dan niet gelijk upgraden naar een elektronische regelaar?

Hoi Jeroen,
dat had ik inderdaad kunnen doen..Maar omdat een orginele niet meer te verkrijgen was ben ik voor de snelste en goedkoopste oplossing gegaan en dat was een imitatie spanningsregelaar. En dat is volgens mij weer een mechanische... Het viel mij een beetje tegen wat die regelaars voor de gelijkstroom dynamo's kosten..  Lippen verzegeld Lippen verzegeld
Binnenkort ga ik hier nog even wat sloperijen af om te kijken of ze nog een oude 2ehands op de plank hebben.
En ik weet dat Bosch zelf een electronische versie met de old classic look op de markt heeft gebracht of gaat uitgeven... Echter die heb ik nergens kunnen vinden...

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #238 Gepost op: 25 Juni 2012, 08:36:39 »


Buitenbus half naar buiten persen, binnenbus verzuipen in de WD40 een paar dagen, flinke doorslag in het boutgat en proberen het scharnierblok los van de binnenbus te tikken. (Controleren door deze te draaien).
Is me op die manier gelukt. Met de buitenbus er uit wordt dat een drama. (Trouwens het rubber moet je er ook uit prutsen, er liggen hier nog vier bussen te wachten op dat akelige karweitje.....

Dat is ook een beetje het probleem Henk,
Van de draagarm ben ik namelijk het rubber verloren en nu heb ik dus geen grip meer op de binnenbus.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #239 Gepost op: 25 Juni 2012, 19:03:11 »

Voor de lege bus is het inderdaad lastig om de binnenbus er uit te halen. Mooi laten zitten als je er poly in doet. Ik doelde meer op de bussen die er nog in zitten
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines