Mede Kadetters,
Aangezien ik zelf in Utrecht studeer, staat al het ijzerwerk dat ik verzameld heb in de achtertuin van mijn vader. Waar bij komt dat ik wat minder goed gebleken ben in frequent foto's maken en mooie verslagen maken. Onderstaande ter compensatie.

Allereerst Jan Marijnissen.

Uiterst rot, maar ze zeggen dat het nog steeds te doen is. Ik ben er nog over aan het piekeren, aangezien het een coupé (?) is. (Snelle achterkant, druppelvormige ruitjes.) En dat toch een gaaf model is. Zou 'm graag op de weg (terug) brengen.
Dan het nu legaal rondrijdende ijzer:

Beiden op voorhand door de APK-keurmeester al min of meer afgeschreven. Dat bleek toch even tegen te vallen. Voor hem dan. Hopelijk doet de slechte optische staat niemand pijn aan de ogen: Persoonlijk vind ik dat dit uiterlijk mooi de leeftijd laat zien. Dit is echt oud en daarmee vele malen mooier dan een Rat-look.
En als laatste mijn nieuwe project, nu de station gekeurd en verzekerd is: 69-09-PT

Een vierdeurs sedan, weggemoffeld in een hoekje in de schuur. In een impuls overgenomen van een man uit Sint-Maartensdijk die 'm omwille van de remmen niet meer door de APK kreeg. Hij was de onderdelen aan het verkopen en via de advertentie van de deuren heb ik de complete auto - zonder motor en interieur - over mogen nemen. Er is aan gelast. Vermoedelijk nieuwe dorpels, wielkastranden en de bak onder de benzinetank. Op een gaatje in de a-stijl en de bodem na verder een prima basis.
De bedoeling is - sorry liefhebbers - om er een dieselmotor in te leggen, zij het dat het geen PK-monster wordt: In een heleboel Renault Kangoo's, Opel Corsa's, VW Caddy's en nog wat automodellen liggen dieselmotoren van 60 PK ofwel 44 kW. Dit vermogen is toch heel anders dan dat van een 1.2s maar op papier exact hetzelfde. Geeft minder moeilijkheden bij de RDW, als het lukt de constructie het zelfde te houden. Enige probleem is dat al die auto's op de voorwielen aangedreven zijn. Het is dus vooral het vinden van een geschikte bak. Andere optie is motor achterin, hoewel schakelen dan een crime wordt, of 'm op de voorwielen aandrijven, wat evenzogoed een drama is met ombouwwerk. Mocht iemand een briljant idee hebben dan hou ik me aanbevolen.

En hoewel mijn vingers jeuken en ik soms kwijlend zie wat er te koop is, denk ik dat 't voorlopig maar even bij 4 Kadettjes moet blijven. Ik hoop ze eigenlijk op een dag naast elkaar te kunnen zetten, allemaal in rijdende, goed functionerende staat maar dat komt t.z.t. wel. Eerst maar eens kijken of 2 op de weg te houden en één project ernaast als student een beetje vol te houden is.