Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 04:20:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: lekt er LPG?  (gelezen 11182 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wooty22
Gast
« Gepost op: 09 Mei 2011, 20:13:48 »

Goedenavond,

ALs ik met mn kadettje gereden heb en na het parkeren wegloop dan ruik ik vrij regelmatig aardig wat LPG..

Is dit normaal ? lekt er zowieso wat door het luchtfilter of behoor je helemaal niks te ruiken?
En hoe zou ik eventueel een lek kunnen vinden?

gr wouter

Ps: De auto is net paar maandjes door de apk .. tijdens de apk tjekken ze toch ook de lpg wel?

roger H
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Mei 2011, 21:02:24 »

hoi Wouter,

zover ik weet wordt er niet echt naar de lpg instal bij de apk gekeken.  Rollende ogen mischien even naar de aansluitingen en of de tank vast ligt,maar veel verder zal het niet zijn.

mijn kadett rijdt / reedt, ook op gas, maar ik ruik toch geen gas als ik uitstap.
dit wordt zoek en ruik werk ben ik bang. kijk probeer eerst eens vast te stellen waar je het het sterkst ruikt, dat scheelt al veel zoek werk Knipoog
als het voorin is kijk dan het makkelijkst eerst na BV de slangen/ leidingen. maar ook de aansluiting hiervan.

succes ermee.

groetjes
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Mei 2011, 21:05:12 »

Vooral géén sigaretjes roken. En de verbindingen van je gasleiding even met gaslekzoeker checken. Gaslekzoeker moet je bij de ijzerwarenhandel wel kunnen vinden, is een spuitbusje. Maakt mooie bubbeltjes als er iets lekt, dus dan moet je een en ander wel kunnen vinden.
Succes!
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Mei 2011, 21:07:32 »

Bij en goede LPG installatie hoor je absoluut geen LPG te ruiken.

Dus waarschijnlijk heb je ergens een lekje zitten. Testen met zeepsop lijkt me de eerste optie.
Mocht dat niet lukken, dan zou ik een afspraak maken met een LPG inbouw station. Zij hebben wel apparutuur om het lek te vinden.
Succes en voorlopig stoppen met roken in de buurt van de auto Grijns
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
roger H
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Mei 2011, 21:25:35 »

hoi fred, is het wel maar te hopen dat niet de instal niet op 10 plekken lekt. anders krijg hij een gigantische bellen sop onder de motorkap Lachen Knipoog

maar dit is de goedkoopste manier,gewoon met wat afwasmiddel een plantenspuit doen en op de aansluitingen en slangen spuiten.
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Mei 2011, 07:26:36 »

Hoi Wouter, als er op aansluitingen een lekje zit, kun je, zoals gezegd, dit wel vinden met wat sop. Als de verdamper inwendig blijft lekken, wordt het wat lastiger. Er stroomt dan in meer of mindere mate gas uit je mengstuk in de carburateur of filterbak, afhankelijk of je een gasvoetje of bovenmengstuk in je luchtfilterbak hebt als je een nieuwer type papieren luchtfilter hebt. Er zijn verdampers met een afsluiter op het huis zelf, verdampers die werken met de laatste afsluiter vlak voor het huis of met een afsluiter in de gasleiding. Heb je de laatste montage, kan het laatste beetje druk uit de leiding en in de verdamper bij lekkage blijven doorstromen in je filterhuis als je de auto uit hebt. Het kan ook nog zijn dat de laatste afsluiter op of voor de verdamper inwendig lek is. Heb je dan alleen een electronische afsluiter op je tank, stroomt alle restdruk uit de hele leiding vanaf de tank door. Controleer dus ook even of dit het geval is, het kan een explosie veroorzaken in je luchtfilterhuis en krijg je van die rare kamelebulten op je motorkap, ik weet hoe dat er uit ziet.

Groeten,
Reinier.
wooty22
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Mei 2011, 17:57:33 »

Zeker een probleem om even aandacht aan te besteden dus!

Ik ga dit weekend iig even proberen te achterhalen waar het lek zit...

bedankt !
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: