Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 18:08:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: groot licht werkt niet  (gelezen 10025 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
zomer72
Gast
« Gepost op: 19 Mei 2011, 17:59:51 »

alles doet het weer maar ik kan geen groot licht inschakelen, Tong  wel kan er een sein signaal gegeven worden, dus de lampen zijn het probleem niet.

wat is er voor de hand liggend, scahelaar op dashbord of stuurkolom.

heeft er anders iemand een apk truc......

bedankt Zomer69
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Mei 2011, 22:46:36 »

Schakelaar omzeilen met een aparte schakelaar op het dashboard, kuin je aftappen onder aan de stuurkolom. heb ik ook.

Is daarom ook goed gekeurd voor apk

Fred uut huuessen.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Mei 2011, 22:47:49 »

voor de goede orde probleem zit in de schakelaar aan de stuurkolom, die moet je omzeilen

Fred
zomer72
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei 2011, 19:21:47 »

bedankt voor je antwoord Fred, ik vermoed idd een probleem met de schakelaar en ik heb al even geprobeerd het stuur los te halen en te kijken naar de  schakelaar of er iets los zit.Is denk in het verleden al eens los geweest.
 Maar ik kreeg het stuur niet 123 los en dus zoek ik naar een tussenoplossing in de vorm van een schakelaar extra op het dashboard, kun je mij uitleggen wat jij hebt gedaan ??

zomer69
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Mei 2011, 13:24:56 »

zomer69,

Onder het dashboard zit een meervoudige stekker, ter hoogte van de stuurkolom, hier zitten ook de draden van het grootlicht op.

Dus even uitzoeken welke draden het zijn en doorverbinden naar een aparte schakelaar.

De schakelaar van de stuurkolom demonteren is een niet te doene klus ook al is de stuurkolom uit de auto.

Het gekke is dat naverloop van tijd de schakelaar aan het stuur het ook weer deed.
Dus nu heb ik twee schakelaars die het doen.

Succes ermee

Fred uut Huessen.
zomer72
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Mei 2011, 19:49:57 »

Als het goed is zou dit de witte draad moeten zijn, ga het morgen maar eens testen. Ik heb goede hoop dat het gaat lukken.
En idd de stuurkolom en de schakelaar uit elkaar halen vond ik niet nodig.

zomer69
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Mei 2011, 20:07:50 »

in de stuurschakelaar zit een kogeltje voor de sein/groot licht stand (soms wil er vuil bij het kogeltje zitten dat ie niet op en neer kan) heb de mijne voorzichtig schoon gemaakt met ontvetter en perslucht, en met vloeibaar vet (in spuitbus) ingespoten en werkt weer super,
het is een rot klusje maar bij mij heeft het gewerkt Cool

gr Paul
zomer72
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Mei 2011, 20:32:59 »

Ga ook nog met perslucht even proberen de schakelaar op andere gedachte te brengen.....of het werkt  Verbaasd    maar is te proberen, stuur loshalen heb ik geprobeerd maar doe ik liever niet staat nu keurig recht en aan de bedrading is in het verleden al veel gerommeld. 
Alles werkt nu op het kunnen inschakelen van het groot licht na, en ik wil deze week de apk regelen.

Zelf heb ik inmiddels een deel van de bedrading al weer orgineel gemaakt,  of betere isolatie aangebracht.

zomer72
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Mei 2011, 20:35:06 »

Eureka,   in het verleden bleek er al een schakelaar gebruikt te zijn om één en ander door te verbinden. deze lag ergens onder het dashboard in een hoop tape verwikkeld dus gelijk met nog meer oude schakelaars en losse draden verwijderd en netjes gemonteerd.
oplossing bleek te zijn een schakelaar tussen de witte en een wit/gele draad bij het grote stekkerblok te maken , ik kan zelfs kiezen en voor de apk niet onbelangrijk het blauwe controlelampje doet vrolijk mee  Lachen

bedankt fred je hebt mij op de goede weg geholpen.

zomer69

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Oktober 2011, 16:55:31 »

het probleem is vaak dat er zwaardere lampen in zijn gezet. daar kan de stuurkolomschakelaar niet tegen, en die gaat dan kuren geven. ik heb zelf relais geplaatst om dit te voorkomen en gewoon H4 lampen te kunnen gebruiken.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: