Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 21:16:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: sigarettenaansteker  (gelezen 7490 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ton z
Gast
« Gepost op: 22 Mei 2011, 07:28:09 »

hallo
is het normaal dat mijn aansteker het niet doet als ik het licht aan doe
gisteren wilde ik mijn tomtom opladen en hij deed het niet

gr ton
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Mei 2011, 08:34:15 »

De sigarettenaansteker moet werken met en zonder verlichting. Controleer de bedrading of deze goed is aangesloten en of de stroom echt wegvalt of dat er iets anders aan de hand is. Als je een aansteker hebt met een lampje er in, kan het zijn dat de stroomvoorziening voor dit lampje op de massa aangesloten zit. Als je verlichting uit staat, zoekt de aansteker massa via dit verlichtingskabeltje. Als je de verlichting aan zet, staat er stroom op, dus 2x + en werkt het niet. De + voor de aansteker is volgens mij een vrij dikke rode kabel met een rond stekkertje. Je kan de werking uitproberen met alleen de + kabel er op en vanaf het huis van de aansteker een draad rechtstreeks op een schoon punt van de carrosserie verbinden, de -. Als alles dan nog niet werkt, is er iets mis met de bedrading en moet je kijken of de + wegvalt als je de verlichting aanzet.

Groeten,
Reinier
ton z
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Mei 2011, 08:48:02 »

hoi
ik heb gisteren al effe gekeken of het inderdaad een massa probleem was dat is niet het geval de plus van de aansteker valt gewoon weg als ik het licht aan doe
dus ik denk dat ik gewoon effe de bedrading na moet kijken er is hier en daar al meer mee geknutseld  Ik weet het niet
dus ik denk dat ik gewoon een nieuwe draad trek zodat hij het ook doet met mijn contact uit
de vorige eigenaar rookte waarschijnlijk niet in het donker

gr ton
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Mei 2011, 09:05:02 »

Past bij jou de stekker van je TomTom in de standaard sigarettenaansteker?
Bij mij is (en was ook in m'n vorige Kadett-B) de huls/houder van de sigarettenaansteker een stukje dieper dan dat de stekker van de TomTom lang is.
De stekker maakt dan ook geen contact.
Voor deze "moderne" spullen in de auto heb ik een losse sigarettenaansteker onder het dashboard gebouwd.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
ton z
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Mei 2011, 09:20:24 »

hoi
nee origineel paste het niet
ik heb niet de aansteker aangepast maar de lader het puntje van de lader kun je eraf halen en dan moet je het stiftje dat contact maakt met de achterkant vervangen door een iets langere ik heb daar gewoon een m4 boutje voor gepakt en toen werkte het gewoon waar je wel op moet letten is dat hij er recht in gaat anders heb je kortsluitng

gr ton
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Mei 2011, 10:36:01 »

goede oplossing Grijns

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: