Holland Kadett B Club Forum
19 Maart 2024, 03:24:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 143784 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 13 Augustus 2017, 22:13:52 »

Mijn Droom is uitgekomen. 11 augustus ben ik samen met mijn garagehouder naar Amersfoort gereden om de 03-61-RD op te halen. Vervolgens ben ik samen met vrouw en kinderen naar Ioannis geweest om een motor op te halen. Mijn idee is nu eerst de motor aan de praat krijgen. Daarna het blok reinigen/spuiten. Motorruimte reinigen en waar nodig bijwerken. Hier zit wat vliegroest, op de accubak en de brandplaat. Hierna de motor inbouwen.

Het plaatwerk is in goede staat, dus dat is goed bijhouden. Er is nog niets aan gelast. Zodra de motor is ingebouwd gaat ze op de brug. Dan kan ik de bodem goed bekijken.

Mijn bedoeling is om van alles foto's te maken en hiermee een my album te vullen.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Augustus 2017, 22:22:05 »

Tijdens het uitzoeken en een poging om alle onderdelen op een logische volgorde weg te leggen kwam ik deze tegen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Augustus 2017, 22:30:12 »

wat kwam je tegen?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Augustus 2017, 22:45:26 »

Krijg de foto niet zo snel geplaatst  Verbaasd.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0 laatste foto  Grijns Grijns

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Augustus 2017, 05:54:12 »

Krijg de foto niet zo snel geplaatst  Verbaasd.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0 laatste foto  Grijns Grijns

Groet, Willem.
Super gaaf die oude nummerplaten met APK keuring stickers.
Heb eerst nog zitten twijfelen om nieuwe blauwe platen te laten maken, maar heb nu toch de oude platen op de auto zitten, dit geeft de auto net iets meer karakter en kan je zien hoe oud de auto is.
Weet alleen niet of jou platen nog onder de kadett mogen omdat deze wel heel erg beschadigd zijn ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Augustus 2017, 09:58:38 »

Deze zijn inderdaad behoorlijk gehavend. Op de wagen zit een set nette. Op een meeting wilde ik ze wisselen en op de weg de nette set gebruiken.  Knipoog.

Vanavond het 1.2 blokje aan de motorbok gehangen. Om de steun te kunnen monteren heb ik het vliegwiel moeten verwijderen. Van de 6 boutjes werkte er natuurlijk weer eentje niet mee  Droevig. Maar met gepast geweld van hamer en beitel. Is deze laatste bout ook los gekomen. De oliekeerring en het lager zien er nog goed ( als nieuw) uit.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Nu alle losse delen monteren en kijken of dit blok op eigen kracht wil lopen. Ze draait vooralsnog soepel.

Groet, Willem.  
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Augustus 2017, 21:30:49 »

Vandaag wat losse delen en boutjes schoongemaakt. Een aantal delen waren met een hittebestandige verf behandeld, maar niet afgebakken. Met een beetje remmenreiniger liet de verf goed los. Deze delen worden nu opnieuw gespoten.

Een paar vraagjes:

- het distributie deksel zat met een pakking gemonteerd. Kan ik deze zelf van pakkingpapier maken?
- moet de buitenzijde van de tap van de riemschijf ingevet worden bij montage?

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Augustus 2017, 06:19:20 »

De oliekeerring en het lager zien er nog goed ( als nieuw) uit.
Oliekeerring en lagers zien er altijd netjes uit omdat deze in de olie zitten, deze zijn dus optisch niet te beoordelen, je hebt het blok nu helemaal los liggen, neem geen risico en vervang deze, het is best kut als je het blok straks hebt gemonteerd en er begint ineens vanalles te ratelen en te lekken.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Augustus 2017, 06:48:52 »

Een paar vraagjes:

- het distributie deksel zat met een pakking gemonteerd. Kan ik deze zelf van pakkingpapier maken?
- moet de buitenzijde van de tap van de riemschijf ingevet worden bij montage?
Ja pakkingen kan je gewoon van pakking papier maken, let wel op dat een kadett blokje heel veel pakkingen van kurk heeft.
Ik zou je aanraden een complete motorpakkingset te kopen, hier zitten alle pakkingen en oliekeringen in.
In het distributie deksel zie je een rond gat zitten, hier kan je het dekseltje uit tikken, hier zit een oliekeerring in van kurk, deze altijd vernieuwen, voor dat je deze keerringen van kurk monteert deze eerst 24 uur in een bakje met olie leggen zodat de kurk de olie opneemt, doe je dit niet dan verbrand de kurk en lekt de motor olie als een zeef.
Op de foto's zie ik ook een kachelkraan van koper, de tip is deze 24uur in een bakje met olie te leggen, deze hebben namelijk membranen van leder, als deze een tijdje los heeft gelegen drogen deze uit en krimpen, de olie maakt het leer weer soepel en lekt er geen koelvloeistof meer uit.
De tap van de riemschijf invetten met motorolie, hier overheen komt namelijk die kurken oliekeerring van het distributie deksel.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Augustus 2017, 21:59:37 »

Een goede opmerking van Martin. Dus nu ben ik op zoek naar een pakking set voor een 1.2N motor. Bij de Brezan geweest, daar vertelde men mij dat er nooit een 1.2N in een Kadett B heeft gezeten. Deze motoren zouden pas in 1973 in de kadettjes gebouwd zijn. Kan ik er achter komen van welk bouwjaar deze motor is? De motorcode is 12*0967401.

Verder gegaan met het schoonmaken en spuiten van het kleppen deksel, de poelies voor de tweede keer in de aflak gespoten. Ook de carburateur moest er aan geloven. De vorige eigenaar heeft deze uit elkaar gehad en zonder nieuwe pakkingen weer in elkaar geschroefd en met dezelfde lak gespoten als de poelies en de distributiedeksel  Droevig. Ook de werking was twijfelachtig. Zo direct nog een exploded view van de carburateur afdrukken. Hopelijk krijg ik deze weer goed in elkaar Lachebek  Lachebek.

Het motorblok ga ik ook maar eerst reinigen en spuiten. Dan komt deze er ook meteen netjes in te hangen.

Heeft er iemand een foto van de rechterzijde (filterzijde) van het motorblok? Volgens mij mis ik daar nog iets Verbaasd.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Augustus 2017, 06:46:16 »

Tuurlijk heeft een 1.2n motor met 60pk in een kadett-b gezeten, deze heeft ook in een kadett-c gezeten.
Voor onderdelen voor jou motor kan je dus kijken voor kadett-b en kadett-c 1.2n en 1.2s motor, de pakkingen, lagers en keerringen enz, enz zijn allemaal het zelfde, het bouwjaar van de motor is hierbij niet van toepassing.
Hou er rekening mee dat je een auto hebt van 45+ jaar oud, een automaterialenzaak heeft vaak moeite om zulke oude auto's te zoeken in hun computers.

Dan de carburateur, het spruitstuk op jou carb heeft een grote slangaansluiting voor een rembekrachtiger, deze moet je dicht maken of afdoppen of een vacuüm meter op aansluiten, jij hebt namelijk geen rembekrachtiger.
Aan de bovenkant van het spruitstuk tussen de 2 draadeinden zie je een verdiepte ronding zitten, hier hoort een grote rubber O-ring in te zitten.
Tussen carburateur en gasklep moet een dikke isolator pakking te zitten met een juist gatenpatroon voor deze carb.
Let op bij schoonmaken van de carb, naast de vlotterkamer zit een gaatje, hier zit een klein gewicht pennetje in, let op dat je deze niet kwijt raakt, als je de carb op zijn kop houd valt deze er namelijk uit  Grijns
Maak een foto van de motor (filterkant) zullen wij hier wel zeggen wat je nog mist  Lachen

Ps: heb je ook een foto van de andere kant van jou carburateur, ben benieuwd welk type carb jij hebt.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Augustus 2017, 14:18:18 »

Willem mocht je niet uitkomen met de carburateur laat maar weten.

Ik heb onderstaande foto gebruikt om de mijne uit elkaar te halen.

Leg alle onderdelen op een groot stuk papier en maak een notitie van de cijfers die op de afbeelding zijn.

Mocht je een revisie set bestellen stuur dan beter een email met een foto van de grote deel van de carburateur zodat de winkelier kan zien welke versie je hebt.

Er zijn namelijk veel verschillende versies waarvan de pakkingen anders zijn. Ik heb het zelf de moeilijkere manier gevonden en heb daarom mijn eigen pakking (bestand tegen benzine) moeten snijden. De rest van de revisieset heb ik gewoon gebruikt, behalve de pakking die verkeerd was
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Augustus 2017, 14:57:46 »

Het gewichtje zal ik dan al kwijt zijn. Maar gelukkig zit er nog een carburateur bij de onderdelen van de wagen. Die wil ik nog niet demonteren. Is een goed voorbeeld hoe het uiteindelijk moet worden.

Een print van de exploded view heb ik ook al klaar liggen. Dat gaat wel goed komen. Het op volgorde leggen zoals de print is een heel goed idee.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Augustus 2017, 18:20:21 »

Het gewichtje zal ik dan al kwijt zijn.
Het gewichtje op tekening nr: 292 zit niet in elke carburateur, vandaar dat ik graag de andere kant van de carburateur had willen zien, een gekleurd label met carb nr zit niet meer op de carb, maar aan de kant waar het acceleratie membraan en stel schroeven zitten kan je meestal wel zien welk type carb je hebt.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Augustus 2017, 19:34:50 »

Mijn reserve carburateur heeft wel een een vaantje. Intussen is het kleppendeksel gespoten, onderdelen van de carburateur redelijk schoongemaakt. Als ik met de restanten van de carburateur schudt, rammelt het wel.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: [1] 2 3 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines