Holland Kadett B Club Forum
12 Mei 2024, 18:01:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bruin Kadettje Gatenkaas (1.1N 1974)  (gelezen 36483 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
kadett1968
Newbie
*
Berichten: 33


Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 27 Januari 2021, 18:49:52 »

De foto's worden niet geladen bij me, iemand enig idee hoe dat komt?
Gelogd

Kadett-b in restauratie
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 27 Januari 2021, 19:36:14 »

Op mijn phone doen deze foto's het ook niet .
Als ik ze download heb ik wel plaatjes Verbaasd
Op mijn computer Verbaasd Niet geprobeerd.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Geert Jan
Jr. Member
**
Berichten: 58


Kadett B 1974 in restauratie


Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 11 Mei 2021, 19:45:01 »

Het probleem met het niet laden van de foto's heb ik zojuist opgelost.
Binnenkort een nieuwe update over de kadett. Spoiler: carosserie is zo goed als helemaal hersteld en bijna klaar voor schuren en primeren. Maar voordat ik dat ga doen, is er nog de leuke klus om de remmen aan de praat te krijgen. Spannend, aangezien ik een andere vooras met schijfremmen heb, 2 sets remklauwen waarvan er bij beide sets 1 (helaas dezelfde kant) niet goed is, maar dit valt te fixen. Rembekrachtiger lijkt goed te zijn. Weer een flinke bult geld naar 3 webshops overgemaakt, dus dat gaat binnenkort allemaal goed komen.

Enige probleem op dit moment: ik krijg de hoofdremcilinder (de "20" versie) niet uit elkaar. Er zit inmiddels in ieder geval wel beweging in, ik kan hem indrukken (zat eerst helemaal vast), maar ik krijg de zuiger er niet uit. Heb wel het klemringetje eruit en de metalen ring daaronder. Nu kijk ik op een witte (teflon?) ring. Daar lijkt een klein gaatje in te zitten, misschien moet ik daar eens een naaldje insteken ofzo.. Iemand tips? Ik zoek intussen nog even op 't (Duitse) wereldwijde web...
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 12 Mei 2021, 17:02:50 »

Zit er ergens in het midden nog een (ontlucht) boutje? Daar zat ik in het begin ook mee te toveren. Let er in ieder geval bij het monteren erop dat je de cups de juiste richting inzet. Anders is al het werk voor niets geweest.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #49 Gepost op: 14 Mei 2021, 08:30:07 »

Misschien een beetje (lucht of vloeistof) druk op het geheel zetten?
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Geert Jan
Jr. Member
**
Berichten: 58


Kadett B 1974 in restauratie


Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 14 April 2022, 20:54:21 »

Wow, inmiddels is de laatste grote update hier al weer ruim een jaar geleden. De ellende is.. hoe verder je intussen bent gekomen, hoe meer je dus eigenlijk wil vertellen en hoe groter de klus van het schrijven van een update dan wordt. Althans, in mijn hoofd. Maar nu heb ik me voorgenomen om in drie kortere updates de afgelopen pakweg anderhalf jaar te beschrijven. Drie delen dus, met de volgende titels:
  • strijd aan het front
  • gezeur met de kleur
  • remmen, met horten en stoten

Hier dus de eerste van de drie:
Strijd aan het front

Toen het kadettje eenmaal op z'n wielen stond - en er van al dat harde werk aan de bodem helemaal niks meer te zien was  Huilen - kon ik de carrosserie verder gaan aanpakken. Eerst wat roestplekjes weggewerkt (zie laatste foto's voor deze post) en toen werd het tijd om aan het front te gaan strijden. Daar was nog wel wat te doen. Op de bekende plekken aan de uiteindes boven de koplamphuizen was de boel flink weggerot. Gelukkig zijn daar nog steeds inzetstukken voor te bestellen. Het was echter zo ver heen, dat het moeilijk inschatten was hoe ver ze moesten uitsteken. Uiteindelijk een beetje op de gok gedaan, met het idee: die carrosseriemoeren (die rechthoekige klemmetjes) kun je altijd nog wat verschuiven, en desnoods boor ik 't gat wat naar een kant uit. Zolang de voorschermen er maar op passen. Wel, laat ik zeggen dat ik echt heel wat uren gespendeerd heb aan het erop en eraf doen van de voorschermen. Dan weer wat duwen/trekken, dan toch een klein hoekje wegslijpen, dan toch maar weer een nachtje erover slapen. Na 2 avonden passen en meten pas inzien dat het tijdelijk terugplaatsen van de motorkap uitermate handig is om de voorschermen te kunnen richten. Wat het ook niet makkelijker maakte, was dat het hele front gedemonteerd is geweest en dat ik een tweedehands keienvanger van een andere kadett ging plaatsen, waardoor ik aan de voorkant weinig tot geen goede referentiepunten had. Op zeker moment heb ik nog bij mede-kadetteigenaar Pascal in Sint-Oedenrode wat afstanden tussen de randen van de voorschermen enzo opgemeten. Toen bleek dat ik er alles bij elkaar maar een halve centimeter naast zat.

O ja, na een tijdje proberen alles perfect recht te krijgen (niet/nauwelijks te doen!) ben ik online heel veel vooraanzichten van andere kadettjes gaan bekijken om me ervan te vergewissen dat bij onze kadettjes de grill, chromen lamplijsten en koplampen nu eenmaal zelden perfect aansluiten. Maar ja, als je zo bezig bent, wil je het toch zo netjes mogelijk doen hè? Knipoog

Hier wat fotootjes van het front:



Terwijl ik daar toch bezig was, heb ik - naar aanleiding van een tip hier, geloof ik - ook de voorkanten van de twee kokerbalken afgesloten door er een klein plaatje op te lassen. Zou jammer zijn als die mooi herstelde kokerbochten achter de voorwielen opnieuw van binnenuit zouden wegrotten, nietwaar? :p

Over de grill twijfelde ik al een tijd.. zou ik proberen 'm netjes te polijsten en de letters opnieuw zwart in te kleuren? Of toch op zoek naar een andere? Deze had al wat beschadigingen. En toen kwam er plots een geschenk uit de hemel: op Marktplaats bood iemand een originele NIEUWE grill aan, nog in de originele doos. De aanbieder bleek de dochter van een overleden Opelverzamelaar te zijn en zij verkochten stukje bij beetje de voorraad die deze heer had opgebouwd. Er werd een nette eerlijke prijs gevraagd en ik sprong een gat in de lucht toen ik het postpakket opende.  Geschrokken Mooier dan dat had ik het natuurlijk zelf NOOIT kunnen maken!



Nu zijn jullie vast net zo benieuwd als ik hoe deze nieuwe grill op de auto zou staan. Maar dat weet ik zelf nog niet eens, want ik heb 'm meteen heel netjes opgeborgen en ben eerst verdergegaan alles te schuren, primeren en een kleurtje te geven. Maar daarover meer in de volgende update  Lachen
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 17 April 2022, 08:08:30 »

Lekker bezig!!
Plaatwerk passen is inderdaad een drama bij onze kadettjes.
Imitatie plaatwerk past niet best maar het originele plaatwerk is niet veel beter!
Vroeger keken ze niet zo nou!
Ik zie op je foto's dat je de deur er nog niet in heb zitten. Misschien toch ook ff erin zetten voor je alles definitief vast zet want de naad tussen spatbord en deur kan ook een drama zijn.
Ik denk dat ik het wel 20 keer in en uitgebouwd heb om de naad een beetje naar mn zijn te krijgen!

Komt vast goed!
Groeten Erik
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 18 April 2022, 11:38:20 »

Goed bezig zeg. Soms wil je het wel te netjes maken  Grijns .

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #53 Gepost op: 23 April 2022, 18:56:13 »

Weer een paar mooie stappen verder Gert Jan.
Ziet er goed uit.
En zoals anderen ook al aangeven, werd bij het bouwen van de kadettjes ook niet heel naukeurig naar de passingen van het plaatwerk gekeken. Dat maskt het voor ons nu een stuk lastiger om het nu WEL netjes in elkaar te zetten. Maar dat is de uitdaging  Lachen
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Geert Jan
Jr. Member
**
Berichten: 58


Kadett B 1974 in restauratie


Bekijk profiel
« Antwoord #54 Gepost op: 04 Augustus 2022, 11:49:47 »

Eindelijk tijd voor het volgende hoofdstukje, terwijl het project in werkelijkheid alweer een stuk verder is, waarover hieronder heel snel meer, want ik zit nog met wat vragen ;-) Maar eerst dus...

Gezeur met de kleur

Ik zal proberen 't kort te houden. Eerst heb ik een tijd gezocht naar een kleur die ik mooi vond. Ik ben geen purist qua originaliteit, dus heb me niet beperkt tot originele B-kadettkleuren. Als eerste was mijn oog gevallen op een BMW-kleur "Phytonic blue", wat nu nog steeds de kleur is van m'n kleppendeksel, poelies en distributiedeksel. Enige tijd later kwam ik op Instagram mijn "voorbeeldkadett" tegen, qua kleur, chroom en velgen (ik hoef geen nummer op de deur :p):



Vervolgens verder gaan zoeken naar een kleur die hierbij in de buurt komt. Hoefde niet exact hetzelfde te zijn, maar wel een vergelijkbaar blauwgroen. Zolang ik het maar mooi vind, toch? :-)
In het dagelijkse verkeer ging ik enorm opletten op kleuren van (moderne) auto's die ik zag, in de hoop zo tot een kleurcode te komen die ik zou kunnen bestellen. Deze zoektocht leidde uiteindelijk tot de definitieve keuze, Fiat 500-kleur "Epic blue", ook wel "Cosmic blue" of "Blu cosmico". Kleurcode 687/B:



Om de kleur uit te proberen, én omdat ik dat gereviseerde blokje nou eindelijk wel eens in de auto wou hangen, begonnen met de motorruimte. Eerst maar eens wat lasnaden afkitten en daarna alles in de Spraymax 1K epoxyprimer gezet. Tot zover ging alles goed. Echter, bij het aanbrengen van de kleurlaag (mbv spuitbussen) ging de lasnadenkit (vast sealer) reageren met iets in de verf. Allemaal bubbels en barsten in de lak Droevig Ik vermoed iets met de drijfgassen, dan wel een of ander oplosmiddel wat erin zit. En dat terwijl op de site van Rustbuster bij de vast sealer stond vermeld dat ie met alle verfsystemen overschilderd kan worden. Lang verhaal kort: de kit afgeschuurd tot het hoogst noodzakelijke, want het leek alsof vooral de dunne uitgestreken laagjes naast de naad reageerden. Nu ging het goed. Na 2x kleurlak (CROP 1K autolak) en daarna afwerken met hoogglans blanke lak (Spraymax 2K) een mooi resultaat:


Gelogd
Geert Jan
Jr. Member
**
Berichten: 58


Kadett B 1974 in restauratie


Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 04 Augustus 2022, 19:40:15 »

Zoals gezegd, intussen ben ik wat verder en zit ik met enkele vragen. De belangrijkste: wat voor veer moet er aan de koppelingsvork? En heeft iemand zoiets liggen of een tip waar te bestellen? Googelen levert zo ongeveer niks op...  Verbaasd
Gelogd
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 06 Augustus 2022, 18:04:31 »

Heb er een veer van het gaspedaal aanzitten (van b kadett), oude was er afgeschoten en dit had ik liggen.
Effe knutselen en klaar, werkt prima dus ik vind het wel best.
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 06 Augustus 2022, 21:59:06 »

Als het goed is heb ik hier nog wel iets liggen.

Groet Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines