Holland Kadett B Club Forum
13 Mei 2024, 22:19:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 12-80-uz marco ockdet  (gelezen 43887 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 04 Mei 2020, 22:24:18 »

heb eerst met 2k epoxy primer gespoten daarna met matzwart van kramp met harder er goor   
deze mat zwart kan je bij indi  krijgen en de harder ook . had deze verf op proef voor de ascona . en bevalt super . dit is ook echt mat zwart . bij de bouwmarkt weg is niks  zijdeglans lijkt ook nergens  op je kan evt hameriteproberen heb ik ook wel eens gedaan . de aluminium delen heb ik wel met hamerite alu gespoten

morgen gaat de nokken as er nog uit  .. heb toevalig op de valreep nog een nokas gevonden die 2mm meer lift heeft 
lang naar gezocht eingelijk gevonden 
morgen  ff proefdraaien  in de moterbok
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 04 Mei 2020, 22:33:53 »

schiet al lekker op  alleen morgen distributie er ff voor weg halen
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 04 Mei 2020, 22:36:52 »

Ziet er inderdaad keurig uit.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 05 Mei 2020, 23:13:26 »

van morgen de nokkenas opgehaald tilt de klep 1 mm verder open  . . as zit er al in  blokje weer opgebouwd . staat nu klaar  om ff test te draaien  morgen ff uitlaat er aan maken  . en  2 waterslangen naar mijn 1000 liter vat  met water ...  vanmiddag  olie pomp al getest   . olie ff rond gepompt met accuboor    . daarna ontseking er op gezet  en  ongeveer op tijd gezet
morgen starten  laten draaien en dan kleppen stellen  en ontsteking met lamp afstellen  . geef hem 5 graden voor ontsteking ..

ben benieuwd  ...
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 12 Mei 2020, 07:39:34 »

moter proef gedraaid  . en afgesteld ..   vrijdag  oude moter er uit   en nieuwe er in   ondertijd nog ff orginele  kachel  radiateur  geplaatst  deze had ik eens via het forum gekocht
gelijk maar radiateur gespoeld  . en nieuwe koppeling er in .  platen waren niet versleten maar het veren paket lag er los in 
moter draait super   heb zo veel koppel   dat ik gister  geprobeerd heb met grotere banden er op   165 80 13 met 3.89 as
mooi laag in toeren rijden  en nog vermogen over  .. 

moet de banden nog over zetten 

motersteun  versnellingsbak ook nog aangepast   op de marco manier  de orginele al 2 keer vervangen  dit blijft een zwak punt van de kadet   ik denk dat dit een betere oplossing is
mischien ook wel iets voor jullie 

vandaag nog  rubber in het staartstuk een nieuwe in zetten   en linker remklauw  ff nakijken   remt wat slecht
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Mei 2020, 09:27:42 »

Nice, mooie oplossing zo voor de versnellingsbaksteun.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 12 Mei 2020, 10:55:11 »

en een stuk beter   had er eerst een  kleinere tussen    met m12 schroefdraar dat hij zo onder in de bak kon worden gedraait 

maar dat rubber was zo stug   trilde de hele auto door   

het is echt een aanrader om het zo te doen en stuk goedkoper als orgineel
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 12 Mei 2020, 19:39:44 »

Kijk, dat zijn de betere ideeën. Zo eenvoudig, dat je er niet aan denkt  Lachen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 14 Mei 2020, 09:38:45 »

Ik heb hem horen lopen en hij klingt top.
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 15 Mei 2020, 18:47:51 »

moter loopt als de brandweer . koppel niet normaal  . mis wel de 5 nu ..   evt op zoek  naar opel gt achteras   . wie nog zo iets liggen  ..

achteras veren aangepast   . voorzien  van andere rubbers  . had elke keer gepiep achter  bleek dus dus de veren te zijn  . oliekeerring was lek  ..  as beschadigd  dus  as ook maar vervangen  ik dacht dat keerring van versnellingsbak het zelfde was   maar deze is 62mm  en ik moest 60 hebben .. oh oh   spul al uit mekaar en geen keerring   .  ik had voor mijn   ascona b 2.0s  net  nieuwe pakingset besteld voor mijn spare blok die ik helemaal demonteer  om dit type blok ook te leren  . hed extra keerringen  mee laten komen voor het blok wat er in zat   blijkt dat de voorste krukaskeering van de cih 2.0  . de zelfde afmeting heeft  als  die van de b kadett  3.89 / 4.11  . as   dus als jullie nog een keerring zoeken 
kan je die zo bij autodoc bestellen  .  voor nog ff remblokjes vervangen  ..  rijden is weer leuk nu ... hihi  ...  ben nog met  2 blokjes  1200 sc bezig . mits er nog mensen zijn die een moter  zoeken  ...........  laat het wel  weten  wanneer ze klaar zijn   .  morgen nog ff naar een 12s blokje kijken  de man zij dat de kleppen tegen de zuiger aankomen ..dus die had hem weer uitgebouwd  . zat ook in b kadett  ..  morgen maar ff kijken   . gaat mij om  onderdelen  dus wie weet wat er nog heel is  ..  . als deze 2 motoren  klaar zijn  lekker  verder met de
 ascona   ..
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 19 Mei 2020, 11:30:44 »

blokje  toch maar mee genomen  krukas voelde goed aan  .l helaas koppelings plaat  stuk
in de werkplaats  was toevalig mij broertje ook dus moter uit kofferbak van de kadett
en op onderzoek
distributie kap er voor weg   en probleem gevonden
tandwiel nokkenas op de kop er op gemonteerd   zo kan je de timming ook niet aflezen en goed stellen
de schade viel mee   ketting stuk tandwielen stuk   . 
toch maar  de krukas lagers gekeken   en gemeten  de speling  mag 0.0598 zijn en is 0.1100 dus heel klein beetje heb ze wel gezien  die halve cm heen en weer gaan [ dan kan je krukas echt bij oud ijzer gooien ]
zuigers  ff gedemonteerd  . drijfstang lagers  niet echt beschadigd maar lang niet fris meer   waren zwart   ..  gewoon ouderdom  .. cilinderboring en zuigers nog in prima staat
dus hier kan weer nieuw leven gemaakt worden  .. cilindekop  de kleppen  nog niet bekeken  ..  kom ik wel tegen als ik blokje weer op bouw  .. standaard gaan bij mij alle kleppen er uit en worden opnieuw  in geslepen  . . dus mochten  er kleppen  krom zijn kom er ik wel achter

nu plannen maken   voor 3.70 overbrenging

Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 19 Mei 2020, 14:57:13 »

Die ketting is inderdaad einde oefening. Maar goed bezig!

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 21 Mei 2020, 14:02:19 »

Ff getragje achter hangen voor 5e versnelling. Na ombouw tunnel dan....
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 22 Mei 2020, 07:38:00 »

ff goed je huiswerk doen 

dat past niet   
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 22 Mei 2020, 17:44:09 »

Er schijnt een adapter plaat voor te zijn heb ik ooit ergens gelezen..
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines