ockdet
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 04 Mei 2020, 22:24:18 » |
|
heb eerst met 2k epoxy primer gespoten daarna met matzwart van kramp met harder er goor deze mat zwart kan je bij indi krijgen en de harder ook . had deze verf op proef voor de ascona . en bevalt super . dit is ook echt mat zwart . bij de bouwmarkt weg is niks zijdeglans lijkt ook nergens op je kan evt hameriteproberen heb ik ook wel eens gedaan . de aluminium delen heb ik wel met hamerite alu gespoten
morgen gaat de nokken as er nog uit .. heb toevalig op de valreep nog een nokas gevonden die 2mm meer lift heeft lang naar gezocht eingelijk gevonden morgen ff proefdraaien in de moterbok
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 04 Mei 2020, 22:33:53 » |
|
schiet al lekker op alleen morgen distributie er ff voor weg halen
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
19Willem71
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 04 Mei 2020, 22:36:52 » |
|
Ziet er inderdaad keurig uit.
Groet, Willem.
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 05 Mei 2020, 23:13:26 » |
|
van morgen de nokkenas opgehaald tilt de klep 1 mm verder open . . as zit er al in blokje weer opgebouwd . staat nu klaar om ff test te draaien morgen ff uitlaat er aan maken . en 2 waterslangen naar mijn 1000 liter vat met water ... vanmiddag olie pomp al getest . olie ff rond gepompt met accuboor . daarna ontseking er op gezet en ongeveer op tijd gezet morgen starten laten draaien en dan kleppen stellen en ontsteking met lamp afstellen . geef hem 5 graden voor ontsteking ..
ben benieuwd ...
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 12 Mei 2020, 07:39:34 » |
|
moter proef gedraaid . en afgesteld .. vrijdag oude moter er uit en nieuwe er in ondertijd nog ff orginele kachel radiateur geplaatst deze had ik eens via het forum gekocht gelijk maar radiateur gespoeld . en nieuwe koppeling er in . platen waren niet versleten maar het veren paket lag er los in moter draait super heb zo veel koppel dat ik gister geprobeerd heb met grotere banden er op 165 80 13 met 3.89 as mooi laag in toeren rijden en nog vermogen over ..
moet de banden nog over zetten
motersteun versnellingsbak ook nog aangepast op de marco manier de orginele al 2 keer vervangen dit blijft een zwak punt van de kadet ik denk dat dit een betere oplossing is mischien ook wel iets voor jullie
vandaag nog rubber in het staartstuk een nieuwe in zetten en linker remklauw ff nakijken remt wat slecht
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
wgortenmulder
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Mei 2020, 09:27:42 » |
|
Nice, mooie oplossing zo voor de versnellingsbaksteun.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 12 Mei 2020, 10:55:11 » |
|
en een stuk beter had er eerst een kleinere tussen met m12 schroefdraar dat hij zo onder in de bak kon worden gedraait
maar dat rubber was zo stug trilde de hele auto door
het is echt een aanrader om het zo te doen en stuk goedkoper als orgineel
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
19Willem71
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 12 Mei 2020, 19:39:44 » |
|
Kijk, dat zijn de betere ideeën. Zo eenvoudig, dat je er niet aan denkt . Groet, Willem.
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
mdevette
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 14 Mei 2020, 09:38:45 » |
|
Ik heb hem horen lopen en hij klingt top.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 15 Mei 2020, 18:47:51 » |
|
moter loopt als de brandweer . koppel niet normaal . mis wel de 5 nu .. evt op zoek naar opel gt achteras . wie nog zo iets liggen ..
achteras veren aangepast . voorzien van andere rubbers . had elke keer gepiep achter bleek dus dus de veren te zijn . oliekeerring was lek .. as beschadigd dus as ook maar vervangen ik dacht dat keerring van versnellingsbak het zelfde was maar deze is 62mm en ik moest 60 hebben .. oh oh spul al uit mekaar en geen keerring . ik had voor mijn ascona b 2.0s net nieuwe pakingset besteld voor mijn spare blok die ik helemaal demonteer om dit type blok ook te leren . hed extra keerringen mee laten komen voor het blok wat er in zat blijkt dat de voorste krukaskeering van de cih 2.0 . de zelfde afmeting heeft als die van de b kadett 3.89 / 4.11 . as dus als jullie nog een keerring zoeken kan je die zo bij autodoc bestellen . voor nog ff remblokjes vervangen .. rijden is weer leuk nu ... hihi ... ben nog met 2 blokjes 1200 sc bezig . mits er nog mensen zijn die een moter zoeken ........... laat het wel weten wanneer ze klaar zijn . morgen nog ff naar een 12s blokje kijken de man zij dat de kleppen tegen de zuiger aankomen ..dus die had hem weer uitgebouwd . zat ook in b kadett .. morgen maar ff kijken . gaat mij om onderdelen dus wie weet wat er nog heel is .. . als deze 2 motoren klaar zijn lekker verder met de ascona ..
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 19 Mei 2020, 11:30:44 » |
|
blokje toch maar mee genomen krukas voelde goed aan .l helaas koppelings plaat stuk in de werkplaats was toevalig mij broertje ook dus moter uit kofferbak van de kadett en op onderzoek distributie kap er voor weg en probleem gevonden tandwiel nokkenas op de kop er op gemonteerd zo kan je de timming ook niet aflezen en goed stellen de schade viel mee ketting stuk tandwielen stuk . toch maar de krukas lagers gekeken en gemeten de speling mag 0.0598 zijn en is 0.1100 dus heel klein beetje heb ze wel gezien die halve cm heen en weer gaan [ dan kan je krukas echt bij oud ijzer gooien ] zuigers ff gedemonteerd . drijfstang lagers niet echt beschadigd maar lang niet fris meer waren zwart .. gewoon ouderdom .. cilinderboring en zuigers nog in prima staat dus hier kan weer nieuw leven gemaakt worden .. cilindekop de kleppen nog niet bekeken .. kom ik wel tegen als ik blokje weer op bouw .. standaard gaan bij mij alle kleppen er uit en worden opnieuw in geslepen . . dus mochten er kleppen krom zijn kom er ik wel achter
nu plannen maken voor 3.70 overbrenging
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Olaf
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 19 Mei 2020, 14:57:13 » |
|
Die ketting is inderdaad einde oefening. Maar goed bezig!
Groeten Olaf
|
|
|
Gelogd
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
mdevette
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 21 Mei 2020, 14:02:19 » |
|
Ff getragje achter hangen voor 5e versnelling. Na ombouw tunnel dan....
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
ockdet
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 22 Mei 2020, 07:38:00 » |
|
ff goed je huiswerk doen
dat past niet
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
mdevette
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 22 Mei 2020, 17:44:09 » |
|
Er schijnt een adapter plaat voor te zijn heb ik ooit ergens gelezen..
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|