Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Carrosserie => Topic gestart door: the jackal op 21 Juli 2010, 20:06:05



Titel: veerschotels
Bericht door: the jackal op 21 Juli 2010, 20:06:05
de apk keurmeester keurde mijn veerschotels (achteronder)af.
ze brokkelen af.nu weet ik dat je er niet aan mag lassen ,maar wat niet weet wat niet deert.
echter nu is mijn vraag,ik kan aardig lassen maar heeft iemand misschien een tip hoe ik de vorm van de veerschotel een beetje kan behouden,of kan ik beter aan een donordett gaan denken.(deze zullen echter ook niet meer zo best zijn)
groet jaco


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: kadett-b20 op 21 Juli 2010, 21:00:52
Een andere mogelijkheid is het vervangen van de schotels door nieuwe. Deze zijn gewoon nieuw te krijgen bij o.a. Arta-parts, maar ook bij O-T-R in Duitsland. Een as met goede schotels is ook redelijk goed te krijgen, Chris heeft deze volgens mij nog te koop: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8771.0.html (http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8771.0.html)

Ralph


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: kadett-doc op 22 Juli 2010, 17:25:38
de apk keurmeester keurde mijn veerschotels (achteronder)af.
ze brokkelen af.nu weet ik dat je er niet aan mag lassen ,maar wat niet weet wat niet deert.
echter nu is mijn vraag,ik kan aardig lassen maar heeft iemand misschien een tip hoe ik de vorm van de veerschotel een beetje kan behouden,of kan ik beter aan een donordett gaan denken.(deze zullen echter ook niet meer zo best zijn)
groet jaco

gewoon goed lassen en afslijpen en dik in de menie zetten dan is alles oke.


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: hummer op 22 Juli 2010, 22:00:34
Ik heb na het lassen van mijn schotels ze met een "powerfile" (een soort schuurband) weer is vorm geslepen. Deze heeft een ronde voorkant die bijna hetzelfde is als de vorm van de schotels.
Werkte perfect , je ziet er niets meer van.
Succes
Groeten Erik


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: the jackal op 25 Juli 2010, 13:53:12
bedankt voor alle tips .
ik heb ze afgelopen zaterdag kaalgeslepen,en ze zijn toch wel in vere staat van ontbinding.
gelukig heb ik iets kunnen regelen met een ander lid , die had nog ee as liggen met een kapot cardan maar met goede schotels :D
a.s.zaterdag kan ik dus hopelijk lekker gaan bakken.
heb ook wel aan nieuwe zitten denken maar is wel duurder en meer werk.


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: the jackal op 04 Augustus 2010, 17:21:44
plaat ingelast. 2 x . vandaag goedgekeurt met opnieuw ingevette lagers en nog een paar kleine dingetjes.
bedankt voor de tips ben alleen vergeten fotos te maken van t las werk.
mzzl jaCKAL


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: wgortenmulder op 04 Augustus 2010, 18:18:59
Kijk toch mooi dat de oude organen van mijn dettje weer een ander kadettje op de weg kan houden!

gr
Wouter


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: kadett-b20 op 17 Augustus 2010, 14:23:01
Een beetje te laat voor de starter van dit topic, maar voor de mensen die meer willen weten hoe veerschotels weer fris te maken zijn, een linkje naar het Opel Oldtimer Forum waar duidelijk (met foto's) staat beschreven hoe dit gedaan kan worden  ;D: http://oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=2843&start=480 (http://oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=2843&start=480)

Is een achteras van een C-kadett, maar de werkzaamheden zijn prima uitgelegd!


Ralph


Titel: Re:veerschotels
Bericht door: the jackal op 21 Augustus 2010, 08:17:40
dat ziet er zeker goed uit.