Holland Kadett B Club Forum
24 Juni 2026, 20:51:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: veerschotels  (gelezen 9612 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
the jackal
Gast
« Gepost op: 21 Juli 2010, 20:06:05 »

de apk keurmeester keurde mijn veerschotels (achteronder)af.
ze brokkelen af.nu weet ik dat je er niet aan mag lassen ,maar wat niet weet wat niet deert.
echter nu is mijn vraag,ik kan aardig lassen maar heeft iemand misschien een tip hoe ik de vorm van de veerschotel een beetje kan behouden,of kan ik beter aan een donordett gaan denken.(deze zullen echter ook niet meer zo best zijn)
groet jaco
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juli 2010, 21:00:52 »

Een andere mogelijkheid is het vervangen van de schotels door nieuwe. Deze zijn gewoon nieuw te krijgen bij o.a. Arta-parts, maar ook bij O-T-R in Duitsland. Een as met goede schotels is ook redelijk goed te krijgen, Chris heeft deze volgens mij nog te koop: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8771.0.html

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Juli 2010, 17:25:38 »

de apk keurmeester keurde mijn veerschotels (achteronder)af.
ze brokkelen af.nu weet ik dat je er niet aan mag lassen ,maar wat niet weet wat niet deert.
echter nu is mijn vraag,ik kan aardig lassen maar heeft iemand misschien een tip hoe ik de vorm van de veerschotel een beetje kan behouden,of kan ik beter aan een donordett gaan denken.(deze zullen echter ook niet meer zo best zijn)
groet jaco

gewoon goed lassen en afslijpen en dik in de menie zetten dan is alles oke.
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Juli 2010, 22:00:34 »

Ik heb na het lassen van mijn schotels ze met een "powerfile" (een soort schuurband) weer is vorm geslepen. Deze heeft een ronde voorkant die bijna hetzelfde is als de vorm van de schotels.
Werkte perfect , je ziet er niets meer van.
Succes
Groeten Erik
Gelogd
the jackal
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juli 2010, 13:53:12 »

bedankt voor alle tips .
ik heb ze afgelopen zaterdag kaalgeslepen,en ze zijn toch wel in vere staat van ontbinding.
gelukig heb ik iets kunnen regelen met een ander lid , die had nog ee as liggen met een kapot cardan maar met goede schotels Lachen
a.s.zaterdag kan ik dus hopelijk lekker gaan bakken.
heb ook wel aan nieuwe zitten denken maar is wel duurder en meer werk.
Gelogd
the jackal
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Augustus 2010, 17:21:44 »

plaat ingelast. 2 x . vandaag goedgekeurt met opnieuw ingevette lagers en nog een paar kleine dingetjes.
bedankt voor de tips ben alleen vergeten fotos te maken van t las werk.
mzzl jaCKAL
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Augustus 2010, 18:18:59 »

Kijk toch mooi dat de oude organen van mijn dettje weer een ander kadettje op de weg kan houden!

gr
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Augustus 2010, 14:23:01 »

Een beetje te laat voor de starter van dit topic, maar voor de mensen die meer willen weten hoe veerschotels weer fris te maken zijn, een linkje naar het Opel Oldtimer Forum waar duidelijk (met foto's) staat beschreven hoe dit gedaan kan worden  Grijns: http://oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=2843&start=480

Is een achteras van een C-kadett, maar de werkzaamheden zijn prima uitgelegd!


Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
the jackal
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 21 Augustus 2010, 08:17:40 »

dat ziet er zeker goed uit.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines