Hallo allemaal,
Na bijna 3 weken doorgebracht te hebben in Engeland wil ik jullie een kleine impressie geven van wat we allemaal gezien hebben (met de kadett).
Het begint allemaal met de overtocht van Calais naar Dover.

We zijn met Myferrylink (de oude Seafrance) overgegaan met de boot: Rodin!

Zoals je ziet was er nog ruimte genoeg. En dat terwijl de prijs wel heel erg meevalt, voor de kadett met caravan betaalden we slechts € 66,-
Op de eerste camping tussen Dover en London hebben we 1 nachtje geslapen.

Je verwacht het niet bij Engeland maar je hebt er erg mooie (bijna tropische) baaien. Dit is bij Durdle Door in Dorset.

Zo zijn er natuurlijk erg mooie landhuizen met net zo mooie tuinen.

En natuurlijk moet er na het zien van al dit moois gegeten worden.
Een heel mooi uitzicht over de Atlantische oceaan vlak bij het verlaten plaatsje Tyneham.

Uiteraard rijden we links in Engeland (en de snelheid in mijlen!). Op de achtergrond zie je nog de ruïne van Corfe Castle.

Zoekplaatje: Waar is de kadett? Genomen vanuit Corfe Castle.

Old Harry Rocks.

Even langs de weg wat eten en drinken. Pfoe, dit valt echt niet mee in Engeland, bijna nergens kun je zo maar stoppen langs de weg. De wegen zijn smal en bermen zijn er niet, de begroeiing is meteen metershoog.

Met dat warme weer moet er ook wel gewassen worden.

Dit zijn pas smalle wegen, buitenaf is bijna alles zo (in Dorset en Devon in ieder geval). De planten schuren aan beide kanten langs de ramen van de caravan.

En dan op naar Cheddar, Sommerset. Hier komt de bekende kaas vandaan, die ligt te rijpen in de grotten onder deze rotsen.

Nog eens een voorbeeld van de smalle wegen, hier kwam ik een busje tegen met een dolly erachter waarop een ander busje stond. Dus ik achteruit terug rijden op zoek naar een uitwijk plaats, uiteindelijk heb ik meer dan 400 meter achteruit moeten rijden!

Wat natuurlijk niet mag ontbreken aan een bezoek aan Engeland is Stonehenge!

En aan alles komt een eind, dus hier staan we weer op de ferry terug naar Europa (dit keer met P&O terug).

Al met al hebben we weer een hele leuke vakantie gehad met de kadett. Hij heeft ons weer overal naar toe gebracht. De snelwegen zijn wel van een goede kwaliteit maar de kleinere wegen zijn soms wel erg slecht. Uiteindelijk heeft me dit de ophanging van de einddemper gekost, het laatste stukje pijp is afgebroken tijdens de terugreis. Gelukkig kon dit wel wachten en heb ik thuis maar meteen een nieuwe einddemper eronder gezet.
Erg veel andere oldtimers hebben we niet veel gezien, een enkele Morris Minor, een Triumph (van een Nederlander), een Aero uit 1937 (Tsjechische auto van een Tsjech op vakantie), meerdere Mini's en heeeel erg veel VW T1, T2 en T3's. Er zijn zelfs garages die alleen maar in VW transporters handelen en repareren. Maar onze kadett, die had bijna niemand ooit gezien, ze zeiden vaak: "It's looks like a Vauxhall.... but it's an Opel!".
De Engelsen zijn zeer vriendelijk en we gaan hier zeker nog wel weer een keer naar toe.
Groeten Olaf