Holland Kadett B Club Forum
25 November 2025, 21:21:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Terug van vakantie uit Engeland  (gelezen 6956 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 11 Augustus 2013, 20:18:14 »

Hallo allemaal,

Na bijna 3 weken doorgebracht te hebben in Engeland wil ik jullie een kleine impressie geven van wat we allemaal gezien hebben (met de kadett).

Het begint allemaal met de overtocht van Calais naar Dover.

We zijn met Myferrylink (de oude Seafrance) overgegaan met de boot: Rodin!

Zoals je ziet was er nog ruimte genoeg. En dat terwijl de prijs wel heel erg meevalt, voor de kadett met caravan betaalden we slechts € 66,-

Op de eerste camping tussen Dover en London hebben we 1 nachtje geslapen.

Je verwacht het niet bij Engeland maar je hebt er erg mooie (bijna tropische) baaien. Dit is bij Durdle Door in Dorset.

Zo zijn er natuurlijk erg mooie landhuizen met net zo mooie tuinen.

En natuurlijk moet er na het zien van al dit moois gegeten worden.

Een heel mooi uitzicht over de Atlantische oceaan vlak bij het verlaten plaatsje Tyneham.

Uiteraard rijden we links in Engeland (en de snelheid in mijlen!). Op de achtergrond zie je nog de ruïne van Corfe Castle.

Zoekplaatje: Waar is de kadett? Genomen vanuit Corfe Castle.

Old Harry Rocks.

Even langs de weg wat eten en drinken. Pfoe, dit valt echt niet mee in Engeland, bijna nergens kun je zo maar stoppen langs de weg. De wegen zijn smal en bermen zijn er niet, de begroeiing is meteen metershoog.

Met dat warme weer moet er ook wel gewassen worden.

Dit zijn pas smalle wegen, buitenaf is bijna alles zo (in Dorset en Devon in ieder geval). De planten schuren aan beide kanten langs de ramen van de caravan.

En dan op naar Cheddar, Sommerset. Hier komt de bekende kaas vandaan, die ligt te rijpen in de grotten onder deze rotsen.

Nog eens een voorbeeld van de smalle wegen, hier kwam ik een busje tegen met een dolly erachter waarop een ander busje stond. Dus ik achteruit terug rijden op zoek naar een uitwijk plaats, uiteindelijk heb ik meer dan 400 meter achteruit moeten rijden!

Wat natuurlijk niet mag ontbreken aan een bezoek aan Engeland is Stonehenge!

En aan alles komt een eind, dus hier staan we weer op de ferry terug naar Europa (dit keer met P&O terug).

Al met al hebben we weer een hele leuke vakantie gehad met de kadett. Hij heeft ons weer overal naar toe gebracht. De snelwegen zijn wel van een goede kwaliteit maar de kleinere wegen zijn soms wel erg slecht. Uiteindelijk heeft me dit de ophanging van de einddemper gekost, het laatste stukje pijp is afgebroken tijdens de terugreis. Gelukkig kon dit wel wachten en heb ik thuis maar meteen een nieuwe einddemper eronder gezet.

Erg veel andere oldtimers hebben we niet veel gezien, een enkele Morris Minor, een Triumph (van een Nederlander), een Aero uit 1937 (Tsjechische auto van een Tsjech op vakantie), meerdere Mini's en heeeel erg veel VW T1, T2 en T3's. Er zijn zelfs garages die alleen maar in VW transporters handelen en repareren. Maar onze kadett, die had bijna niemand ooit gezien, ze zeiden vaak: "It's looks like a Vauxhall.... but it's an Opel!".

De Engelsen zijn zeer vriendelijk en we gaan hier zeker nog wel weer een keer naar toe.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Augustus 2013, 22:45:04 »

Mooie reportage!!
Veel bekende plekken; wij hebben al veel vakanties in Zuid-Engeland doorgebracht.
Vooral die "hollow-roads" rijden "zeer apart"  Knipoog

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Augustus 2013, 07:52:58 »

Mooie plaatjes, maar al die spookrijders lijkt mij wel lastig Knipoog.

Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Augustus 2013, 10:14:13 »

Mooie reportage!!
Veel bekende plekken; wij hebben al veel vakanties in Zuid-Engeland doorgebracht.

Bedankt Gert! Het rijden in die hollow roads is zeker apart, het jammere is wel dat je onderweg bijna niets ziet van de omgeving om je heen.

Erwin

Van die spookrijders heb je weinig last, zolang je zelf maar blijft spookrijden. Op grotere wegen met veel verkeer is het makkelijk, go with the flow. Op die kleine weggetjes waar je niemand anders ziet, daar moet je vooral opletten.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Augustus 2013, 10:32:25 »

Mooie reportage!!

Bedankt Gert! Het rijden in die hollow roads is zeker apart, het jammere is wel dat je onderweg bijna niets ziet van de omgeving om je heen.

Erwin

Van die spookrijders heb je weinig last, zolang je zelf maar blijft spookrijden. Op grotere wegen met veel verkeer is het makkelijk, go with the flow. Op die kleine weggetjes waar je niemand anders ziet, daar moet je vooral opletten.

Groeten Olaf

Daarom lijkt het me het ook geen echt fietsland; op de fiets zie je op die wegen erg weinig (behalve dan het leuke weggetje) en ander (auto)verkeer ziet je op die smalle bochtige weggetjes pas als ze je op de bumper hebben.

Verder een prachtig vakantieland!!

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Augustus 2013, 10:50:54 »

Erg leuke reportage Olaf! Leuk om te zien dat je je door weinig laat tegenhouden om met de Kadett op pad te gaan met sleurhut en al. Lijkt me zelfs met een 1.9(?) nog wel een uitdaging, maar geen al te grote zo te zien!  Grijns
egbert
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08 November 2013, 10:38:58 »

Wat is dat een geweldige ervaring en mooie plaatjes
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: