Holland Kadett B Club Forum
03 April 2026, 16:22:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: type kadett B  (gelezen 14962 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kadoug
Gast
« Gepost op: 14 Mei 2015, 10:16:10 »

Hallo,
Ik heb nog niet veel ervaring met kadett B en vroeg mij af of er een gemakkelijk kenmerk is te zien welk type kadett B het betreft?
Rondom trommels en een lange versnellingspook (uit 1971), is dat per definitie een 1.1 N?
Daar ging ik eigenlijk vanuit gezien de tekst over identificatie uit de Olyslager Vraagbaak.
Bij het onderdelen bestellen kom ik toch vaak tegen dat mijn kadett B als een S of SR wordt getypeerd. Wellicht omdat dit voor veel onderdelen toch niet uitmaakt.

De ervaren leden van onze club kunnen dit denk ik zo opsommen wat de uiterlijke verschillen zijn tussen de typen N, S, SR, etc.

met vriendelijke groet,
Douglas
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Mei 2015, 12:18:35 »

Als het orginele blokje er nog in zit kan je het zien aan het motornummer.
Aan de rechterkant van de motor kan je het motornummer vinden, eerst zie je het nummer 11 of 12 staan, dit wil zeggen 1100 of 1200 motor, kijk nu wat voor letters er achter deze nummers staan, staat er niets dan heb je een N, of er staat S of zelfs SR.
Ben benieuwd wat er bij jou staat.
Hier nog een foto hoe zoiets er uit ziet.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Kadoug
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Mei 2015, 12:50:15 »

Heb net even gekeken. Het is een plaatje dat erop lijkt gekit? Is dat normaal? Wordt het nummer niet rechtstreeks in het blok gestanst?
Het plaatje ziet er verder exact zo uit als op je foto overigens en het begint met een B, gevolgd door een cijferreeks.
Dus een N motor.

groet,
Douglas
Kadoug
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Mei 2015, 14:25:01 »

Hoi Martin,

Nog even een nabrander!
Ben even verder gaan zoeken op internet en blijkt dat het een gereviseerde motor is. Kennelijk werd er dan een pllatje overheen gemaakt met een 1511 code voorafgaand aan het originele motornummer. Dat is bij mij ook het geval zag ik. Zou wel benieuwd zijn naar de datum van revisie. Zou dat wellicht ergens staan op het blok vraag ik me af?

Groet,
Douglas
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Mei 2015, 17:51:21 »

Een datum van de revisie ga je niet vinden op het motorblok, er staat 1511 op, dit betekend dat dit door een professioneel revisie bedrijf is gedaan, dus echt wel een goed blokje
Ben maar blij dat je een revisie blokje hebt, het had ook een 45jaar oud gebruikt blokje geweest kunnen zijn, en die hebben dan al heel wat slijtage opgelopen.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: