Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 18:20:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: motor slaat af bij iets indrukken van gaspedaal  (gelezen 7497 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kadoug
Gast
« Gepost op: 06 November 2015, 17:11:21 »

Sinds kort slaat mijn kadett af als deze nog koud is en ik het gaspedaal iets indruk. Als je hier doorheen drukt of een beetje pompend op het pedaal drukt blijft de motor lopen en neemt het toerental toe. Starten en stationair doet de motor het goed, loopt soepel en als de motor eenmaal warm gereden is, dan is er ook geen groot probleem. Wel is bij vrij snel indrukken van het gaspedaal dat de motor inhoud en even wegvalt.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik dacht zelf aan de carburateur en wellicht de acceleratiepomp, maar misschien kan iemand die dit herkent dit bevestigen of met een andere nuttige tip komen?

groet,
Douglas
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 06 November 2015, 19:11:30 »

Douglas,

Gebruik je de choke wel of is deze niet goed aangesloten.

Fred Uut Huuessen
Kadoug
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 06 November 2015, 19:25:49 »

De choke gebruik ik bij koude start en kan vrij snel weer terug. Motor loopt dan heel mooi stationair. Bij gebruik choke slaat de motor ook af als iets gas gegeven wordt.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 08 November 2015, 09:29:56 »

Douglas,

Misschien de carburauteur een loshalen en goed schoonmaken alle sproeiers doorblazen.

Kijk uit met een klein kogeltje. als je deze perongeluk kwijt raakt dan loopt hij nooit meer goed.

Misschien een revisie setje gebruiken, zit ook een nieuwe membraam in voor je acceleratie pomp.

Ook kan de sproeier die je makelijk kunt controleren kan deels dicht zitten heb ik ook gehad.

zit aan de zijkant. De acceleratie pomp kun je controleren door het luchtfilter eraf te halen en dan flink gas geven, er moet dan een straaltje benzine in de carburateur stromen.

Zou eerst deze punten controleren en anders schoonmaken en eventueel reviseren.

Een tekening uit het werkplaatshandboek of van internet kan helpen.

Succes Fred Uut Huuessen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: