Holland Kadett B Club Forum
26 Oktober 2025, 22:05:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onderhoud b 1971  (gelezen 12253 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hansromunde
Gast
« Gepost op: 02 Maart 2016, 21:36:37 »

Ik zoek een garage waar ik mijn B (1.1 1971) in onderhoud kan geven. Bij voorkeur natuurlijk een clublid.
Een beetje in de buurt van Hilversum is natuurlijk meegenomen

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Maart 2016, 08:26:25 »

Hallo Hans,

Helaas woon ik niet in de buurt, hopelijk vind je iemand die dit voor je wil doen. Op zich kan elke onafhankelijke garage het onderhoud ook wel doen, de kadett is vrij simpel en goedkoop te onderhouden. Het gaat er vooral om dat je iemand vind die je kan vertrouwen.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Maart 2016, 10:14:53 »

Hoi Hans,

Misschien kan dit je helpen bij je zoektocht naar een goede garage.Kijk of er een oudere monteur werkt die bekend is met kontaktpuntjes en stellen van kleppen bijvoorbeeld. Jongere monteurs hebben binnen hun opleiding meer les gehad in moderne techniek zoals computer en andere electronica.

Succes Fred Uut Huuessen.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Maart 2016, 10:35:59 »

Hoi Hans,

Misschien kan dit je helpen bij je zoektocht naar een goede garage.Kijk of er een oudere monteur werkt die bekend is met kontaktpuntjes en stellen van kleppen bijvoorbeeld. Jongere monteurs hebben binnen hun opleiding meer les gehad in moderne techniek zoals computer en andere electronica.

Succes Fred Uut Huuessen.

Een zeer waardevol advies Fred !!!
Mijn zoon is eerste monteur maar ik heb hem leren kleppen stellen en een ontsteking afstellen.
Een verschil dat me ook opvalt is dat een oudere monteur begint te denken waar een jongeling klakkeloos denkt te weten waar het probleem zit oftewel, symptoom bestrijding.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Maart 2016, 23:25:05 »

Hallo Hans,

Ik ben stagiair bij een garage op het industrieterrein (Lage Weide) bij Utrecht. Naar mijn idee heren met hart voor de zaak, en veel kennis van oud spul.
Het is een beetje een apart bedrijf, in de zin van dat het een V.O.F. is, waarin alle monteurs een klus van begin tot eind doen en zelf de klanten te woord staan.
Mocht dit niet te ver uit de buurt zijn laat het dan even weten, dan mail of pb ik je wat meer informatie.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: