Dag mede Kadett Liefhebbers,
Aangezien Koninginnedag, Hemelvaart en Pinksteren dit jaar erg gunstig vielen zijn we twee weken op vakantie geweest....met onze kadett.
Goed voorbereid, auto goed nagekeken (enkele reserve dingen bij me, goed gereedschap, V-snaartje, olie, water enz) en dan is het tijd om te gaan! Spannend! Via Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein naar Italie, en dan het gebied Toscane wel te verstaan.
Onderweg hebben we veel bekijks gehad, mensen die ons inhaalden met de duimpjes omhoog echt heel erg leuk. We hebben alle dagen erg mooi weer gehad, slechts een dagje regen.
De spannendste momenten voor onze Kadett waren toch wel de Alpen en de Apenijnen. We hebben hier klimmen en afdalingen gehad van 12%, en op enkele kleine buiten-af-weggetjes zelfs een klim van 20%. Hier moest je dus vaart houden in z'n één, en niet stoppen. Maar onze trouwe kadett heeft het gered (terwijl andere dure auto's langs de weg stonden te wachten op de hulpdiensten).
Na veel mooie dingen gezien te hebben en vol van alle indrukken weer door de Apenijnen richting de Oost-kust, Rimini en omgeving, toen nog een dagje naar San Marino en een dagje naar Milaan weer huiswaarts gereden.
De laatste dag hebben we doorgereden en waren we 's avond rond 23.00 thuis. Onze trouwe kadett heeft 4.005 km probleemloos afgelegd, in twee weken.
Links onderin zie je hem staan op Liechtensteins grondgebied.Voor de liefhebbers van statistische gegevens:
Opel Kadett Car-A-van 5-deurs
- Bouwjaar 1970
- 1200 CC S-motor
- Standaard 4 versnellingsbak
- Rondom Trommelremmen zonder bekrachtiger
- LPG, Gemiddeld verbruik 1 op 10,5
- Snelweg snelheid, tussen de 100 en 110
- Aantal positieve reacties onderweg: Bij 30 ben ik de tel kwijt geraakt
En natuurlijk hebben we nog enkele leuke vakantie foto's.
De San Bernardino pas op 2066 meter hoogte.
Een mooi uitzicht over het Toscaanse landschap.
Ook de camping gasten waren onder de indruk van onze auto..
De mooie Toscaanse natuur.
En de grote olijfboomgaarden.
Kamperen tussen de olijfbomen.Uiteindelijk heb ik het gereedschap voor niks meegenomen.
Kortom, een heerlijke vakantie met onze betrouwbare auto.
Groeten Olaf