Holland Kadett B Club Forum
07 Mei 2026, 04:27:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nieuwe leden!  (gelezen 5550 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
NOiA
Gast
« Gepost op: 27 Maart 2009, 20:14:00 »

Hallo! Ook ik ben nieuw hier (ik schrijf nu ik omdat ik (Nicky) hier het meeste zal gaan schrijven)...

Wij (mijn vriend Lennart en ik) hebben net een kadett gekregen (jawel geluksvogels he?) en willen hem helemaal gaan opknappen.
Vandaar dat het me handig leek me even te registreren en voor te stellen!

We rijden op dit moment in een Honda Civic uit 1986, die op zn laatste benen, ehh banden loopt. En toen moesten we natuurlijk een nieuwe auto...nouja nieuw...Mijn oog was al gevallen op de Kadett, omdat ik dat eigenlijk mn hele leven al een leuke auto vind! (de auto is ehm uit '73 en ik uit '83)

Er stond er altijd eentje in de straat waar ik ben opgegroeid, en die meneer was daar altijd mee bezig. Poetsen, motortje laten lopen enz. Nou, die meneer gaat emigreren en heeft nu zn Kadett aan ons gegeven!

Er is natuurlijk heel wat aan te doen, maar als ik alle verhalen hier hoor, hebben wij het nog best getroffen met die van ons! Het plaatwerk is niet al te slecht en de motor loopt goed...Ook hebben we er een hele berg onderdelen bij gekregen wat natuurlijk erg handig is...

Ik heb wel meteen al een vraag:

Hoe en waar hebben jullie je Kadett verzekerd? Het is natuurlijk een oldtimer, maar wij hebben geen andere auto, en willen de Kadett wel dagelijks gaan gebruiken.

Alvast bedankt!

Gr, Nicky
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Maart 2009, 17:32:59 »

Citaat
 een vraag:

Hoe en waar hebben jullie je Kadett verzekerd? Het is natuurlijk een oldtimer, maar wij hebben geen andere auto, en willen de Kadett wel dagelijks gaan gebruiken.

Alvast bedankt!

Gr, Nicky

Hoi Nicky, ik heb 2 kadettjes, de ene zit in de gewone verzekering en de andere in de oldtimerverzekering. Nu heb ik het geluk dat ik al enige tijd schadevrij rijd en een no-claim van 80% heb, dus de gewone premie valt dan mee. Met de oldtimerregeling moet je wel uitkijken wat je doet en hoe de voorschriften zijn. Er is altijd een kilometerbeperking, maar ook zijn er regels voor het gebruik zoals geen woon/werkverkeer, geen beroepsmatig rijden, maar incidenteel voor plezier en clubritten en zo. Per maatschappij zal er verschil zijn. Zo lang je geen brokken maakt is er niets aan de hand, maar zou met met een paar collega's onderweg naar je werk iets krijgen, kan een verzekering moeilijk gaan doen. Blikschade is (financieel) te overzien, maar persoonlijk letsel niet.
Groeten, Reinier.
NOiA
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Maart 2009, 18:12:00 »

Ja ik heb al verschillende maatschappijen aan de telefoon gehad en ik denk toch dat ik hem maar in een gewone verzekering gooi! Tenzij iemand een gouden tip heeft!
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Maart 2009, 20:54:00 »

Nicky,

Er zijn verschillende autoverzekeringen die ook dagelijks gebruik toestaan en toch het oldtimertarief hanteren. Zelf heb ik hem bij de Europeesche verzekerd, maar anwb doet ook in dergelijke verzekeringen. Kijk ook eens bij classico verzekeringen en gio verzekeringen. Bij de overkoepelende organisatie Fehac kun je ook veel info halen over een oldtimerverzekering.

Succes

Fred
bcoupe25
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Maart 2009, 08:48:00 »

kijk anders ff bij bruns ten brink daar heb ik mn kadett ook verzekerd en betaal +- 18 euro in de maand ervoor
NOiA
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Maart 2009, 19:39:00 »

JA! dat was echt DE tip van de dag! Heb de kadett daar meteen in de verzekering gedaan! De meneer aan de telefoon zei "u kunt meteen gaan rijden mevrouw!" Dus ik.."zo heeft u meteen de losse draagarm ook meteen gefikst?" Moest ie heel hard lachen..."altijd mooi he die ouwetjes...Heel veel plezier ermee en fijne dag nog!" Dus ik heb een mooie dag vandaag...Knipoog
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Maart 2009, 20:14:00 »

dat soort moet je hebben, waarvan ik zeg: met jou kan ik praten, jij bent ook gek:{blink}
Ik heb ook gemerkt dat sommige verzekeraars erg blij zijn met ons "oudjes-rijders"; wij passen wel op om het spul stuk te rijden, dat kost ons anders maar weer veel te veel klussen.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: