Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 21:30:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: keerring bakzijde  (gelezen 6256 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
opel-kadett
Gast
« Gepost op: 22 December 2011, 21:34:25 »

Sorry dat dit weer gevraagd wordt, maar ik vind het niet terug en ik heb het nog nooit gedaan;

Hoe krijg ik de krukaskeerring (die grote) achter in het blok (bij het vliegwiel) eruit?

Er was iets met een schroef erin draaien en dan trekken of wat??

Moet ik ergens op letten? En peuteren met een schroevendraaier of iets dergelijks is toch zeker niet aan te raden, vanwege kans op krassen (dus lekkage) ?

En wanneer ik de nieuwe erin doe, dan nog ergens op letten? Bijv. niet te ver en hoe ver dan wel ?
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 22 December 2011, 22:14:33 »

ik sla er meestal gewoon met een spijker of priem een gatje erin en draai daar dan weer een parkertje in en trek hem een tang eruit
en bij het monteren zeker de binnenzijde die op de krukas loopt goed in smeren met olie en hoe diep hij moet kun je bekijken hoe de oude erin zit maar hoe dat ook weer precies zit weet ik niet maar kan denk ik maar op één manier goed
opel-kadett
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24 December 2011, 13:08:42 »

Bedankt, ga het eens proberen.
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 24 December 2011, 16:44:46 »

En peuteren met een schroevendraaier of iets dergelijks is toch zeker niet aan te raden, vanwege kans op krassen (dus lekkage) ?

Ik boor meestal een paar hele kleine gaatjes in de keerring en draai daar een paar parkers in, tegenover elkaar, zodat je de keerring er recht uit kan trekken. Kijk ook hierbij uit dat je de as of het huis niet beschadigd door er met het boortje tegenaan te komen of de parker er scheef in te draaien.

Succes,
Reinier.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: