Holland Kadett B Club Forum
12 Mei 2026, 03:51:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoi hoi  (gelezen 5554 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
opel-opa
Gast
« Gepost op: 29 Januari 2012, 23:46:21 »

Hallo iedereen, ik ben Maurice en ben nieuw hier. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik geen Opel B Kadett bezit, maar een VW Kever (vloeken mag niet, ik weet het....) wel heeft mijn moeder er twee gehad en mijn opa één een tijd geleden. Nu kwam ik een oude foto tegen waar mijn opa op staat met zijn B Kadett en het kenteken er ook op staat. Volgens RDW bestaat deze auto nog ,maar er staat niet bij wanneer deze het laatst van eigenaar verwisseld is, dus ik gok erop dat deze of op dit moment geschorst en in restauratie is, of geschorst en ergens staat. Nu is mijn vraag: is er iemand bij jullie die deze opel heeft, weet of iemand kent die hem heeft?

Hier komen de specs:

Opel Kadett 1970
kenteken: 24-11-NG
kleur: groen (typisch jaren 70)

Mijn opa heeft deze detijds verkocht en een andere auto voor terug genomen. Hij is al 19 jaar dood dus daar kan ik het hem niet meer vragen. Mijn oma heeft er nog wel herinneringen aan, maar die is al bijna 90 dus haar geheugen laat nogal eens in de steek.

Alvast bedankt voor eventuele reactie!!!

Maurice
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Januari 2012, 01:00:48 »

hoi maurice welkom hier.
omdat apk datum en datum laatste tenaamstelling niet veranderen bij schorsing. bij die van mij, mijn pa eigenlijk, heeft 10 jaar lang zowel tijdens schorsing als zonder schoring in het slapend bestand gewoon de apk en tenaamstelling datum op de site gestaan. het lijkt mij dus eigenlijk dat dit kadettje op de sloop is beland. helaas.

jeroen

Kadett B L "super" 1968 LPG
KEESMAAS
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Januari 2012, 08:35:50 »

In het kentekenregister van de club staat hij ook niet
dan is er weinig kans meer dat deze nog ergens rondtuft

Kees

eens een kadett altijd een kadett
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Januari 2012, 08:50:40 »

hoi maurice welkom hier.
omdat apk datum en datum laatste tenaamstelling niet veranderen bij schorsing. bij die van mij, mijn pa eigenlijk, heeft 10 jaar lang zowel tijdens schorsing als zonder schoring in het slapend bestand gewoon de apk en tenaamstelling datum op de site gestaan. het lijkt mij dus eigenlijk dat dit kadettje op de sloop is beland. helaas.

jeroen

Dit hoeft niet perse zo te zijn dat het kadettje gesloopt is.
Zodra het kenteken jaarlijks wordt "opgeschort" blijft het kenteken gewoon bestaan, maar dan in een slapende toestand.
Laatste tenaamstelling en APK datum veranderen dan ook niet meer.

Het kan dus best nog mogelijk zijn dat het kadettje nog ergens in een schuur staat........

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Januari 2012, 09:32:24 »

Hallo,

Een ding is zeker, de auto is nooit bij de RDW afgemeld als zijnde gesloopt. Meestal is het zo dat kentekens waar geen datum staat vermeld bij laatste te naam stelling dan zijn die vaak wel gesloopt (piepkleine kans dat ie nog ergens vergeten staat in een schuur).

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
opel-opa
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Januari 2012, 11:59:10 »

Ok, bedankt voor jullie reacties, ik had al hoop toen ik op RDW zag dat de gegevens enzo erop staat, dus ging er van uit dat hij nog bestaat (mijn vorige autos geeft hij niets aan dus die zijn zeker weten gesloopt). Ik dacht dat als de auto gesloopt wordt dat hij dan altijd verdwijnt bij RDW. Misschien duikt hij toch nog op, of in het ergste geval alleen het kentekenbewijs Beschaamd
Zou wel zonde zijn, opa was er altijd er zuinig en trots op want was zijn eerste auto.

Maurice
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: