|
buzz_4stroke
Gast
|
 |
« Gepost op: 19 Juni 2012, 19:04:32 » |
|
Heerlijk zo'n pakkende titel!, situatie was als volgt: - Ik kom uit een overleg en loop buiten al bellend naar de auto, blablabla. - Doe de passagiersdeur open en mik mijn tas en jas (want het zonnetje scheen) naar binnen - Pinnetje naar beneden en dicht die deur........ - En dan beseffen dat je dus alleen met je telefoon naast een dichte Kadett staat.........
Gelukkig was er een tuinman bezig die in zijn bus een stuk staaldraad en een schroevendraaier had. Met de schroevendraaier heb ik de deur een beetje opengewrikt bij het raam en dan maar oud-hollandsch hengelen. Al met al ben ik op klaarlichte dag (ongetraind!!) 6 minuten bezig geweest om mijn Dett open te maken, en het werkt!
WAARSCHUWING: LAAT DUS GEEN WAARDEVOLLE SPULLEN IN JE KADETT LIGGEN!!! ZE ZIJN ZO WEG!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juni 2012, 19:39:21 » |
|
Bekend probleem.... Je bent niet de eerste die dat is overkomen en zeker ook niet de laatste...haha. Zelf heb ik het ook is proberen te doen met een stukje ijzerdraad om het palletje door de deursponning omhoog te wippen, zonder al te veel succes. Totdat er een hulpvaardig persoon langs kwam en mij er op wees dat dat veeeeel simpler kon. Met 1 pogin en binnen de 10sec, had deze persoon mijn kadettje van het slot. Bij het zien van mijn verbaasde blik melde die dat ie automonteur was  DUS.. inderdaad een wijze les. laat zeker geen waardevolle items in je kadett liggen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Juni 2012, 19:40:07 » |
|
ik heb ook al eens met mijn fiets sleutel de deur geopend. daarna maar eens de cilinders vervangen... met alleen een sleutel ring is het ook al eens gelukt... 
|
|
|
|
|
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Juni 2012, 22:24:27 » |
|
Al meermaals in mijn eigen Kadettje in moeten breken omdat ik zo helder van geest was...  Wat ik sindsdien doe is - zeker in de stad - de knoppen aan de binnenkant eraf draaien. Daardoor moet ik de deuren wel met de sleutel op slot doen en kan ie dus niet zomaar in de auto blijven liggen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Juni 2012, 22:29:56 » |
|
Al meermaals in mijn eigen Kadettje in moeten breken omdat ik zo helder van geest was...  Wat ik sindsdien doe is - zeker in de stad - de knoppen aan de binnenkant eraf draaien. Daardoor moet ik de deuren wel met de sleutel op slot doen en kan ie dus niet zomaar in de auto blijven liggen.  bij mij valt het stangetje naar binnen als ik de knopjes eraf haal terwijl hij op slot zit...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Juni 2012, 06:59:36 » |
|
Al meermaals in mijn eigen Kadettje in moeten breken omdat ik zo helder van geest was...  Wat ik sindsdien doe is - zeker in de stad - de knoppen aan de binnenkant eraf draaien. Daardoor moet ik de deuren wel met de sleutel op slot doen en kan ie dus niet zomaar in de auto blijven liggen.  Dat is een optie. Zelf heb ik tegenwoordig 2 sleutels op zak. 1 om de kadett mee te starten en de andere zit gewoon aan mijn sleutelbos Maar... ondanks 2 sleutels op zak en ook zonder het knopje heb ik je deur binnen een paar seconden open met een stevig ijzerdraadje ... Dus voor de echte inbreker is dit geen beveiliging. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Juni 2012, 07:33:07 » |
|
In Nijmegen heeft iemand geprobeerd mijn passagiersdeur te forceren. Dat is toen mislukt, maar het zal wel aan de inbreker gelegen hebben dan. Ben wel benieuwd wat de weg is zonder knopje aan de binnenkant, trouwens. Want het slot moet aardig 'lui' geworden zijn willen andere sleuteltjes werken. (Mijn oom kreeg z'n Kadettje aan met een fietssleutel, z'n 2e kadettje had al moeite met een bijgemaakte sleutel...  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Juni 2012, 08:09:36 » |
|
je hebt enkel een stukje stevig ijzerdraad nodig... waarschijnlijk had jij een jonge generatie inbreker.... die zijn niet bekend met het ouderwedse slotmechaniek..haha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Juni 2012, 11:15:58 » |
|
euhm, nog belangrijker is goed verzekeren en taxeren... als de mijne gejat of gesloopt word dan is hij daarvoor verzekerd, en getaxeerd op 4000 euro...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Juni 2012, 11:16:24 » |
|
Het was een ongelooflijke idioot aangezien het trekknopje aan de binnenkant er toen gewoon op zat. Ik snap dat je niet in details wil treden, maar ik zie nog niet hoe de deur te openen is zonder trekknop aan de binnenkant. Dan zal er toch een ruit uit moeten of je moet het slot aan de buitenzijde - met een ijzerdraadje - manipuleren maar ik denk dat zelfs dat niet zomaar gaat. Afijn, mocht je uit willen wijden in een pbtje, dan hou ik me aanbevolen. Je begrijpt hopelijk: niet om in te breken, maar om te kijken of ik er iets tegen kan doen aangezien mijn Kadettje nog wel eens in de stad wil staan. Als het toch geneuzel aan de buitenkant is, dan kan ik er - zonder het slot te vervangen - weinig aan doen, vrees ik. Scheelt dat een Kadettje niet bepaald tot een exotische soort behoort. Ramkraken en vluchten doet ze al evenmin goed... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicole
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Juni 2012, 11:49:19 » |
|
Deze truc werkt ook bij oude kevertjes weet ik uit ervaring  zelfde soort knop aan de binnenkant en ruimte tussen de deur en dak. Mijn kadett staat momenteel zonder radio, de bungelende draadjes onder het dashboard zullen wel niet zo uitnodigend zijn voor dieven 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Juni 2012, 11:53:00 » |
|
euhm, nog belangrijker is goed verzekeren en taxeren... als de mijne gejat of gesloopt word dan is hij daarvoor verzekerd, en getaxeerd op 4000 euro...
Tsja... dan schiet ik er, na de volledige restauratie en taxatie, een slordige 12.000,- bij in.... Dus ik moet mijn kadettje wel heel en in mijn bezit houden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 20 Juni 2012, 17:51:46 » |
|
Tsja... dan schiet ik er, na de volledige restauratie en taxatie, een slordige 12.000,- bij in.... Dus ik moet mijn kadettje wel heel en in mijn bezit houden. jij moet gewoon een goed alarm en een gps tracker erin zetten  maar ik neem aan dat jij wel een hogere taxatie hebt dan ik?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 20 Juni 2012, 21:39:32 » |
|
Dat wel... maar de taxateurs van mijn verzekering zijn niet zo heel erg ruim met hun taxaties (voor de kadett ga ik tzt dus wel een andere maatschappij voor zoeken)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 20 Juni 2012, 21:44:36 » |
|
heb je geen onafhankelijke taxateur dan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|