Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 11:50:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ochtendhumeur  (gelezen 8017 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
thom301
Gast
« Gepost op: 20 September 2012, 10:46:02 »

Goedenmorgen,

Nadat gisteren bij de opel garage de motor van mijn kadett geheel opnieuw was afgesteld wou hij vanochtend toch niet starten Boos, het vreemde is nu dat hij mij alleen niet start wanneer het s'nacht's geregend heeft.

s'middags is het starten geen probleem sleutel omdraaien en hij loopt, ook wanneer de motor koud is.

Motor is een 1.1 handgeschakeld.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Groeten Thom
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 20 September 2012, 10:52:13 »

Gebruik je de choke op de juiste wijze?
Ik doe het "ouderwets" zo; A.overal afblijven,  B.2 of 3x het gaspedaal rustig diep intrappen (acceleratiepomp spuit brandstof in de venturi), C. choke uittrekken en starten zonder aan het gaspedaal te zitten. D. Als hij dan pakt (zou hij moeten doen), choke iets terug en met gaspedaal iets bij-helpen (naar eigen gevoel/inzicht)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 20 September 2012, 10:53:56 »

dit kan wijzen op een vochtprobleem in de ontsteking
check de ontsteking op rotte bougiekabels... als de vonken verdwijnen naar het chassis doet de motor niets.

Kadett B L "super" 1968 LPG
thom301
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 September 2012, 14:52:54 »

Gert, Dit klopt zo start ik hem normaal ook, en zo heeft hij het altijd ook gedaan.

Jeroen, Dit zou inderdaad wel eens kunnen kloppen omdat mijn bougiekabels er al redelijk oud uitzien. Is er een manier waarop ik kan testen of dit het geval is?

Groeten Thom.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 20 September 2012, 17:43:04 »

Is er een manier waarop ik kan testen of dit het geval is?

Groeten Thom.
Hoi Thom, je kan zulke lekstroom wel testen, maar kijk heel goed uit dat de vonk niet naar je handen gaat, je kan namelijk een flinke opdonder krijgen als dit gebeurd Grijns

-- Maak een dikke electro kabel aan één kant vast aan de massa (carrosserie) van de auto.
-- Maak het uiteinde van de electro kabel ongeveer 3cm blank.
-- Start de auto nu als het donker is, of zo goed als donker en laat de motor stationair lopen.
-- Neem nu de electro draad vast met een goed geisoleerde tang, zodat je geen schok kan krijgen Lachen
-- Ga nu met het koper gedeelte van de electro kabel (langzaam) langs de bougie kabels, er vlak langs af of zelfs er tegenaan, herhaal dit bij alle bougiekabels en de kabel tussen bobyne en verdeler.
-- Ga ook een keertje langs het plastic van de verdelerkap zelf.
-- Omdat het donker buiten is zal je heel snel zien waar de lekspanning zit omdat er dan kleine vonkjes overspringen naar het koper van de electro kabel.

Kijk ook eens de verdelerkap na of er toevallig een scheurtje in het plastic zit, als het een beetje vochtig buiten is trekt hier gelijk vocht in en starten zal dan moeilijk gaan.

Je kan ook alle kabels en verdelerkap een keertje inspuiten met antie vocht sprai, dit helpt ook heel erg goed, maar persoonlijk heb ik de voorkeur om de kabels en verdeler met rotor te vernieuwen, dit kost niet zo heel erg veel.

Groeten Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 September 2012, 18:06:01 »

Hallo Martin,

Hartelijk dank, Dit ga ik morgen na school zeker even proberen.

MVG, Thom
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 23 September 2012, 20:42:21 »

Check ook de levensvatbaarheid van je condensator:
-Neem de bobinekabel los van het midden van de verdeler
-Haal de verdelerkap los
-Hou bobinekabel op ongeveer 1 cm van het motorblok/ander massa gedeelte
-open met een schroevendraaier voorzichtig de contactpuntjes
(voorwaarde is dus dat ze kunnen openen, anders blok even verdraaien met de krukaspoelie)
En denk inderdaad om de schokken die je kunt krijgen. Knipoog

Je moet wel vonken van 1 á 1,5 cm kunnen krijgen voor zover ik gezien heb - corrigeer me als ik er naast zit alsjeblieft.
Is het minder dan een halve cm dan is het de moeite om de condensator eens nader te bekijken. Duur zijn ze in ieder geval niet.
thom301
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Oktober 2012, 19:32:58 »

hallo,

Het heeft even geduurd maar ik ben achter het probleem gekomen, het was inderdaad zoals men zij de bougiekabels en de verdeler.

Deze zijn nieuw besteld en komen volgende week binnen.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Groet,

Thom
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: