Nee, er is geen sprake van onlogisch verspringen maar om de 2000 toeren en vlak daarboven loopt de vervroeging al richting de 30 graden.
(dit probeerde ik dan weer terug te dringen door de verdeler wat later te zetten, maar dat geeft dan alweer gauw te laat bij lage/stationar toerental)
Op zich wat lastig precies te zien want met de ene hand probeer ik het toerental stabiel te houden en met de andere de stroboscoop te richten en de vervroegingsknop zo te verdraaien dat de markeringen weer vluchten. Daarna kun je aan de stand van de vervroegingsknop de vervroeging aflezen.
Verder is het afstellen van 0 graden bij startertoerental lastiger (ik heb gegokt op een graad of 4-5 bij 800 toeren) dan nul stellen met een proeflampje op de puntjes. Dat laatste kan eigenlijk heel precies.

En ja, het zou de Hotspark kunnen zijn, maar hoe constateer ik dat?
In ieder geval zijn de veertjes in de verdeler niet origineel en vergeleken met een veertje uit een andere verdeler slapper.
Vandaar mijn idee van te vroege vervroeging.
Boven de 3000 toeren houdt het inhouden/schokken op; mijn gedachte= dan zit hij op de maximale vervroeging, kunnen ze niet verder naar buiten slingeren en is dit correct bij deze hogere toeren.
Met de Delco met puntjes loopt hij in het totale toerenbereik netjes en soepel, eerst met de Kadett-B bobine (met weerstandsdraadaansluiting) en nu met een blauwe Bosch bobine met geschakelde 12V aansluiting.
Mochten de puntjes me minder bevallen (i.v.m. onderhoud) en ik geen betere Bosch+Hotspark heb, zou ik de elektronische A-Corsa ontsteking nog kunnen proberen.
Op dit moment houd ik het bij de Delco+blauwe Bosch en kijk ik uit naar een betere originele Bosch verdeler om daarmee de Hotspark te testen.