Holland Kadett B Club Forum
23 April 2026, 12:29:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: foto + ophanging rembekrachtiger.  (gelezen 12288 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
thekleine
Full Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 28 Februari 2015, 01:02:10 »

Hallo,

ik ben opzoek naar de ophanging voor een rembekrachtiger(zie foto, klik voor een grotere foto) De kant van de HRC heb ik al.
En een foto van een inlaatspruitstuk met ventiel voor rembekrachtiger.  Ik kan geen goede foto vinden helaas (dit ivm zelf maken)
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Februari 2015, 08:06:24 »

ik denk dat je naar een "zeldzaam" artikel op zoek bent?!? zou je hem niet beter zonder bekrachtiging kunnen houden dan?

mvg Paul
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Februari 2015, 08:44:29 »

Bij goed werkende trommels heb je geen bekrachtiging nodig, hoewel niet iedereen die ervaring deelt. Ik rijd al vier jaar jaarlijks met een stampvolle Kadett over Luik naar Luxemburg met meer dan genoeg remkracht. En dus trommeltjes rondom.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met bekrachtigde trommels.

Makkelijkst is om je hoofdrempompje van nieuwe cups te voorzien, en vergeet daarbij geen ATE revisie/conserveringspasta en evt het uithonen van je cilinder.
Als je een cilinder met bekrachtiger vindt, moet je er waarschijnlijk ook eerst nieuw rubber in zetten.
thekleine
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Februari 2015, 10:44:21 »

Tot nu toe alle ("zeldzame") onderdelen kunnen vinden die ik nodig heb, of leuk vindt om te hebben.  Lachen 
Ben nu aan het onderhandelen over een rembekrachtiger. dus waarschijnlijk heb ik die binnenkort in bezit

Ik ben in elk geval nog op zoek naar een hoofdremcilinder die ik er zo op kan zetten (geloof me, deze is echt GAAR)
ik heb liever een versere.

Zijn alle hoofdremcilinders gelijk? (past zo'n bekrachtiger op alle b rembekrachtigers?)

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Februari 2015, 10:51:56 »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat eentje van een Opel Corsa-A ook zou passen, is misschien dus ook een goede optie.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thekleine
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Februari 2015, 11:17:30 »

Ja (Pagina 2, wat past er van...)
Maar ik heb rond gezocht, aangezien dat een goedkopere en makkelijkere optie zou kunnen zijn maar geen sloop in de buurt had de goede liggen, en aangezien ik alles voor het eerst zie/doe is het ook fijn om dingen te hebben die ook gegarandeerd passen.

Zojuist een compleet setje via ebay duitsland gekocht!! BONUS

ik ben dus al voorzien.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Februari 2015, 12:14:14 »

Gaaf, ben heel benieuwd hoe je alles gaat aansluiten en hoe het gaat werken met remtrommels, dus alle aansluit foto's zijn welkom .

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
opelvin
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Maart 2015, 13:58:51 »

Je kan er ook een van een C-Kadett gebruiken. Die zijn denk ik makkelijker te vinden.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Maart 2015, 16:08:34 »

@ the kleine,

deze hoofdremcilinder gaat niet zo 1 op 1 passen bij jou trommeltjes rondom hoor Beschaamd je moet ook bij de voorste aansluitingen restdrukventielen hebben?!?
als je de rem loslaat zakken jou cilinders terug in de kortste stand en trap je vervolgens nogmaals op de rem is de slag van je cilinders niet lang genoeg om te kunnen remmen..... dit staat al diverse malen op het forum dus hoop dat het ook eens gelezen wordt voordat er een verongelukt.........

gr Paul
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Maart 2015, 16:17:02 »

Paul heeft gelijk , het past zo niet. Trommelremmen en schijfremmen zijn 2 verschillende remsoorten.
Trommelremmen hebben restdruk en schijfremmen niet. Maar het is heel simpel aan te passen. Je hoeft alleen het voetventiel om te zetten.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 01 Maart 2015, 20:52:01 »

De slag van de wielcilinders wordt bij trommelremmen bepaald door de afstelling van de remschoenen. Restdruk is al een keer een uitgebreide discussie over geweest met een wat onduidelijke uitkomst. De een zei dat trommels zonder kunnen, de ander niet.
Eén van de situaties waarin ze noodzakelijk zijn is als de HRC lager zit dan het hoogste punt van de remleidingen; dan loopt de remvloeistof uit zichzelf terug.
Restdruk schijnt wel beter te zijn voor de wielremcilinders; als je afstelling slecht is helpen restdrukventielen ook niet, want de veren aan de remschoenen zijn sterk genoeg om de vloeistof terug te duwen. Anders zouden je remmen immers nooit vrij komen. Knipoog

Ik ga je er niks over adviseren. De meningen blijven verdeeld. Veiligst is om trouw te blijven aan het originele concept. In ieder geval voor de remmen achter kun je 't restdrukventiel van je oude cilinder overzetten. Het zou kunnen dat de ventielen voor de remmen voor ook passen.

Veel succes, en hou ons vooral op de hoogte! Lachebek
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 01 Maart 2015, 21:54:26 »

Ik heb een paar jaar met de rembekrachtiger en trommelremmen gereden .  Ik vond dat het wenig meer waarde had.Nou rijd ik met voor schijfremmen en zonder rembekrachtiger . Optimal is schijfremmen met rembekrachtiging .
Maar voor de schijfremmen heb ik de voetventiel moeten aan laten passen.
Ik zou adviseren om eerst de remmen goed uit te proberen voordat er ongelukken gebeuren.

Succes ermee.
thekleine
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Maart 2015, 11:55:13 »

Bedankt voor de waarschuwingen, ik heb nu die HRC met bekrachtiging al, dus ik zet het plan gewoon door.
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11648.0.html

Ik ga het wel doen met de restdruk ventiel,
Haal ik een verloopje, die ik er in schroef ik er tussen, en ik verleng mijn remleidingen.
in de toekomst kan ik dan vrij makkelijk mijn HRC terug zetten naar origineel, mocht ik willen upgraden naar schijfremmen
thekleine
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 04 Maart 2015, 14:20:44 »

Aangepast.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: