Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 17:57:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bi metaal  (gelezen 7604 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
r vink
Gast
« Gepost op: 02 Oktober 2015, 15:46:59 »

Hallo,wie kan me vertellen waarom dit bi-metaalje/klepje op de carb zit?Heb overal op internet gezocht maar ik kom het nergens tegen.
Alvast bedankt voor het eventuele antwoord.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Oktober 2015, 17:11:45 »

Rashid. Misschien handig om motor type te melden.lijkt niet van b of c kadett.kan van een zwaardere motor zijn met automatische choke  Groeten Fred uut Huissen
Thijn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Oktober 2015, 17:47:03 »

wat het doet weet ik niet, maar heb t een keer op een D kadett gezien.... dacht ik
r vink
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 02 Oktober 2015, 18:15:04 »

Is een solex 35pdsi denk van een c kadett.
Volgens de code 3441838 zou die van een c 12s komen.Heb hem ooit is van ebay.Heb zelf een voor een 11n op mijn 12s blok.Doet het goed alleen is mengsel iets te arm naar mijn mening.Dus wou ik die van een 1,2s erop knallen.Kan klepje ook dicht maken.
r vink
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 02 Oktober 2015, 19:03:36 »

foto carb
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 02 Oktober 2015, 19:17:20 »

Uit het Duitse forum:

Ich glaube, er meint das Heißleerlaufluftventil. (stationair luchtventiel bij hete motor)(
In meinem Automatic-Ascona hab ich das auch drin.
Auf der Bremen-Classic hat ein Vergaserspezi mir gesagt, man könnte das einfach zu machen.

Ansonsten: Onderstaande uitleg komt uit werkplaatshandboek van Ascona automaat.

Bucheli Nr. 186
Seite 37, Bild 43

... Normal ist ein Einstellen des Heißleerlauf nicht nötig, da es werksseitig so eingestellt ist, dasß die Bi-Metalfede sich bei 90° Celsius von der Ventilfeder abhebt. Gibt jedoch die Bi-Metallfeder bei normaler Temperatur des Motors schon die Zusatzluftbohrung frei oder liegt eine Verbiegung der Bi-Metallfeder durch äußere Einflüsse vor, dann muß eine Nachstellung vorgenommen werden. Dazu den Drosselklappenteil in Wasser legen, das Wasser auf 90° anwärmen. Jetzt muß die Bi-Metallfeder vom Ventil abheben, dementsprechend das Ventil nachstellen. .... usw.

Het bi-metaalveertje moet bij 90 graden verbuigen en een toegevoegde luchtboring vrij geven.
Advies: gewoon afsluiten.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
r vink
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 02 Oktober 2015, 19:51:25 »

Ok,weet ik al wat meer.Denk dat ik hem maar afsluit dan. Bij hete.motor gaat het stationair toerental omlaag.Dit valse lucht ventiel moet dat voorkomen denk ik.Zal we alleen voor een automaat zijn,waar je geen gas kunt bijgeven als je bij een stoplicht staat ofzo.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: