Hallo allemaal,
Het mooie weer is weer aangekomen en het is tijd om de buitenkant eens goed onder handen te nemen.
Ik wil hier binnenkort mee gaan beginnen, maar heb hier wel een aantal vragen over aangezien ik wel voor een hele tijd klaar wil zijn.
Op het moment heeft de auto best wel veel roestplekken en oude plamuur zitten die ik (opnieuw) wil gaan bewerken.
Mijn vraag is echter wat hiervoor de beste aanpak en materialen zijn, het liefst niet al te duur, maar wel goed genoeg om weer wat jaartjes mee te kunnen gaan.
Dus stap voor stap mijn idee, eerst de auto kaal schuren, roest goed verwijderen, grond laag aanbrengen, verf laag aanbrengen en als laatste een lak laag.
Wat voor materiaal kan ik hier het beste voor gebruiken? Welk roestwerend goedje of grondverf kan ik gebruiken zodat de roest niet weer terug komt?
Wat voor soort plamuur kan ik het beste gebruiken om gaten en deuken te vullen, kan dit met polyester plamuur of moet dit echt met staalplamuur?
Voor onder de motorkap moet er natuurlijk ook een hittebestendige laag komen lijkt mij, die is nu namelijk ook aan het afbladeren en ik wil hem graag in 1 keer goed maken.
En daarnaast wil ik gelijk maar de raam rubbers rondom gaan vervangen, dat lijkt mij het beste tegelijk te doen met de verf. Welke rubbers heb ik daar voor nodig?
Ik zag er wel een aantal staan op OTR, maar mijn Duits is niet heel sterk. In elk geval het voor raam, achter raam en achter zij ramen maar vervangen, de rest kan nog apart gedaan worden.
De auto ga ik ook op die manier spuiten, losse delen apart van het grote geheel, wel na elkaar natuurlijk, maar in delen.
Dus al met al een hele hoop vragen, als iemand mij daarmee op weg zou kunnen helpen dan zou dat top zijn. Al het advies is welkom!

Mijn kenteken is 33-63-RN en mijn chassisnummer is 31xxxxxxx
Mochten er foto's of andere informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag!
Groeten Dave