Holland Kadett B Club Forum
12 Juni 2026, 05:03:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn LS Fastback  (gelezen 9769 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
LS Fastback
Gast
« Gepost op: 30 Juli 2009, 17:40:00 »

Hallo allemaal,

Ik ben vol goede moed begonnen aan de restauratie van mijn LS Fastback.
Ik zet wat fotootjes neer en zal proberen van tijd tot tijd wat nieuwe neer te zetten, tot het uiteindelijke resultaat natuurlijk.

Ik kocht hem een jaartje of 5 geleden en heb er een half jaartje mee gereden, die APK zat er nog op:{blink} Daarna de schuur ingegaan en 3 weken geleden gestart. Onderdelen demonteren en dan maar zien wat je tegenkomt. Dat viel mij alles mee, er zit wat oppervlakkige roest op, maar gaten valt wel mee. Vorige eigenaar had ook al de dorpels vervangen en zo te zien ook de linker A-stijl. Ook de onderranden van de achterschermen zijn al vervangen. De voorschermen waren alleen vervangen door imitatieschermen, en nog niet nieuw ook. Ik kon niets meer met die schermen. Dus gezocht naar een paar nieuwe, die zijn erg duur en dus Marktplaats in de gaten gehouden. Vorige week vond ik daar 2 schermen, en hele mooie. Nu nog een paar deuren en de onderdelen zijn aanwezig, dus nog ff zoeken.

Lijkt ernstig, maar valt in het echt mee.

Gelukkig geen laswerk hier.

Ook hier geen laswerk.

Dashboard ligt er inmiddels ook uit.

Met een beetje poetsen worden deze ook weer mooi.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juli 2009, 22:04:00 »

He... goed bezig.
Ik ben zelf ook net gestart met de restauratie van een gewoon kadettje. Deze was echter iets verder doorgerot dan ik dacht.

Ik ben heel benieuwd naar jou vorderingen...

Succes

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
LS Fastback
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Juli 2009, 00:22:00 »

Bij mij gaat aankomende week wel de zandstraler eroverheen, kijken wat er dan tevoorschijn komt.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Juli 2009, 10:08:00 »

Ah dan loop je voor op mij.
Ik heb in de planning de carrosserie eind augustus begin september richting de plaatwerker te brengen.
(een klein stukje plaatwerk herstellen kan ik nog wel..... maar voor mijn kadett is hier en daar nogal grof geschut nodig dat mij echt boven de pet gaat. Vandaar dat ik het gehele plaatwerkgebeuren ga uitbesteden)
Van daaruit gaat de carrosserie eerst naar de straler om alle slechte plekken schoon te maken om te kunnen lassen.
Na het laswerk gaat ie voor de 2e keer naar de straler om hem helemaal blank te maken.

Ik zal binnekort ook is proberen een topic te openen.

groet,
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
LS Fastback
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juli 2009, 17:40:00 »

Hier weer een kleine update. Ik wilde de zandstraler er al overheen hebben, maar daar is het nog niet van gekomen. Er zitten toch wel wat plekjes op de auto waaraan gelast moet worden. Ik heb Chris al gemaild, maar denk dat die met vakantie is Lachen Dat doet die goed.

Ik kan zelf helaas niet lassen en zal dus profi-hulp moeten zoeken.

Ik heb de auto inmiddels wel voor het grootste gedeelte gestript. Motor is eruit, dashboard is leeg en ga zo maar door. Het enige dat er nog in en aan zit is, de versnellingsbak, assen en benzinetank, voor de rest is hij leeg. De assen wil ik er nog ff onder laten zitten voor het geval ik er met Chris uit kan komen en de auto daarheen moet.

Hier nog een paar recente foto's:

Zijn hart is eruit!

Dashboard is ook zo goed als leeg.

Volgens mij hebben ze een andere A-stijl over de oude gezet, niet goed denk ik, Chris zijn deskundige mening nodig.

Als de plamuur weg is komen er toch wel wat gaatjes tevoorschijn.

Stukje ijzer om het scherm aan op te hangen, heeft het ook opgegeven!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: