|
kadettbhobby
Gast
|
 |
« Gepost op: 17 September 2009, 11:59:00 » |
|
Mijn linker knipperlichten (voor en achter) knipperen heel snel als ik met verlichting aan rijdt en moet afremmen b.v voor een stoplicht zodat de motor minder toeren gaat maken.(Als ik redelijk wat gas bij geef dan knipperen ze soms weer normaal. Zodra ik de verlichting uit doe dan knipperen ze weer normaal. Kan iemand mij zeggen wat hiervan de oorzaak is? Kan dit met geen goede aarde te maken hebben???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 14 September 2009, 11:46:00 » |
|
9 van 10 (of 99 v.d. 100) keer een aarde probleem. De plus wordt aangevoerd (1 draad) aan de achterzijde van het knipperlichthuis. De min/aarde loopt via het knipperlichthuis op de carosserie. Oplossing (vaak) -in het knipperlichthuis alle verbindingen schoon/oxidatievrij maken. -de schroeven waarmee het kn.l.huis op het plaatwerk geschroefd zitten los halen. Alle metaaldelen goed blank en roestvrij maken. Eventueel invetten/oliƫn met geleidend vet of contactspray behandelen. Alles goed geleidend in elkaar zetten. -controleer ook voor en achter of de lampjes goed in de fittingen zitten en of achter de hulsen van de lampjes goed op de fittingen aansluiten; dit is de min-verbinding van de lampjes achter.
|
|
|
|
|
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
kadettbhobby
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 14 September 2009, 18:00:00 » |
|
Toen ik vanmiddag naar huis reed merkte ik dat hij nu constant snel knippert. Ik heb na het lezen van het berichtje alles nu goed geaard en lampjes goed nagekeken, maar helaas knippert hij nog steeds te snel. Als ik de gevarenlicht schakelaar aanzet dan knippert alles goed. Heeft iemand nog sugesties!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 14 September 2009, 20:55:00 » |
|
zit er voor en achter 18Watt in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
topcat
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 14 September 2009, 23:08:00 » |
|
hoi waarschijnlijk is de clingnateurautomaat versleten een nieuwe erin en waarschijnlijk is het probleem weer opgelost. gr jacob
|
|
|
|
|
|
kadett caravan 2.4 1969
|
|
|
|
kadettbhobby
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 September 2009, 11:11:00 » |
|
Er zit voor en achter 18Watt in, heb ik gisteren ook gelijk gecontroleerd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NIJNR812
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 September 2009, 11:18:00 » |
|
Ik denk een massa probleem van je koplampen. Dit omdat je knipperlichten weer normaal gaan knipperen als je je licht terug uitzet. Massa problemen zijn zowel bij oude als nieuwe auto's een grote veroorzaker van storingen.
Groeten renko
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 15 September 2009, 11:54:00 » |
|
Hoi Allemaal,
Even een opmerking, is je knipperrelais geschikt voor 2x18W? De moderne knipperlichtrelais zijn voor 2x21W. Als je er een moderne in hebt zitten dan zal je knipperlicht ook sneller gaan knipperen, alleen als je de alarmlichten aan hebt knippert ie normaal.
Groeten Olaf
|
|
|
|
|
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
kadettbhobby
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 September 2009, 11:39:00 » |
|
Hier weer even een update. Ik heb nieuwe lampjes gemonteerd, clignateurautomaat vernieuwd en heb alle aardeaansluitingen schoongemaakt.Ook heb ik alle aansluitingen van o.a. verlichting, ruitenwissermotor,dynamo enz. met contactspray ingespoten maar helaas geen resultaat. Ik denk dat ik maar zoveel mogelijk probeer rechtaf te gaan. P.s. weet iemand of dit APK afkeur is?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadettbhobby
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 September 2009, 11:42:00 » |
|
Tikfoutje. RECHTSAF
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 17 September 2009, 11:59:00 » |
|
Ik had het zelfde, en kon de oorzaak ook niet vinden. Toen bleek mij bij toeval, dat als ik het achter-knipperlicht-lampje (leuk woord)vast hield tijden het knipperen, de snelheid veranderde. De fitting bleek wat ruim in de vatting (ook leuk trouwens) te passen. Een smal strookje dun koperblik geknipt, dit er als wigje tussen gedrukt, en het probleem was uit de wereld. Samengevat; het kan een heel onbenullige oorzaak hebben, die je supermakkelijk over het hoofd ziet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|