Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 14:54:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett lak  (gelezen 11852 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Werkhovense
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 10 November 2015, 21:22:28 »

Hallo mensen
ik zoek voor mijn kadett de kleur PP Limonengrun 303. Iemand enig idee hoe ik hieraan kom?
Bedankt!
Gr Werk

Kadett c 1.2 R.I.P. 1979
Kadett c 2.2 in progress
Kadett B Van groen naar grijs
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10 November 2015, 23:13:11 »

Ik zou het gaan kopen bij verfleverancier. Kleur is gewoon te maken. Echter de originele Lucite van Dupont word al jaren niet meer geleverd. Dus de echte originele Opel glans zal je niet meer voor elkaar krijgen.
Thijn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 11 November 2015, 18:48:40 »

Lak is inderdaad gewoon met het opel kleurnummer te bestellen. bij de verfgroothandel of op internet shops
Werkhovense
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 December 2015, 20:15:33 »

Thanks alle!

Kadett c 1.2 R.I.P. 1979
Kadett c 2.2 in progress
Kadett B Van groen naar grijs
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 11 December 2016, 22:35:42 »

De originele Lucite was een 1 component op cellulose basis. Maar die is al een jaar of 20 geleden uit productie gehaald. de metalic lak had ook altijd zo'n matte glans en met poetsen met machine moes je echt uitkijken.
ALs je dus voor de 100% echte look gaat maak je denk in nog weinig kans. Denk optie een 2K mer weekmaker er in de originele lak nog het meeste benaderd.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 December 2016, 18:18:53 »

Bij mij ging het fout bij het spuiten, de 2k lak van sikkens was zo agressief dat deze door de primer lak zelfs de oude lak begon op te eten, als resultaat een mooi krakelee effect.

Heb toen als tip van de spuiterij eerst een sealer op te spuiten, deze houd het opeten van de oude laklaag tegen, dit werkte toen perfect, geen reactie meer van de lakken.
Een sealer is heel dun doorzichtig beschermend laklaagje wat een beetje uit ziet als blanke lak, en na 10 minuten kan je al gelijk de andere laklagen er op spuiten.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 12 December 2016, 18:27:34 »

Heb ik ook al een paar keer last van gehad, Daarom is de mijne ook meerdere malen van kleur veranderd.

Origineel Rood.
Daarna heb ik hem groen gemaakt maar toen bleek de hechting tussen de originele lak, en een oude herstelling (rood op rood) niet goed te zijn deze liet los.
Daarna heb ik de auto compleet afgeschuurd en mat zwart gespoten. Deze laag heb ik toen te dun gespoten (roest puntjes kwamen door de lak)
En nu weer rood.

Conlusie:
Oude lakken voldoende afschuren/verwijderen. daarna een proef stuk spuiten. desnoods sealer gebruiken zoals Martin beschrijft.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 12 December 2016, 23:50:15 »

Sealer op cellulose spuiten helpt tegen het opbranden maar zal op termijn ook vaak weer problemen geven. Cellulose lakken spannen anders op dan de hardere 2k waardoor je weer ellende krijgt. Blank maken is de enige goede optie.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: